6.320 visninger
|
Oprettet:
Erfaring med marsvin i to etager {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg vil hører hvilke erfaringer folk har herinde med at have marsvin på 2 etager. Altså hvor de kan være nedenunder og på en eller anden måde gå oven på.
Om de kunne finde ud af det??
Skal nemlig have marsvin nr. 2, men har ikke vildt meget plads i breden, så overvejede om man kunne lave et bur med to etager i stedet for.
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
Det fungerede fint nok. De lærte hurtigt at gå op og ned af trappen og benyttede begge etager.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 11 Gnavere: 6 Emner: 53 Svar: 472
Alle mine har lært at bruge trapperne.
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 2 Gnavere: 6 Emner: 27 Svar: 322
Men ellers har jeg et bur til salg, der passer til 2 marsvin ;P
aug 2011
Følger: 57 Følgere: 67 Gnavere: 8 Emner: 87 Svar: 2.013
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Gnavere: 2 Emner: 20 Svar: 16
jun 2010
Følgere: 28 Gnavere: 15 Emner: 28 Svar: 555
JEg bruger ikke en trappe, men en kombination af huse og hylder, der giver de afsæt de skal bruge for at komme op. ingen problemer der. (og hylde og huse er i forvejen meget brugte at sidde/ligge på.)
Vil dog anbefale dig at "træne" dine marsvin lidt først, hvis de ikke er vant til at bevæge sig ret meget i andre retninger end horisontalt (altså vandret). Det kan nemt gøres ved huse og lignende, som de ikke kan undgå at kravle over, når de skal fra den ene ende af buret til den anden.
og at give dem en god motivation til at bruge begge steder, hjælper også. Jeg havde vand i det ene, og mad i det andet. s det var meget nemt
Og for at få dem til at tænke i 2 etager, hængte jeg en gulerod op lidt over åbningen sådan at de kunne nå den ved at stikke hovedet op gennem hullet til øverste etage.
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Gnavere: 2 Emner: 20 Svar: 16
jun 2010
Følgere: 28 Gnavere: 15 Emner: 28 Svar: 555
Jeg har tit hørt om folk der har oplevet at deres marsvin ikke har villet bruge mere end en del, men hvis de bare har sat dem ind uden at forberede dem lidt, kan jeg godt forstå det
Erfaring med marsvin i to etager