{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
922 visninger | Oprettet:

Gammelt marsvin uden kammerat {{forumTopicSubject}}

Hej smiley Hvad ville i gøre med et marsvin, der aldrig har kendt til andre marsvin, og reagerer aggressivt når hun bliver lukket sammen med en unge på neutral grund? Min veninde har overtaget et marsvin hvis mor døde under fødslen, hun har aldrig gået med andre marsvin før. Den kan ikke gå med unger, vi har prøvet med 3 forskellige unger, som hun går til angreb på. Ikke dominans, men virkelig angreb, og det er uhyggeligt at se på så voldsom hun er. Hun er sød og venlig når hun er alene.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gammelt marsvin uden kammerat
  • #1   4. jul 2011 Hvor lang tid har hun ladet hunnen gå med de forskellige unger?

Måske en ældre unge/jævnaldrende hun ville være bedre eller en kastrat.

• #2   4. jul 2011 Von Fancy - Ikke særlig længe, men vi turde simpelthen ikke mere. Hun stod med åben mund og sagde knurrelyde, og så for hun på dem til pelsen fløj og den ene nåede at få et ordentligt sår selvom vi var der for at skille dem ad med det samme. Samt jeg fik et ordentligt hak i hånden af hende som skulle sys på skadestuen, så det er virkelig ikke for sjov at hun siger fra smiley

• #3   4. jul 2011 Hvor gammel er hun??

• #4   4. jul 2011 5 år

• #5   4. jul 2011 Tja den har jo aldrig lært at snakke marsvinsk siden den aldrig har gået med andre, så det er nok svært.
    HAr hun stået sammen med andre marsvin?

• #6   4. jul 2011 Nej, hun har aldrig set et andet marsvin før. Når hun står i bur ved siden af de andre sidder hun presset oppe i det andet hjørne og hvæser, så vi har flyttet hendes bur til et andet rum. Hun er tydeligt stresset med andre marsvin i nærheden, men vi var blevet enige om at nu da hun havde boet der en uge var det på tide at forsøge at lukke hende sammen med en af ungerne i løbegården.

• #7   4. jul 2011 Jeg har en som heller ikke har kunne forstå marsvinsk. Så han stod i stuen i en periode, hvor løbegården er. Og for en mdrs tid siden flyttede han så ind i marsvinerummet og det går fint. Men han fik lov at vænne sig til lydene stille og roligt

• #8   4. jul 2011 Vi har oplevet det, at hvis et marsvin er blevet taget fra sin mor (ofte for tidligt inden den er færdigpræget) og så bagefter ikke ser skyggen af en artsfælle i meget meget lang tid... så bliver den 'adfærdshandicappet'.
    Den forstår ikke at kommunikere selv, og den forstår slet ikke hvad artsfællen kommunikerer til den.

• #9   4. jul 2011 Ja, for det virker som om at Mette-marsvin som hun hedder er meget forvirret når hendes marsvine"kammerater" snakker til hende, hver gang der bliver snakket når der skal fodres så højt at det kan høres der hvor Mettes bur står, kører hendes hoved fra side til side hver gang en af de andre siger noget. Kan vi håbe på at hun kommer til at kunne gå med andre?

• #10   4. jul 2011 jeg red engang en traver med samme problem. Det er lidt lissom hvis vi bliver dumpet palle alene ned i en pygmæstamme i bongobongostan. De kan ikke forstå os, vi kan ikke forstå dem... og så er det skræmmende for alle parter.

• #11   4. jul 2011 Skal hun så bare have lov til at være sig selv de sidste af hendes dage? Jeg ved godt at marsvin er flokdyr, men hun virker til at være glad og snakkende, og hun har jo aldrig kendt andet smiley

Kommentér på:
Gammelt marsvin uden kammerat

Annonce