{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.189 visninger | Oprettet:

hamstere alene eller sammen??? {{forumTopicSubject}}

ja hvad siger du til det - skal hamstere gå alene eller sammen med en artsfælle? her taler vi både guldhamster og dværghamster???

jeg opretter dette indlæg da en person i en markeds annonce råder en anden bruger til at guldhamstere sagtens kan gå sammen...
jeg er selvfølgelig dybt uenig i dette og mener i værste fald (hvis personene retter sig efter de råd) det kan ende med dyremishandling....

Men hvad siger I kloge hoveder - er hamstere solitære dyr´eller har de godt af en ven eller to ???

så vil jeg poste denne tråds svar videre til personen
på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hamstere alene eller sammen???
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #1   2. jul 2011 Hamstere skal bo alene.

Og ja, det kan føre til dyremishandling, hvis man lader to guldhamstere bo sammen.

• #2   2. jul 2011 Men mener godt at dværghamstere kan bo sammen?

Har kun selv haft en enkelt dværghamster og han kunne ikke med nogen...

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #3   2. jul 2011 Ja nogle dværghamstere kan godt. Men det er ikke alle.
    Jeg havde to søstre der slåssede allerede som 7 ugers.

Man kan holde dem i par, hvor der selvfølgelig kommer unger. Men når hunnen bliver for gammel til at få unger, skal de selvfølgelig skilles ad igen.

• #4   2. jul 2011 Dværghamstere måske. Men kun hvis de sættes sammen som helt små og bliver sammen.
    Og NEJ NEJ OG ATTER NEJ! Guldhamstere må, kan og skal IKKE gå sammen med hverken artæller uanset køn når der er fyldt 5 uger. Heller ikke søskende!

Han og hun kan heller ikke dele bur permanent.
    Kan tage mine egne som eksempel: når hunnen er i brunst kan de gå sammen og parre, men når hun enten har fået nok af at parre eller brunsten er slut så de helt amok på hinanden og så må de skilles ad. Og de selvom de 1 time forinden ligger og sover sammen.

I naturen lever de spredt over enorme afstande og søger kun hinanden ved parring og skilles så igen.

Man kan være HELDIG at guldhamsterne kan, men før eller siden vil de komme på og slås, og eftersom den ene ikke kan komme væk fra territoriet, bliver kampen til den ene dør, og den anden bliver oftest alvorlig skadet samtidig.

Så dem der mener de godt kan, spiller russisk roulette med dyrenes liv.

• #5   2. jul 2011 *der smuttede lige en sætning:

hverken artæller uanset køn når der er fyldt 5 uger. - Eller andre dyr. - Heller ikke søskende!

• #6   2. jul 2011 dværghamstere gider ikke bo sammen med hvem som helst, så istedet for at ricikere de bliver uvenner og slår den ene ihjel, så lad dem gå hver for sig

• #7   2. jul 2011 Hamstere KAN godt gå sammen, men ville ikke anbefale det.

Har engang haft 2 guldhamstre der godt kunne sammen de levede lykkeligt (: ..

Men vil mene det er samme princip som hvis vi blev sat sammen med en tilfældig, det er jo ikke alle man kan sammen med.

• #8   2. jul 2011 Mine to Robo drenge begyndte at slåsse da jeg fik dem hjem. De er brødre og har altid boet sammen. Da de så kom i terrarie hjemme hos mig med en masse lækre huse og hjul osv blev de knald uvenner og blomme endte med et ar i panden. ;/

• #9   2. jul 2011 Da jeg var lille havde vi et søskende kul på 8 til at gå sammen, men det var også et temmeligt stort bur de var i.

Så har jeg haft to brødre til at gå sammen, helt uden problemer (:

Og så havde jeg to der gik samme indtil de blev kønsmodne, så begydte de at slås, så nu går de hver for sig (:

Det var alle dværghamstere jeg snakker om (:

Så har jeg et ekelt robowski til at gå for sig selv. Ham fik jeg da jeg var i praktik ved en dyrhandler hvor den hvor blevet bidt ret voldsomt i af de andre smiley Han skulle egentlig aflives, men de spurgte om jeg ville ha' ham med hjem for at se om han ville overleve, og de sagde jeg ikke skulle regne med det, men han har det rigtig godt nu, og hans sår er helet (:

Kommentér på:
hamstere alene eller sammen???

Annonce