{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
647 visninger | Oprettet:

Klodset chinchilla {{forumTopicSubject}}

Er de virkelig så klodset de kære dyr, eller har min bare lidt vanskabt?

Ihh jeg synes han er en klump! I starten var det tydeligt at han manglede træning (han er nu 4 måneder og vi har haft ham i godt en måned). Han havde ikke været vant til at klatre og hoppe omkring i hans gamle bur ved opdrætter. Vi byggede straks et stort bur til ham hvor han kan løbe op og ned, og det er en succes smiley Lige bortset fra at han sætter sig helt ude på kanten på øverste hylde og falder i søvn og så falder han altså ned.
Jeg har læst at de ikke må kunne falde mere end 50 cm, men når han eks. er fri på badeværelset så hopper han op på bordet som er godt en meter højt (han bruger toilettet til afsæt). Og det er umuligt at holde ham nede derfra.

Hvad pokker gør de i naturen? de kommer jo fra klipper, og hvis de falder ned der, så dør de jo?

I starten virkede han uerfaren, men det tror jeg ikke længere er problemet. Han virker nærmere bare "dum" nu. Er det kun min, eller er chinchillaer bare ikke særlig specielt kloge eller gode til sådan noget hoppen rundt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klodset chinchilla
  • #2   28. mar 2011 Arh, nu er det jo ikke sådan at de bevæger sig på klippevæge i naturen. Det skal mere sammenlignes med en ørken, der befinder sig på et bjerg, og der er en del større sten/klipper.

    Når de er ude, burde de selv kunne styre det, når de er hoppet op et sted.
    Men i buret er det ret vigtigt, at de ikke kan falde for langt. Så man kan enten sætte hylderne op på en sådan måde, at de aldrig kan falde hele vejen ned til bunden, eller man kan sætte hængekøjer o.l. og, der virker som "sikkerheds net".


Kommentér på:
Klodset chinchilla

Annonce