{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.015 visninger | Oprettet:

Lærermester/mentor søges (marsvin) {{forumTopicSubject}}

Ja. Jeg går med en kæmpe drøm om at starte noget seriøst opdræt af satin hvirvler op indenfor nærmeste fremtid, da marsvin er min store passion og lige præcis satin hvirvlerne i min optik er nogle af de mest fantastisk smukke dyr der findes. Mit primære mål med avlen skulle være at forbedre satin-linjerne helbredsmæssigt og temperamentmæssigt. Et undermål skulle være at avle imod en god størrelse.

Det er vigtigt for mig at understrege at der ikke er tale om at jeg vil starte opdræt op her og nu, men om 1 års tid? måske 2? Det vigtigste for mig er at få så meget erfaring og viden som jeg overhovedet kan skrabe til mig inden jeg kaster mig ud i et opdræt, og det er dertil jeg mangler en lærermester/mentor som vil hjælpe mig med at opnå dette mål, og samtidig være med til at give mig et godt indblik i hvad det vil sige at være avler.

Jeg har haft marsvin i mange år, så er rigtig godt sat ind i generel pasning og pleje af dyrene, og er da også medlem af DMK. Har dog ikke lige p.t marsvin da mine 2 piger lige er gået bort for en lille måneds tid siden, men skal selvfølgelig have igen snart. Har bare besluttet at vente til jeg finder de helt rigtige dyr, da dyrene skal være hos mig de næste mange år, og jeg derfor ikke er interesseret i den første og den bedste, men de helt rigtige dyr til vores hjem.

Det jeg søger:
- En seriøs opdrætter af marsvin (behøver IKKE være satin), som har lyst til at hjælpe en kommende avler.
- Da jeg selv bor på Fyn, ville det være at fortrække at du/i gjorde ligeså.
- En person som kan tåle at have at gøre med en person som spørg RIGTIG MEGET hvis der er noget hun ikke forstår.

Det jeg gerne vil have viden/erfaring omkring:

- Genetik: Jeg føler mig nogenlunde til det allermest grundlæggende, men vil rigtig gerne blive bedre til det.

- Sygdomme: Jeg er ikke så meget inde i de forskellige sygdomme marsvin kan få, og behandlingen af disse, samt (under genetik) hvilke der er arvelige og hvilke der ikke er, og ville derfor rigtig gerne sætte mere ind i dette også.

- Udstillinger: Jeg ville rigtig gerne hvis jeg måtte komme med på nogle udstillinger og hjælpe til med klargøring og lign. da min drøm er selv at udstille også.

- Avl generelt: Kunne rigtig godt tænke mig at få lov at være med til forskellige ting omkring avlen en gang imellem. Eks. når avlsdyrene skal vælges ud og avlen planlægges, eller når der skal kønsbestemmes unger og lign.

- Info: På længere sigt har jeg også brug for en som kan hjælpe mig godt i gang med en masse information og gode råd, når jeg engang kommer i gang, samt undervejs.

Hvis du har lyst til at hjælpe mig med ovenstående, eller måske bare noget af det, ville jeg være rigtig taknemmelig.

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Lærermester/mentor søges (marsvin)

Annonce