{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
965 visninger | Oprettet:

Rotte og muse forening? {{forumTopicSubject}}

Hvordan ser det ud med foreninger til rotter og mus, eller måske bare smågnavere generelt?

Der er rigtig meget der rør sig inden for alle typer af kæledyr lige nu. Både inden for Dansk lovgivning, men også på EU plan.

På EU plan er der tale om at gøre alle dyr ulovlige, hvor der er en risiko for at de bliver til invasive arter.
Her tages der ikke stilling til enkelte lande, men EU som en helhed.
Dvs. at hvis jordegern kan overleve i Grækenland, og blive en invasiv art her, så kan det blive en ulovlig art i Danmark og resten af EU.
Det er nogle rigtig dystre udsigter for mere eller mindre alt man kan tænke sig til, med undtagelse af hunde og katte.

Så måske var det på tide at man fik lagt stridsøksen, og fik startet noget, så man havde en stemme.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rotte og muse forening?
  • #1   23. aug 2011 Jeg ved ikke om museforeningen kom igang, men tamrotte foraningen er ikke kommet tilbage, der er mange der har prøvet at lave en, men den er altid gået i vasken næsten før den er startet fodi der er så meget fnidder i tamrotte verdenen

• #2   23. aug 2011 Nu er det i forvejen ulovligt fx at sætte et hamster ud i den danske natur, men det er ikke ulovligt at have det som kæledyr smiley

• #3   23. aug 2011 Der arbejdes en smule på en museforening.
    Desværre er der ikke så mange musefolk, som er interesseret i at høre et stykke arbejde for en forening.
    Vi er kun lige et par stykker - hvilket ikke engang ville være nok til at danne en bestyrelse.

Jeg tvivler på, at der ku være en aktiv rotteforening i DK igen.
    Der er alt for mange der bærer nag, avler uansvarligt og på ingen måde har styr på deres ting.
    Personligt er jeg meget glad for marsvin klubben, og jeg er en af dem, der kigger på en museforening.
    Men en rotteforening... naaaah... tjooo... jeg ved ik.. Umiddelbart ikke noget som jeg kan forestille mig pt.

• #4   23. aug 2011 Mor til Katja:
    Det er sådan set totalt underordnet hvad man må og ikke må.

Formålet med loven er, at forbyde alt der potentielt kan blive invasivt.
    Det gælder faktisk også planter, så alle planter vi kan tage og plante ud i haven, ville gå ind under ting man ikke må have mere.

Det er formentlig nogle dyreværns aktivister der har været inde over, og prøve at få presset det her igennem.
    Det ultimative mål for ekstramisterne som PETA og Anima er jo at vi slet ikke skal holde dyr i fangeskab på sigt.

Men hvis det bliver gennemført, så ender det med at de forbyder alt der kan blive invasivt, hvad enten det slipper ud ved et uheld, eller sættes ud med vilje.

Det undre mig en del, at man ikke kan tilsidesætte de problemer der måtte være, og så gå efter dyrenes bedste. Men det er jo også ved at gå helt galt for DMK på den front.

Igen, så kunne man måske også kigge på at lave en forening for alle mindre gnavere generelt.

• #5   23. aug 2011 Så galt står det ikke til i DMK. Og der er kommet rimelig ro på det hele igen, og jeg har en forventning om at det forsætter frem til oktober og derefter igen efter vores GF i DMK. Så mon ikke det hele bare var et storm vejr det vil jeg tro.

Der er desværre ikke noget underligt i at foreninger ofte bliver til flere inden for dyr. Det er jo mange mennesker med mange holdninger som ikke altid er til at enes om.

Og så er det trods alt bedre der bliver mere end 1 forening end at den ene forening der er bliver kørt i sænk.

• #6   23. aug 2011 Den med flere foreninger og 1 forening kan jeg slet ikke gennemskue hvad du mener.

• #7   23. aug 2011 Hun mener vel det hun skriver - at det jo ikke er unormalt at der bliver lavet flere foreninger for samme dyreart når der er for mange mennesker med forskellige holdninger der ikke altid kan enes om det. Og at det jo trods alt er bedre de uenige parter bliver delt over flere foreninger end at de kører én samlet forening i sænk pga. uoverensstemmelser..

• #8   23. aug 2011 Tak for uddybningen.
    Jeg kunne reelt slet ikke forstå hvad der blev ment med det, men det ved jeg så nu smiley

Mange af disse dyr har jo slet ikke foreninger. Hverken med enige eller uenige mennesker.
    Problemet ligger også i, at der fra 2013 (har tidligere haft sagt 2012, men det var altså ikke korrekt) skal pasningsvejledninger ud på alle dyr, der sælges i dyrehandlere.
    Alle kan skrive ind med pasningsvejledningerne, og få dem godkendt.
    Dvs. at lille Mie kan skrive ind om rotter, og hvis tremands rådet ikke opdager evt. fejl, så er det den vejledning der bliver gældende for alle, og skal medfølge hver gang en rotte sælges kommercielt.
    Vejledningen bliver låst, så det er ikke muligt at gå ind og rette i den sidenhen.

• #9   23. aug 2011 Pia N - har du et link til det du skriver om?
    Vil super gerne læse mere om det smiley

• #10   24. aug 2011 https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=134261
    Der står det om pasningsvejledningerne.

Det om EU har jeg ikke fået nærmere info om endnu, og jeg er ikke helt sikker på hvor man skal lede henne efter det de har lavet (skulle være et 150 siders forslag. Hørte faktisk om det første gang for en måned eller to siden)

• #11   24. aug 2011 furrytales - nu er det med hamstere skam også lov, der er en lov der hedder man ikke må sætte dyr ud i den danske natur der ikke hører til der, og det er der også ved planter.. Det er altså ikke noget nyt

• #12   24. aug 2011 Mor Til Katja:
    Men det er totalt irrelevant for det jeg snakker om.

Så kan du blive ved med at komme med det der i al evighed, det er ligegyldigt, og slet ikke noget EU er interesseret i.

Der er en reel risiko for at alle dyr der <i>kan</i> blive invasive et eller andet sted i EU, vil blive gjort totalt ulovlige i hele EU.

• #13   24. aug 2011 Furrytailes - Det er jo netop ikke irrelevant, men netop det du siger at det er en ny regl, hvilket det ikke er..

Der er skam dyr der allerede er ulovlige i naturen, men det betyder altså ikke at de gøres ulovlige at have som kæledyr :S

• #14   24. aug 2011 Prøv nu at læse hvad jeg skriver.

EU vil indføre en ny lov, der gælder hele EU, hvor alle dyre der <b><i>kan</i></b> blive invasive, hvad enten de bliver sat ud eller ej, vil blive ulovlige.
    Det er fuldstændigt ligemeget hvad landene har af lovgivninger i forvejen. Det her vil overtrumfe alle EU landes egne lovgivninger, og blive en lovgivning der gælder <b>alle</b> lande.
    Så hvis f.eks. jordegern kan overleve og blive invasive i Grækenland, så bliver de ulovlige i hele EU.

Så jo, det er lige netop det EU er ude på. Det her er ikke Danmark der er ved at indføre en lov, det er EU der er ved at indføre den, og den <b>vil</b> gøre dyr ulovlige der kan blive invasive et givent sted i EU, ulovlige i samtlige EU lande.

Så det du skriver er totalt irrelevant, for det er Dansk lovgivning du snakker om.
    Det her er EU lovgivning.

Kommentér på:
Rotte og muse forening?

Annonce