{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.104 visninger | Oprettet:

Min kanin er død og jeg ved ik hvorfor {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley
I går d. 3/11-2019 sov min søde Kanin Arthur ind... men ingen ved hvorfor? Han var en sund og rask kanin som hverken viste tegn på sygdom eller smerte på nogen måde? Ham og hans bror lå og sov på siden som de plejer at gøre (i hver sit bur) og hans bror vågnede men ikke ham selv... er der nogen der har oplevet noget lignende eller som kan svare mig på hvad det kan være? Han var ikke gammel, tværtimod var han kun 1,5 år? Er det normalt at de bare sover ind?
Mvh. En trist (tidligere) kaninejer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kanin er død og jeg ved ik hvorfor
  • #1   6. nov 2019 Hej Line
    Ked af dit tab smiley
    Nej det er ikke normalt en ung sund og rask kanin bare sover ind, hvis der ikke forinden har været tegn på sygdom.
    Som kaninavler med mange kaniner har jeg kun prøvet det en gang, hvor man efterfølgende kunne se, det havde været mave problemer.
    Der findes virus blandt andet VHD, der kan slå en kanin ihjel på få timer. Er/var dine kaniner vaccineret imod disse sygdomme ?

    Mvh Annette


  • #2   7. nov 2019 Annette K
    Nej det var han ikke... har ikke sat mig ind i sygdomme og vaccinationer dsv... er der noget der kan smitte andre kaniner i nærheden? Og er der symptomer? Min søsters kanin er stoppet med at spise optimalt... han vælter det bare rundt og drikker heller ik særlig meget? Er det noget vi bør få tjekket? Og kan det være det samme?

    Mvh Liva


  • #3   7. nov 2019 Hej Liva
    De fleste sygdomme smitter, og en virus særlig smitsom.
    Er det VHD ville den anden kanin være død.

    Men de symptomer, den har ville jeg kontakte en dyrlæge. Der lyder behandlings krævende.


  • Michael K
    Michael K Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Svar: 11
    #4   7. nov 2019 Prøv at se om du kan få kontakt til kanindyrlæge Jørgen Larsen fra Horsens. Om ikke andet kan du finde ham på Facebook.


  • #5   24. nov 2019 var den gammel?


Kommentér på:
Min kanin er død og jeg ved ik hvorfor

Annonce