{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
616 visninger | Oprettet:

Hankaniner ved siden af hinanden {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har to hankaniner, som går udenfor ved siden af hinanden. De har et indedørs-område i et haveskur begge to hvor de ikke kan se hinanden, samt en udendørs løbegård hver hvor der kun er trådnet imellem dem. De er ikke kastrerede. De har gået ved siden af hinanden i omkring et år.

Det har egentlig gået fint, jeg syntes ikke den kanin jeg havde i forvejen har ændret adfærd over for mig siden han kom til at gå ved siden af den anden, og den nye er også en rigtig sød og venlig kanin, men de er selvfølgelig begyndt at strinte - det gør de begge, en del endda, langs hegnet. Det gør også at de rammer hinanden, og især den nye kanin har snart en rigtig ulækker pels, som det ikke hjælper at vaske. Jeg tænker at sætte plexiglas op, så de stadig kan se hinanden, men ikke strinte på hinanden.

Mit spørgsmål er så bare, om det mon egentlig stresser dem at gå to hanner op af hinanden? Evt. kunne jeg sætte en plade op så de ikke kan se hinanden, og måske vil føle at de har deres territorier mere for sig selv, men på den anden side virker de også til at være glade for at have hinanden. De sidder tit ved siden af hinanden langs hegnet, snuser til hinanden og løber frem og tilbage sammen - dog er den kanin jeg havde i forvejen begyndt at grave sig utrolig meget ud. Jeg har i sommerferien bygget helt om, så der er idiotsikkert hegn alle steder, i sider og bund, men på en mystisk ud har han alligevel fået gravet sig ud hvor der var gnavesikkert hønsenet i bunden smiley

Mit spørgsmål er; vil det i virkeligheden være bedre kun at have én hankanin, eller gøre så de ikke kan se hinanden? (selvom de stadig vil kunne høre hinanden så).

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hankaniner ved siden af hinanden
  • #1   27. sep 2014 Det gør ikke noget at de kan se/høre/lugte hinanden. Det har jeg selv flere hanner der kan.
    Men jeg tør ikke have dem stående op og ned af hinanden, med kun tråd som 'mur'. Det kommer i hvert fald i den grad an på hvilken han af mine det er.

Har de ikke ændret adfærd vil jeg ikke sige der er noget galt. Evt, som du selv har foreslået, sæt plexiglas for så de ikke kan strinte på hinanden og ikke, hvis nu den ene bliver sur, bide sig fast i snuden på den anden :).

• #2   27. sep 2014 Tak for svar - så tror jeg at jeg vil lade det blive som det er smiley
    Maskerne i hegnet er så små at de ikke kan nå hinanden + så højt at de på ingen måde kan komme ind til hinanden (det har jeg taget højde for, da det ene jo som sagt er ualmindeligt opfindsom og rigtig gerne vil ind til den anden).

Kommentér på:
Hankaniner ved siden af hinanden

Annonce