{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
984 visninger | Oprettet:

Isabel _
Isabel _
Tilmeldt:
15. jul 2019
Følgere: 37 Emner: 15 Svar: 16

Han marsvin brummer af hun?? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har to marsvin en han og en hun, de er tre uger gamle (de vejer 300 g begge) og har været sammen i en uge. De er lige blevet kønsmodne, men jeg ønsker ikke at de skal have uger derfor går de i hver deres bur indtil hannen er gammel nok til at blive kastreret, men de er ude af burene hver dag i mange timer og lege/putte sammen. For ca. Fire-fem dage siden begyndte mit han marsvin (som hedder Sam) at brummer af mit hun marsvin (som hedder Sally) når de er ude og lege på gulvet og de løber tæt han gør det hver gang de er på gulvet nu (ca. En / to timer dagligt) Han brummer dybt og går langsomt hen til hende og når han er færdig med at brumme løber han hoppende og glad væk mens han knirker (laver hygge lyde)
Jeg har læst at når marsvin brummer kan det betyde frieri eller trussel hvis det er kærligt ment er jeg bange for at de gerne vil lave uger sammen når de er ude på gulvet for er virkelig bange for at det sker ved et uheld de er under opsyn heletiden men er meget nervøs,men hvis det er en trussel håber jeg ik at det betyder at de ikke kan lide hinanden.
Håber i ved hvad betyder det.
På forhånd tak:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han marsvin brummer af hun??
  • #1   18. jul 2019 Er helt sikker på det er et forsøg på at charmere smiley

  • #3   20. jul 2019 Ja jeg tror bare Sam prøver at vise sig lidt over for Sally, altså at charmere smiley

  • #4   29. jul 2019 Det er bare fordi den vil kneppe

    Det er dens måde at dominerer den på når den brummer, så snart får du unger tror jeg!

    Husk at fjerne hannen fra hunnen når den først er gravid da den ellers meget let kan finde på at stresse hunnen så det kan gå galt ved fødslen.

    Normalt i naturen vil flere hunner beskytte den der føder og bide hannerne væk imens det står på.

    Jeg har en gang gjort den fejl ude i farmen udenfor at lade en han blive sammen med en hun, det endte med hunnen døde under fødslen sammen med en af ungerne fordi hannen ville kneppe løs imens den født og kneppe løs på de små unger.

    Han marsvin kan selvfølgeligt være forskellige, men for en sikkerheds skyld skriver jeg dette.


Kommentér på:
Han marsvin brummer af hun??

Annonce