{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
640 visninger | Oprettet:

marsvin, generel info {{forumTopicSubject}}

hej! jeg overvejer at anskaffe mig marsvin, derfor har jeg nogle spørgsmål (jeg tager også gerne imod alle de råd jeg kan få!)

hvor stort et bur har marsvin brug for? genre målt i centimeter (billeder er også velkomne!)

de marsvin man kan købe ved plantorama, petworld og lignende, er de fra internatet eller er de avlede og sat ud i dyrehandler? (links til information om dette vil være nyttigt)

er det bedst med et marsvin eller to der går sammen?

hvilke køn må man have sammen? i forhold til om de er kastrerede, og hvilke betydninger kan dette have (i forhold til kaniner hvor det, så vidt jeg har forstået, er det bedst hvis (man ikke ønsker unger) at både hanner og hunner er kastererede, da de derved ikke skulle slås og være mere renlige)?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  marsvin, generel info
  • #2   14. aug 2019 Bur størrelse siger jeg minimum 120x60 cm men gerne større. Det giver større mulighed for at indrette buret. Mine bure er hhv 160x60 og 150x75. Man kan kan have 2 hanner sammen uden at de er kastereret men der er det bedst at det er en voksen og en unge eller nogen der er vokset op sammen. Du kan også have en han sammen med hunner men så skal han være kastereret. Hunner kan man have lige så mange man vil sammen. Det kræver bare mere plads. Marsvin er flokdyr og bør aldrig gå alene. (mindre det er i forbindelse med at en han lige er bliver opereret og venter på at komme ind til sine piger eller lignende) Jeg vil ikke anbefale at købe hos en dyrehandel. Du ved ikke hvad du får. Køb hos en opdrætter. De ved hvad de laver og du får livslang vejledning og chancen for at dine marsvin er syge er nærmest ikke eksisterende. Kig på dansk marsvine klub eller dansk marsvine forening. Venligst Julia

  • Eva L
    Eva L Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #3   14. aug 2019 Købe to vil jeg sige det er best

Kommentér på:
marsvin, generel info

Annonce