{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Min kanin bider
  • #2   14. jul 2011 okay tusind tak det vil jeg da prøve =)

  • #3   14. jul 2011 Bider eller napper?

  • #4   14. jul 2011 Han bider. det ikk altid at han bider hul - (han har gjort det 2 gange). men han bider rimlig hårdt ellers

  • #5   14. jul 2011 Det er forskelligt men minimum 2 timer om dagen

  • #6   14. jul 2011 Sidder han bare på dit skød i 2 timer?

    Så kan jeg da godt forstå at han bidder, han vil lave noget. Ikke bare ligge og stene smiley


  • #7   14. jul 2011 haha nej det er ikke 2 timer adgangen men på en dag. smiley jeg kan lige tage ham ud af buret og så bider han mig med det samme. men han er heller ikk så gammel endnu - næsten 3 mådner =)

  • #8   14. jul 2011 okay tak for de gode råd =)

  • #12   14. jul 2011 Du skal IKKE give ham et smølfespark, eller slå ham på anden måde.
    Stakkels kanin.


  • #13   14. jul 2011 Enig ^
    Det er da noget underligt noget. Man slår da heller ikke en hvalp, hvis den bider, eller giver et smølfespark


  • #14   14. jul 2011 Kaninen forstår ikke hvorfor den får et en smølfe spark, så lade være med det.

  • #16   14. jul 2011 Det er da lige meget - du skal da ikke råde andre til at bruge det.

  • #17   14. jul 2011 Derfor er det da stadig dumt at råde andre til det ?

    Men hvor fedt er det lige for en kanin at blive bange for høje lyde, den ved jo stadig ikke hvorfor.

    Hver gang mine bider, så ryger de over i deres bur.


  • #18   14. jul 2011 Ellers må du aflede den fra at bide. Måske sæt den ved siden af dig eller som Sald Malega siger; over i buret

  • #19   14. jul 2011 Eller hav noget den kan gumle i

  • #21   14. jul 2011 Der er ikke nogen der angriber dig. Kun folk der er uenig med dig.

  • #23   14. jul 2011 Vi siger bare det er forkert at rådgive om noget som gør meget ondt på kaninen, og volder den unødig skade.
    Ingen angribning


  • #24   14. jul 2011 Nej, det gør den ikke - men man påføre den ikke nogen form for smerte, ved at smide den i buret.

  • #26   14. jul 2011 Jeg kunne aldrig drømme om at smølfesparke mine kaniner i hovedet.

    Når kaninen ikke er ældre vil jeg prøve at ignorere det. Kaninunger indgår en oral fase, hvor de har det med at smage på alting, så det er ganske normalt at de napper lidt i tøj og hud smiley


  • #27   14. jul 2011 At skrive stakkels kanin, er sku da ikke det samme som at angrive dig.

    Hvis du giver den et smølfespark eller laver meget høje lyde, så påføre du den unødig smerter, og så det er stakkels kanin, da det gør ondt på den.
    Det gør ikke ondt at blive smidt ind i buret fordi den bider...


  • #28   14. jul 2011 Eller andre steder på kroppen for den sags skyld smiley

  • #29   14. jul 2011 Man må ikke smølfesparke en kanin smiley

  • #30   14. jul 2011 Det må du ik ved nogle dyr ?

  • #31   14. jul 2011 Malega: jo selvfølgelig må man da smølfesparke alle andre dyr. Det er vel indlysende?

  • #32   14. jul 2011 Det er jo også lige det jeg skriver, at man IKKE må.
    Du må ikke slå nogen former for dyr. Det er unødig smerter, og de forstår det ikke. Det samme med børn


  • #33   14. jul 2011 Det eneste man kan gøre er at vejlede dyret. Ved hunde gør man det blandt andet ved at sige "nej".

    Det har min chinchilla Viggi også lært, hvis hun fx . bider i væggen og jeg siger nej, så stopper hun og finder noget andet at lave.

    Jeg har aldrig "opdraget" mine kaniner, som sådan. Hvis mine kaniner har lyst til at gumle lidt på mig er det iorden. Men det gør de kun hvis jeg står i vejen, ved at holde hånden foran dem, hvis de vil forbi. Så napper de


  • #34   14. jul 2011 Og hvis den kun er 3 mdr. er den jo i en periode hvor den skal gøres tam smiley

  • #35   15. jul 2011 Nu tror jeg ikke lige vi skal sammenligne opdragelse af kanin og hund.!! Der er stor forskel på hvordan man opdrager en hund i forhold til en kanin.:-)) Hundene er af forskellige racer, og er bestemt ikke ens at håndtere. Nogle hunde skal ha en lidt mere fastere hånd end andre, hvor et "nej" ikke altid er nok.!! Har selv en race, som man ikke skal tage fejl af, kan blive en farlig hund, "hvis" jeg ikke tager fat i hende engang imellem, og bruger hende til det hun er avlet til..!! Træning kunne hjælpe på mange af de problemer mange hunde har idag..!! Der er desværre rigtig mange hunde som render rundt med rigtig mange adfærdsmæssige problemer, og som bliver aflivet, fordi folk ikke har forstået hvad det handler om.!! Og der er altfor mange hunde som gør skade på andre dyr og mennesker, og det er bare ikke ok.!!
    Og nu er der også stor forskel på om det er en kanin der gør skade eller en hund..:-)))
    Sov godt alle sammen.:-))


  • #36   15. jul 2011 I lige måde sov godt smiley

  • #37   15. jul 2011 Man skal ikke tage fat i sin hund? smiley

    Så kan jeg godt forstå at den får adfærdsproblemer.

    Det er ligesom med "muskelhunde", folk tror at man skal tæske dem og gøre dem bange for en selv - nej de skal bare have en god opvækst, til hvalpe træning og evt. gå til andet træning som voksen.


  • #38   15. jul 2011 Men hensyn til at tage fat i en hund... så kan vi altså godt finde på at tage fat i vores kat. Fx har katten fået et "nej" utallige gange når den kradsede og flænsede vores sofa i stykker. Nu gør han det stadig en anden imellem, men der siger vi nej og tager fat i hans nakkeskind. Vi rusker ham ikke eller løfter ham i nakken (kunne vi aldrig drømme om), men nu ved han at man ikke kradser i sofaen. Vi har også prøvet den der med at løfte ham over til kradsetræet, men det har han vist interesse for.

    Man må til gengæld ikke gøre det med en kanin bl.a fordi den er et byttedyr så den vil hurtigere blive bange for os. Vores kat fx han elsker at være sammen med os og hygge alligevel.

    Men lige meget hvilket dyr der er tale om yder man ikke vold mod den!


  • #39   15. jul 2011 Nu har jeg ingen erfaring med katte der kradser i ting de ikke må. Men det er ikke kun fordi kaniner byttedyr, man ikke må tage dem i nakken - de får blåmærker og det gør MEGET ondt på dem.

  • #40   15. jul 2011 Hvis jeg tog fat i nakken på min hund, tror jeg hun ville bide mig, fordi det gør ond.. Jeg havde i hvert fald gjort alt for at slippe fri, hvis der er en der tager fat i mig

  • #41   16. jul 2011 Gansters mor.:" Man skal ikke tage fat i sin hund." ????????????
    Hvad gør hundemoren så med sine hvalpe.??? Hvordan opdrager moren/flokføreren de andre i flokken.??? Tager moren ikke fat i nakken på hvalpene.??? Gør det ondt på dem??Hvordan bliver de ellers sat på plads/Opdraget..??
    Ej nu må du sgu lige vågne op til virkeligheden.!!!!


  • #42   16. jul 2011 Ganster´s mor.!! Ja de får adfærdsmæssige problemer, fordi de ikke bliver opdraget/sat på plads/trænet/taget fat i/ingen konsekvens af deres opførsel.!!

    Gad godt at se dig med en brugsschæferhan med MEGET drift, og tror at du kan styre ham, UDEN at tage fat i ham.!! Hvor naiv har man lov at være.!!!:-))))
    DERFOR bliver op til 15.000 hunde aflivet hvert år.!!!


  • #43   16. jul 2011 Øh min hund er blanding af schæfer, og hun kan rende frit over alt, hun gør alt hvad jeg siger. Jeg har ALDRIG taget fat i hende.
    Og nu er du jo ikke en hundemor, du er et MENNESKE, som skal opdrage hunden.

    Det du gør er negativ straf.


  • #44   16. jul 2011 Ups. Mener negativ forstærkning.

  • #45   16. jul 2011 http://www.grosserguiden.dk/Aktiverings-guiden/Trix___kontakt-ovelser/Problemlosning/balance-ovelser/Naese-arbejde__Sogning__/indlaering__operant_betingning.html

    "Vigtig note: Hvis du vælger at bruge straf (aversiv kontrol) kan det føre til passivitet hos hunden, at den ikke tør gøre ting på egen hånd. Den bliver bange for at begå fejl, hunden kan desuden blive stresset, som kan medføre sygdom."

    Jeg har set politiet træne hunde. De tager heller ikke fat i dem, jeg ved ikke hvor du har sådan noget fra.


  • #46   16. jul 2011 Gansters mor.: Kan hører du ikke aner en klap om hvad du snakker om.!!! Nu er der STOR forskel på en blanding med schæfer og så en BRUGSSCHÆFERHUND, højavls schæfer, og her er du helt blank.!! Min egen far er gammel hundefører i politiet, jeg træner sammen med folk som træner i politiet, jeg træner sammen med folk som HAR FORSTAND på træning/hundeadfærd.!! Og nej jeg er ikke en hundemor, men nu skal vi huske at vi SKAL fører tingene videre til vores hunde og GØRE de ting en flokfører/hundemor vil gøre, så vores hunde ved hvad det er vi mener med det vi gør.!! Kig på Cesar Millan, han er verdens DYGTIGSTE hundefører, han HJÆLPER hunde med problemer, som MENNESKER har ødelagt, NETOP fordi vi tror, at alt handler om små klap og et klik. Der bliver ikke sat grænser, der bliver ikke taget fat i dem, når de ikke opfører sig ordentlig, der bliver ikke trænet med dem.!! Vi tror at hundene selv kan tænke, og vi tillægger dem en masse følelser som DE ALDRIG NOGENSINDE FÅR.!! Det er hund IKKE et barn/menneske og det DET folk bare IKKE fatter.!! DERFOR er der hunde med adfærds mæssige problemer, op til 15.000 hunde der bliver aflivet HVERT ÅR.!!! Er det OK, at ha en hund som FÅR lov til at gå amok på andre hunde, FORDI ejeren syns det er synd for den hvis man tager fat i den og fjerner den/lægger den ned, eller hvad man nu gør?? Er det OK at det skal gå udover andre/andres hunde, FORDI folk´s hunde får lov til at opfører sig som de har lyst til.?? NEJ det er dybt respektløs overfor andre folk og deres hunde, fordi man syns åhh det er så synd for lille Fido hvis man tager fat i ham og fortæller ham hvor skabet skal stå.!!! Jeg ser hunde HVER dag som er total fucked up i skalden, netop fordi deres ejere tror det hele handler om små søde klap, klik og en godbid. Og nej jeg er ikke imod klikker, syns det er en fed træningsmetode, den virker bare IKKE for alle hunde.!! Hvorfor mon der for bare 20-25 år siden IKKE var lige så mange hunde med problemer som I DAG.?? Det er fordi folk ikke fatter hvad det her handler om.!! Hunde kan ikke tænke, føle som vi tror, og det kommer de ALDRIG TIL.!! Kan da bedre forstå hvorfor der er så mange hunde med adfærds mæssige problemer, når der findes sådan nogle som dig, som er helt blank.!!!

  • #47   16. jul 2011 Ganster´s mor.: Kan godt hører du igen ikke ved hvad du snakker om, med hensyn til politiet og deres træning.!!! Men igen, vil gerne se dig med en brugsschæfer han, eller en Malinois han, så kommer du hurtig på andre tanker.!!!

  • #48   16. jul 2011 Camilla: Hold da op.. Pas lige lidt på sproget.

  • #49   16. jul 2011 Camilla, selv om du ikke er enig, så snak dog stadig pænt

  • #50   16. jul 2011 Sorry jeg kan ikke læse det der, når der ingen afsnit er smiley

  • #51   16. jul 2011 Og det forvirre også med allt de udråbstegn. Så jeg står desværre af

  • #52   16. jul 2011 Vekato: Hvad??

  • #53   16. jul 2011 Jeg har i hvert fald ikke skrevet til dig smiley

  • #54   16. jul 2011 Nej, det var heller ikke dig jeg mente smiley

    Det var Camilla C


  • #55   16. jul 2011 Nej nej, det er til hende der skrev en meget lang klage til mig, men jeg kan ikke læse den, når det står ud i en smørre, desværre.

  • #56   16. jul 2011 Hov I er hurtige smiley

  • #57   16. jul 2011 Camilla C: Ham du snakker om er ikke verdens bedste hundefører.
    Måske du skulle oprette dig på hundegalleri og få nogle ordentlige råd


  • #59   17. jul 2011 Camilla: Hvis du synes at Cæser er den bedste hunde træner er der virkeligt noget galt!
    http://www.youtube.com/watch?v=RFCGtatpCwI&feature=related
    Her ses en video hvor han træner hunde, og OMG. jeg var ved at tude.


  • #60   17. jul 2011 http://nocesarmillan.weebly.com/irene-liliequist.html

    Og ja, jeg kunne blive ved smiley


  • #61   17. jul 2011 Gangster: gud hvor forfærdeligt smiley

    Jeg synes det er fint at træne disiplin og respekt med en hund, men han overser fuldkommen at man skal give ros og være så positiv som muligt. Og det er slet ikke i orden at sparke eller kvæle et dyr!!!! Eller at løfte den i skindet!!!! FØJ!! Stakkels hunde. De adlyder jo til sidst kun fordi de er bange for at blive mishandlet. En hund skal adlyde fordi den ved der kommet positiv effekt bagefter!


  • #62   18. jul 2011 Ja, og der er mange af hundene der angriber ham, fordi han gør som han gør.
    Han er den hundetræner der er blevet bidt flest gange.

    Der er nogle af "metoder" der er ok, men puha. Hvert eneste afsnit jeg har set med ham, der gør han noget som man kan gøre på en meget bedre måde..


  • #63   18. jul 2011 af hans*

  • #64   19. jul 2011 Ganster´s mor.!!
    Sikke noget sludder at fyre af..!!! CM bruger sgu ros, belønning, og er meget tålmodig med de hunde han har i hænderne. Men mange af dem er så ødelagt at "nogle gange" skal der andre metoder i brug.!!! Og det handler ikke om at han er ude på at skade de hunde overhovedet, han hjælper dem og de kommer tilbage til deres ejere og får et godt liv efter han har rettet dem op. Mange ville tage den lette vej til dyrlægen og få dem aflivet, CM kan magte opgaven og tager kampen op med de her hunde, og han er den ENESTE som kan magte disse ødelagte hunde.!!! Han er pisse dygtig og det giver mening det han gør.!!! Og ja jeg har set ham bruge et strømhalsbånd, og jeg er ikke til strøm, men i det afsnit var det LOGISK at han brugte det i forbindelse med klapperslanger. Der var/er ingen andre metoder at tage i brug i den forbindelse.. Manden er kanon dygtig og der burde sgu være flere som ham, så man kunne få rettet alle de ødelagte hunde op som går rundt med deres latterlige ejere, som ikke vil se i øjnene hvordan naturen er strikket sammen.!!!

    Ikke så underligt at manden er blevet bidt en del gange, eftersom han har med ret fucked up hunde at gøre, som ejeren har ødelagt totalt. Han tør at tage kampen med disse hunde. Og nej han sparker dem ikke, kvæler dem, det er totalt hysterisk og overdrevet omkring Cesar. Han ved udemærket godt hvad han laver og han er en dygtig hundefører.!! Det fatter folk bare ikke. Misundelse er en grim ting.!!
    Hvad vil du gøre når en hund ikke opfører sig ordentlig/kommer op og slås... Give den en godbid og sige nej hvor er du dygtigt.!!
    Cesar prøver at fortælle folk at vi skal viderefører de ting som når de er i en flok.. Kig på hundene når de er i en flok, eller den måde en hundemor opdrager sine hvalpe, det er på den hårde måde. Der er ikke noget med, nej hvor er det synd for dig, nu skal du ha en lille godbid.!! Der bliver tænderne brugt en del, og der blive de lagt ned mange gange af flokføreren/hundemoren, og det er sådan tingene fungere, det fatter du bare ikke.!!!
    Og husk nu at det handler ikke om indlæring det Cesar gør, det handler om at rette MEGET fucked up hunde op igen, som ejeren har ødelagt, netop fordi hunden får lov til at opfører sig som den har lyst til. Der bliver ikke sat grænser, der er ingen konsekvens af deres opførsel, der er ingen træning, der er ingenting, og det forstår hunden ikke.!! DERFOR kommer de problemer, og det ender desværre ofte med en aflivning, fordi folk ikke kan magte opgaven, som de selv allerede har ødelagt.!!
    Er det negativ forstærkning at irettesætte sin hund, når den gør noget forkert...??? Hvad har du ellers tænkt dig, at belønne den med en godbid, for dens adfærd.? FLOT:...!!!!!!!!!!!!!!
    Kan godt hører at du ikke har haft meget driftige hunde i hænderne, når du udtaler dig på den måde, du aner slet ikke hvad du snakker om.!!! Og ja du er helt blank, lige som alle de andre som tror at alt kan løses med et klik og en godbid.!! Ikke så underligt at der er 15000 hunde som lader livet hvert år, på grund af adfærdsmæssige problemer..!!! Stakkels hunde.!!!


  • #65   19. jul 2011 Jeg skimte lige det du skrev (da jeg bliver forvirret af alle de unødvenlige tegn) og fik kun fat i: Ikke så underligt at manden er blevet bidt en del gange, eftersom han har med ret fucked up hunde at gøre, som ejeren har ødelagt totalt.

    Victoria har også med sådanne hunde at gøre og de bliver opdraget / trænet på en ordentlig måde. Uden at blive sparket, rivet i og råbt ad.

    Men gider ikke at "diskutere" med dig, da ingen af os ændre holdning smiley


  • #66   19. jul 2011 Ganster´s mor: Har du svært ved at læse..;-)))
    Ja Victoria er nemlig rigtig dygtig.:-))) Ha ha ha ha.... Hun tror at alt kan løses ved at steriliserer/kasterere hundene.. SÅ er man GODT NOK DYGTIG.!!!! WOOOW siger jeg bare.!!! Og NEJ Victoria har ikke med samme type hunde at gøre som CM har, for den opgave kan hun slet ikke magte.:-)))
    Nej selvfølgelig gider du ikke diskutere for du kan ikke svare på det jeg spørger dig om, fordi du slet ikke aner noget som helst om hundetræning/hundeadfærd.!! Og blander PH træning ind i noget du tror du har set et sted, og så er det sådan at PH træner.!!! De hunde PH har i hænderne er MEGET driftige hunde, og de er sgu ligeglade med et klik og en godbid. De er oppe i et drift niveau som du slet ikke kan tænke dig selv til hvordan fungerer, og du vil ALDRIG kunne bruge de "bløde" metoder på sådan en hund. Så kan du være helt sikker på at det først GÅR GALT.!! Så lad vær med at udtale dig om noget du slet ikke aner noget som helst om.!!!
    Sikke som du kan udtale dig om alle andres meninger.;-)))
    Pas du bare dine kaniner, det er nok det bedste, og så lad os som har forstand på hunde/træning/adfærd passe det.:-)))


  • #67   19. jul 2011 Camilla C
    Hvorfor skal du skrive det så råbende ? det er da træls at læse. Der er jio ingen grund til at bruge alle de udråbstegn.


  • #68   19. jul 2011 Camilla C: Kan godt forstå at Gangster mor har svært ved at læse det du skriver - tror næppe hun generelt har svært ved at læse - det er blot dit man ikke kan læse, for du skriver godt nok meget uforstående, mangler afsnit, en masse unødvendige tegn/store bogstaver.

    Puha, det er noget af en lang smøre og komme i gennem. Ville ellers gerne vide noget om ham Cesar, for de videoer Gangster mor linker til, bryder jeg mig ikke om - og tja, du overbeviser mig skam ikke om, at de ikke passer. Om det er fordi jeg ikke kan forstå det du skriver grundet overstående grunde, ved jeg ikke - men det tror jeg..


  • #69   19. jul 2011 Enig med Cathrine.

    Der mangler mellemrum og punktummer. Og så slet alle de udråbstegn


  • #70   19. jul 2011 Forresten: Mødrehunde opdrager ikke deres hvalpe ved at tage dem i nakken. Det er gammeldags tro.

    En anden gang, så lad lige vær med at give mig skylden for at 15000 hunde bliver aflivet hvert år!
    Jeg har ingen ting med de hunde at gøre, så tag dig lige en slapper. Der er mindst
    Jeg har aldrig hørt om den statestik, at så mange hunde bliver aflivet. Men hvad hvis de gør? Det er jo ikke verdens undergang.

    Der er da også omkring 300-400 hunde om året der bliver aflivet fordi de har bidt nogle, er det min skyld?

    Der er ca. 13 % i DK der rejser med deres hunde i EU, og hvis de ikke har pas vælger de fleste ejere at få dem aflivet så de kan komme på ferie - er det MIN skyld?! Jeg er ALDRIG på ferie.

    Tag dig dog sammen!

    Over and out - Gider ikke det her smiley


  • #71   19. jul 2011 Minus "der er mindst"

  • #72   18. nov 2013 Er det ikke en ide at hjælpe hende hvis kanin bider istedet for at diskutere om hunde? #nohate siger det bare..

  • #73   18. nov 2013 Det her emne er 2½ år gammelt.

  • #75   19. nov 2013 Ups undskyld smiley

Kommentér på:
Min kanin bider

Annonce