{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.036 visninger | Oprettet:

Kan de blive venner... Udenfor? {{forumTopicSubject}}

Jeg har 2 han marsvin som gik sammen i nogle uger indtil de ikke kunne sammen mere. Nu har vi puttet en plade ind i mitten af burdet, så de kan se og snakke til hinanden - men ikke slås. Jeg haR engang hørt fra en at hun havde oplevet det sAmme, men at de faktisk godt kunne enes i deres løbegård udenfor. Så nu tænkte jeg at det ville jeg også prøve, for det ville være skønt hvis de kunne sammen! Problemet er så bare at når jeg har prøvet at have dem oppe sammen med bare 20cm afstand, klaprer de tænder! Hvis det ogSå sker udenfor skal jeg så vente og se hvad det udvikler sig til, og de bare skal se hinanden an? Eller burde jeg fjerne dem fra hinanden med det samme?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan de blive venner... Udenfor?
  • #1   16. aug 2011 jeg ville ikke lave det sats. At det er lykkedes for hende, kan være held.. at dyrene svinger ok sammen.. eller noget helt tredje.

    Det du beskriver, det lyder som en slåskamp waiting to happen - og du skal IKKE regne med at kunne nå at skille dem ad, inden det går galt. Marsvin kan lave flyvende angreb på et split sekund. Deres tænder bider desuden ret dybt, sådan at der er stor risiko for infektion, bylder og dyre dyrlægebesøg.

    Trust me... vi havde en han, der sneg sig ind til en gruppe hunner og deres kastrat... det kostede dyrlægebesøg, dræn og meget andet sjovt.


  • #2   28. jan 2013 Vi havde 2 brødre der gik og ventede på at skulle kastreres (stenene skulle falde ned) og de gik sammen. Lige pludselig begyndte de at slås og blev delt som du beskriver. En dag fik den ene fat i den anden gennem tremmerne hvilket idag betyder at Toddy mangler en del af sit øre. Der havde de ikke spillet op i en månedstid og vi troede egentlig på at de måske kunne ende med at gå sammen. Idag bor "Prop" hos en bekendt og hendes 16 sheltietøser.

Kommentér på:
Kan de blive venner... Udenfor?

Annonce