{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
276 visninger | Oprettet:

Cecilie E
Cecilie E
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Peruaner+sheltie = ??? {{forumTopicSubject}}

Hej alle gnavereksperter!

Jeg er ved at uddanne mig til dyrepasser og er ved at renskrive et gammelt avlsprogram fra vores marsvin. Jeg har noget af det på plads, men er blevet forvirret over nogle detaljer, håber i kan hjælpe!

Vi har en peruaner og en sheltie til at gå sammen. På mit skema står der det kan give texel og alpaca. Det er én ting. Men så står der at det også kan give sheltie med pandelok og peruaner uden pandelok. Men er det i virkelig heden ikke bare en sheltie og en peruaner?

Giv mig alt i har smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Peruaner+sheltie = ???
  • #1   9. jan 2014 Sheltie + peruaner = sheltie og/eller peruaner
    Såfremt begge bærer rex-gen kan du oveni få texel og/eller alpaka

• Cecilie E
    Cecilie E Tilmeldt:
    jan 2014

#2   9. jan 2014 Tak for svar, tænkte nok det forholdt sig sådan. Kan man se om de bære rex gen, eller er det noget man kun ved hvis man kender stamtavlen?

• #3   9. jan 2014 Nej ..... og så måske.
    Da genet er ressesivt så kan det sagtens ligge længere tilbage end de generationer man ser på tavlen.
    Det kan alligevel engang imellem være en indikator til ressesive gener at man ved hvad opdrætteren af de forskellige dyr laver .... fx hvis jeg har en tavle med et kazoo-dyr på, så er der en god chance for at dette dyr er satinbærer. Men man kan aldrig vide det med sikkerhed - kun hvis man altså får afkom med whatever gen det nu kan være.

• Cecilie E
    Cecilie E Tilmeldt:
    jan 2014

#4   9. jan 2014 Tak for svar, jeg må kigge på tavlerne. Nu tror jeg der er styr på det for så vidt

• #5   9. jan 2014 du kan få sheltie med pandelok ja, sådan en har jeg haft. pelsen ligger pænt som en sheltie på kroppen mens pandehåret hænger ned foran. ikke egnet til udstilling kan vi vist roligt sige....

• #6   9. jan 2014 Jeg ville så nok bare kategorisere det under 'pelsfejl' på linje med ekstrahvirvler og dobbeltcrest

Kommentér på:
Peruaner+sheltie = ???

Annonce