{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

Dværghamster sociale? {{forumTopicSubject}}

Hej derude. Jeg har for en lille uge købt en nuttet lille panda dværghamster som hedder mauda. 😅 fik at vide at den under ingen omstændigheder måtte gå samme med andre da dværghamstere ikke er sociale dyr... sidder nu og læser op om den og der står at lige som marsvin lever i små grupper og SKAL have en eller 2 venner med. Dog i et lidt større bur så de kan være alene hvis det er....


Hvad skal jeg gå efter og vil det skade den hvis den er alene???

På forhånd tak.

Mvh Stefan og mauda. 🙏😀


Kommentarer på:  Dværghamster sociale?
  • #1   15. maj 2019 Tillykke med din hamster! smiley

    Hamstere (både dværge og guldhamstere) er solitære dyr, dvs. at de SKAL gå alene. I naturen lever de i kolonier, hvor hver hamster har et territorium, der strækker sig meget langt, og de møder nærmest kun hinanden, når de skal parre sig. Kommer en hamster inden for en anden hamsters territorium, vil der med stor sandsynlighed opstå slåskampe.

    Jeg ved også at nogle opdrættere i fx Sverige har fokus på at lave meget sociale Campbells linjer, der kan gå sammen. Man skal dog stadig være opmærksom på, at hvis de begynder at slås, så skal man skille dem ad. Derudover skal man kunne tilbyde dem et meget stort bur at være i.

    Dværghamstere som fx Roborovski hamstere kan godt være mere socialt anlagte. Man skal dog stadig passe godt på, og jeg vil personligt ikke anbefale at holde mere end én hamster pr. bur.


  • #2   15. maj 2019 Hvad dælen er en "panda dværghamster"??

    De sociale linjer bør kun holdes af meget erfarne hamsterejere, da de ved præcis hvad der skal holdes øje med i.f.t. dominans og andre problemer.

    Din hamster har ikke behov for en ven.

    Forskellen på marsvin og hamstere er, at marsvin er flokdyr og har gavn af artsfæller.
    Det er hamstere ikke.



  • #3   15. maj 2019 1 hamster, 1 bur, 2 hamster 2 bure.
    De skal altså være i hvert sit bur. Og din hamster har ikke brug for en ven.
    Men tillykke med din nye hamster, den ser rigtig sød ud.
    Husk at være kildekritisk når du læser på nettet.
    Kan anbefalde dansk hamster forings hjemmeside. Der er en masse gode oplysninger og information til første gangs hamster ejere smiley
    https://hamsterforeningen.dk


Kommentér på:
Dværghamster sociale?

Annonce