{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.017 visninger | Oprettet:

Fra hønsehus til kaninbur {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Jeg er ved at konvertere et hønsehus, med hønsegård til kaninbur. Det er tanken at jeg skal have 3-4 kaniner boende i huset, som skal indrettes, med fri udgang til indhegnet gård, døgnet rundt.

Jeg er klar over at kaninerne skal have hver deres "hjørne" at trække sig tilbage til, og at kaniner graver, så der skal være net under jorden i gården. Er der andet jeg skal være opmærksom på? Er det bedst med samme køn? Samme race? Hvilken slags net skal jeg bruge til nedgravning? Andre gode tips og råd vil være velkomment.

Tak på forhånd, Emile


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra hønsehus til kaninbur
  • #1   3. feb 2020 Hej Emilie
    Flere kaniner sammen kræver, at de alle neutraliseres.
    Derefter skal de sættes korrekt sammen.
    Du kan ikke bare tage 4 kaniner ind i en indhegning, du risikere et blodbad.

    Læs evt. her:
    https://bricksite.com/kochskaniner/flere-kaniner-i-sammen-bur

    Mvh Annette


  • #2   3. feb 2020 Hvis de er født sammen, altid har gået sammen, og neutraliseres,- er det da en god løsning, og vil jeg kunne forvente at de kan sammen?

  • #3   4. feb 2020 Hej Emilie. Uanset om det er søskende eller ej, så ender det på samme måde. At få kaniner til at gå sammen kræver rigtig meget, og det tager lang tid. Derudover skal alle i flokken være neutraliserede. smiley

  • #4   4. feb 2020 At de er søskende, gør ikke de kan sammen, jeg har set to søskende - en dreng og pige på 8 uger slåes så der lå pels over alt.
    I et andet kuld fik søster bidt hul i bror’s øre, de var 9 uger.
    De kan først neutraliseres, når de er kønsmodne. Derfor bør de holdes adskilt indtil de er fixet.
    Du kan selvfølgelig vælge at købe ældre kaniner, der er neutraliseret og går sammen, det vil nok være bedste løsning. Desværre sker det, de reagere på, at blive flyttet, så de skal overvåges nøje i starten.


  • #5   5. feb 2020 Så hvis jeg køber to, lige gamle kaniner, holder dem hver for sig til de er kønsmodne, får dem neutraliseret, så kan jeg (langsomt) føre dem sammen?

  • #6   5. feb 2020 Måske kan de sammenføres
    Nogle gange går det ikke, på trods af man følger alle de gode råd.
    Hvis du køber to ældre neutraliseret, der allerede bor sammen, er sandsynligheden for det går godt størst.


  • #7   5. feb 2020 jeg syntes det lyder som en spændende ide. I naturen sætter mennesker heller ikke hegn mellem kaninerne, men ve den kanin der går ned i en andens hule. Og hannerne har ike huler i nærheden af hinanden... Dvs de har alle hver deres huler og ungerne bor i mors til de er klar til at flytte. har du tænkt på det? altså med at sørge for der er flere huler i hønsehuset, så de kan få en hver? og at du ikke har mere end en han?

  • #8   5. feb 2020 Jeg prøver, og holder øje. Hvis ikke det går må de jo bo hver for sig. Tak for hjælpen.

  • #9   9. feb 2020 Jeg kan anbefale dig, at melde dig ind i gruppen “Frikanin” på facebook, der kan du helt sikkert få gode råd til både bonding, fund af kaninerne og hvad du ellers skulle have af spørgsmål 🌸 Kaniner er langt mere komplicerede end man skulle tro.

Kommentér på:
Fra hønsehus til kaninbur

Annonce