{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
86 visninger | Oprettet:

Antibiotika og diarre? {{forumTopicSubject}}


Mit marsvin havde noget øjenbetændelse som isathal ikke kunne få bugt med så vi fik i stedet
hydrocortisone med terramycin og polymyxin-b, som jeg kan læse mig til er antibiotika (startede med behandling i fredags)
Hun har i dag lidt tynd mave men har døjet med bløde/mindre pøller i et stykke tid nu (dyrlægen mener det er pga alder og mente ikke vi skulle ud i en masse undersøgelser når hun spiste og tøffede rundt som normalt)

Jeg tager grøntsager væk fra hende og Får kun tørpiller og hø fra nu, men vil lige høre om det højt sandsynligt ikke er pga antibiotika at hun har diarre?


Kommentarer på:  Antibiotika og diarre?
  • #1   28. nov Hvis der er andre der står med samme spørgsmål og søger herinde, så snakkede jeg med dyrlægen i dag, og han mente ikke det kunne være årsagen.
    Vi købte noget zoolac i går (da det kun er dyrlægebutikkerne der forhandler Fiberplex her) men skal ud og finde Det i dag, da det lille bæst nægter at spise det, selv på et stykke persille smiley


  • #2   2. dec alder? mine plejede at slikke zoolac direkte ud af sprøjten, de plejer at syntes det smager godt
    tynd mave kan også skyldes de mest spiser grønt hvis de har dårlige tænder..



  • #3   3. dec Min kanin får øjendråber med antibiotika lige i øjeblikket. Jeg fik at vide af dyrlægen, at han kunne få lidt tynd mave, men jeg har heldigvis ikke oplevet noget. Så måske det bare er bivirkninger?
    Du må ikke tage grøntsagerne væk fra dit marsvin. Det er livsnødvendigt at marsvinet får det c-vitamin som der er i grøntsagerne. Grøntsager giver ikke tynd mave, tværtimod. Det er kun for mange vandholdige grøntsager som salat, tomat og agurk som kan give diarré. Foderpiller kan ikke erstatte grøntsager! Det indeholder ikke alle de vitaminer og mineraler som de har brug for.
    Men ja, det er vigtigt med masser af hø smiley


  • #4   3. dec Jeg har altså set MANGE som anbefaler at tage grønt fra dem og kun give hø og tørpiller (og selvf vand). Mht vitaminer og mineraler er deres tørfoder også en god kilde til dette, bare man sørger for at købe kvalitetsfoder

  • #5   4. dec grønt giver ikke tynd mave til et normalt rask marsvin, men kan give det hvis marsvinet har fx tandfejl: dyret vil fortrinsvis spise grønt og undgå det grovere hø og foderpiller... og på den vis kan man sige at ja grønt kan give tynd mave. Jeg hr oplevet det en gang selv... overtog to racemarsvin fra en familie og opdagede hurtigt de sked mos begge to. Ringede til famillien og spurgte hvor længe det havde stået på, ja i måneder, men de havde det "fint". gav dem derefter kun hø, tørfoder og en enkelt gulerod hver i nogle dage. De spiste nærmest intet, kun gulerødderne... da det havde stået på i 2 døgn og intet hø var forsvundet bookede jeg en tid til dyrlægen. De havde alvorlige problemer med kindtænderne begge to og aflivning blev anbefalet da de ellers skulle have slebet kindtænder hveranden måned resten af livet. .. så tynd mave KAN være tegn på tandproblemer, men grønt er ikke grund årsagen, de spiser bare mest grønt hvis de har tandproblemer...

Kommentér på:
Antibiotika og diarre?

x