Gode råd til bygning af udendørs kaninbur {{forumTopicSubject}}
Jeg får jo snart kanin, og derfor skal jeg i gang med at bygge et mindre luksuspalæ i baghaven.
Jeg kunne godt tænke mig at få et par gode tips med på vejen inden vi går i gang.
Jeg har tænkt mig at selve buret skal bygges inde i et skur, hvor jeg så laver en lille dør så den kan komme ud i en tilhørende indhegning udenfor.
Buret bliver rimelig stort, dog har jeg ikke helt fundet ud af hvor stort endnu. Hvis det stod til mig så blev det 11 kvadratmeter, men min far er ikke helt så begejstret for at jeg hugger så meget af hans redskabsskur og så ovenikøbet snupper et ordentligt stykke af haven med også
I udendørsindhegningen kunne jeg godt tænke mig at lave en "kaninlegeplads", med en bakketop hvor kaninen kan sidde og holde udkig, eventuelt med nogle rør inde i bakken. Så skal der selvfølgelig være en masse gnavegrene og et hus eller to.
Er der nogle der har gode forslag til rør man kan bruge?
Eller eventuelt nogle tips til faciliteter i udendørsburet, som ikke er alt for besværlige at skaffe/lave.
Til allersidst ville jeg lige høre jeres forslag til hvad der er bedst at bruge af hegn og træ til buret?
Jeg bor på landet, så det skal være sikret mod diverse rovdyr.
Det blev vist lidt langt, men håber i kan hjælpe mig lidt
jun 2010
Følgere: 28 Gnavere: 15 Emner: 28 Svar: 555
apr 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Gnavere: 2 Emner: 157 Svar: 642
Jeg tør dog ikke lade mine være udenfor i noget jeg selv har bygget, bor selv på landet og der er rimelig mane rovdyr her.. Har desværre ikke nogle gode råd, men følger lige med!:D
apr 2010
Følger: 21 Følgere: 19 Gnavere: 9 Emner: 41 Svar: 281
Mig og min far har været ude og kigge på det, og vi er blevet enige om at grave hele stykket hvor udendørsburet skal være op, lægge net i bunden og så lægge jorden ovenpå igen. På den måde slipper den for at gå rundt på trådnet, men samtidig er der heller ikke noget der kan grave sig hverken ud eller ind.
Der er nemlig en muldvarp der har raseret haven, så gangene er gravet på forhånd til kaninen.
Buret bliver også overdækket med net, så hvis der er nogle dyr der slipper ind, må det altså være noget i stil med ninja-turtels!
Glemte lige at spørge jer om noget mht. til rør... Hvilken diameter ville i mene er passende til en løvehoved?
Jeg kender nemlig en der måske har noget jeg kan bruge.
apr 2011
Hmm, det ved jeg sørme ikke.. jeg ville lave det lidt stort, så den kan vende sig også videre derinde.
apr 2010
apr 2011
apr 2010
apr 2011
Har to løvehoveder (tilsalg) som jeg godt kan måle hvis det er?
apr 2010
Jeg kunne jo lade være med at lægge nogle rør, men bare grave starten af et hul og så kunne den selv få lov at grave det færdigt. Det kunne jo være at den syntes det var hylende morsomt, og så kan den få lov at lave et lille tunnelsystem...
apr 2010
Bare så jeg har noget at gå ud fra
apr 2011
apr 2010
Men hvis du måler den største så går det nok. Tror i hvert fald ikke det kan blive for stort
Men spørgsmålet er om bakken ville falde sammen hvis kaninen selv fik lov at grave?
Hvis nu den gennemhuller det hele, så kan det godt være at en gang regnvejr ville gøre det en smule fladt.
Hmm... Jeg får da stilt en masse spørgsmål i dag
apr 2011
apr 2010
apr 2011
jun 2010
Følgere: 28 Gnavere: 15 Emner: 28 Svar: 555
Jeg kan huske dem der var på mit fritidshjem, de havde sådan et overdækket stykke udenfor, og som havde gravet masser af huler i, og der var ihvert fald ikke lavet noget forarbejde, kun sørget for at de ikke kunne grave sig ud ^^
apr 2010
Er skam ikke i tvivl om at den nok skal få gravet en hel del
Shorty: Det tænker jeg også, men så kunne man måske lægge et eller andet ind i. Ellers er der jo cementrør, men jeg ved ikke helt hvor jeg kan få fat i nogle...
Gode råd til bygning af udendørs kaninbur