{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.128 visninger | Oprettet:

Janni S
Janni S
Tilmeldt:
7. aug 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

hjælp kanin adfærd? {{forumTopicSubject}}

hej. for en uge siden købte jeg en kanin, idag købte vi så en mere så nr1 ikke gik alene. jeg satte nr 2 i kassen ned i løbegården så kunne den komme ud når den var klar nr 1 løb rundt dernede. de snuser så til hinanden og nr 2 bider nr 1 hvorefter nr 1 løber væk. nr1 sidder så lidt tid og ser nr2 an og spunser så over til nr2 og angriber og stormer op i sin hule. jeg har nu lukket bur og løbegård af så de ikke kan slås.
men mit spørgsmål er så er det normal adfærd? kønnene skulle gerne være således- nr1 muligvis han nr2 hun kanin.
kan jeg forvente de ikke kommer til at kunne leve sammen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp kanin adfærd?
  • #1   7. aug 2011 Kaniner skal ikke gå sammen.
    De er koloni dyr ikke flokdyr.


  • Janni S
    Janni S Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   7. aug 2011 nu skal jeg ikke gøre mig klog på kaniner da jeg normalt opdrætter mco katte- men har da flere veninder (og har selv i mine unge dage) haft et par til at gå sammen uden problemer...

  • #3   7. aug 2011 Derfor er de stadig ikke flokdyr.

    De har hvert deres sted og territorium, og det forsvare de, og nogle gange med døden til følge


  • Janni S
    Janni S Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   7. aug 2011 hvorfor kan så mange andre så gå sammen- fx på markeds pladser hvor der sælges dyr og i private hjem?

  • #5   7. aug 2011 Nogle af dem fordi de ikke ved noget om kaniner, eller synes kaniner er så og så ensomme, og de keder sig, og jeg kunne blive ved.
    Og nogle kan være på grund af det kræver mindre plads og dermed mindre arbejde


  • #6   7. aug 2011 Så vidt jeg har forstået, så er der mange, der fejlfortolker det, at kaniner nusser hinanden som kærlighed til den anden, hvor det i stedet er dominans smiley
    Og selvom mange andre lader kaniner gå sammen, til trods for, at det er forkert, så fungere det i hvert fald ikke for dine dyr smiley


  • Janni S
    Janni S Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   7. aug 2011 nej det ved jeg godt det ikke gør- også derfor de er skilt ad smiley
    er bare nysgerrig da kanin 1 var en gave til min datter (som jeg selvfølgelig passer)
    men var lige nysgerrig hvordan det hang sammen fra nogle der var lidt klogere på deres adførd end mig smiley


  • #8   7. aug 2011 Er fuldstændig enig med de andre.

    Så for at svare kort på dit spørgsmål: Nej, du skal ikke forvente at de kommer til at kunne leve sammen.


  • #9   7. aug 2011 Okay, det er jo også helt i orden at spørge ;D

  • #10   7. aug 2011 Jeg kan godt kort prøve at forklare dig hvordan det hænger sammen.

    Kaniner er i naturen kolonidyr, hvor de lever i kolonier med hver deres hule. Hvis en anden kanin eller et andet dyr forsøger at bevæge sig ind i en anden kanins hule, ja, så får den bøllebank.

    Det er desværre ret generelt, at folk fejltolker som Astrid nævner ovenfor. Nusseri blandt kaniner er bla. dominans, mange tolker det som kærlighed. I de tilfælde hvor to kaniner der går sammen ikke slås, er der en der dominerer den anden - og det er ikke et værdigt kaninliv efter min mening.

    Ellers kan du læse mere om 2 kaniner sammen her: (link fjernet)


Kommentér på:
hjælp kanin adfærd?

Annonce