{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.189 visninger | Oprettet:

> Simse <
> Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125

Bund til indedørs løbegård - chins {{forumTopicSubject}}

Mine chinchillaer har et godt bur + løbegård. MEN min mor har fjernet løbegården efter de har haft den i ca. 6 mdr.. Hun siger at der skal være bund i, så de ikke tisser på gulvet.. Vibsen har det med at markere sig -.-
Sådan så det ud http://i523.photobucket.com/albums/w359/Simse124/Blandet/IMG_0473.jpg

Har set at man kan købe sådan en her: (link fjernet)

Men bider de ikke den i stykker?
Har I andre foreslag?

De har jo vænnet sig til den ekstra plads, og man kan mærke på dem at de ikke forstår hvorfor løbegården er fjernet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bund til indedørs løbegård - chins
  • #1   2. maj 2011 Den bund du linker til, har jeg også (samt løbegården)

Nu har jeg godt nok ikke chinchillaer, men marsvin, men hvis jeg sørger for at de har nok spændende ting i løbegården, så rør de ikke bunden.

• > Simse <

#2   2. maj 2011 Problemet er bare at Vibsen æder ALT.. Selv sådan nogle tykke strips vi har sat hegn fast med på buret.. Og hun kan bare ikke få nok at gnave i smiley
    De har tre træ huse, 7 store og tykke grene, to papegøje træ stiger, to træ hylder, en træstup, en træ hængebro og en anden træ dims til fugle..
    Udover træting har de: To hængekøjer, tre plastik hylder, et stort sandbad, plastik rør, og en klokke.

En gang i mellem får de toiletrulle rør med godbider i, samt de bliver nusset og snakket med hver dag.

Og Vibsen prøver stadig at stikke af, for at bide i alt på mit værelse :S

• #3   2. maj 2011 Hvad så med at lægge en plade under?

• > Simse <

#4   2. maj 2011 Ved ikke hvor jeg skulle finde en plade i den størelse.. ca. 1 meter x 1 meter. ?

Tror du man kan købe dem hos fx. Silvan eller Jem og Fix?

• #5   2. maj 2011 Hvis de tisser meget, burde du søge dyrlæge.
    Det er ikke normalt at chinchillaer tisser uden for deres bur. Langt de fleste har et specifikt sted i buret de bruger til at tisse.

Hvis det lugter - nu du snakker markering - så er det en aggressiv handling. Der skal faktisk relativt meget til før de strinter.

Chinchillaer gnaver i alt.
    Sådan er det at have chinchillaer. Enkelte er anderledes, men gennemsnits chinchillaen vil gnave i alt den kommer i nærheden af.
    Det bedste er at lukke dem ud på toilettet, der er mindst at bide i.

Alternativt kan du helt undlade at have dem ude at løbe. Så længe buret er fornuftigt, tager de på ingen måde skade af det.

• > Simse <

#6   2. maj 2011 Altså Viggi tisser kun på spåner, men Vibsen tisser helst på træ hylden, eller et bestemt hjørne i løbegården (da den var der)
    Så de tisser ikke altid det samme sted.

Mine chinchillaer kan ikke nøjes med buret. De sidder foran lågen så snart de høre mig. Så vil Vibsen ud og løbe.. og Viggi vil kæle smiley

• > Simse <

#7   2. maj 2011 Spørgsmålet er om I kender et sted jeg kan finde noget til bund i løbegården, som ikke er lavet af stof, nylon osv. smiley

• #8   2. maj 2011 kan huske at der i fakta engang vår nogle kæmpe grill bakker til at stille under grillen i hård plastik de var cirka 1x1 m jeg overvejede selv om jeg skulle have en eller to til løbegårdene,
    mon de kommer igen i år grill sæsonnen er jo lige startet.

• > Simse <

#9   3. maj 2011 Nårh ja. Havde da slet ikke tænkt på underlaget til kontorstole smiley

Vil lige kigge på både gill underlag, og kontorstole underlag - mange tak smiley

Kommentér på:
Bund til indedørs løbegård - chins

Annonce