{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.051 visninger | Oprettet:

Birgitte F
Birgitte F
Tilmeldt:
18. feb 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

hvid chinchilla syn? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen af alle jer garvede chinchilla ejere / avlere der ved om en hvid chinchilla evt ser dårligere en andre chinchillaer ? Jeg har fem chinchillaer ( to par i hvert sit bur, hvoraf det ene par har en unge) men den hvide har ligesom en hvid hinde hen over øjnene. Det har hun altid haft Men efter vi har bygget større og ikke mindst højere bure med flere hylder er hun ligesom blevet mere klodset og falder nogen gange næsten ned af hylderne. Ellers hygger hun sig og har født to gange på halvandet år, er tam og virker til at trives? Men de andre 4 virker mere sikre i deres hoppen rundt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvid chinchilla syn?
  • #1   18. feb 2013 Er du sikker på hun ikke er blind/halv blind? Lyder lidt som den kunne være blind når den har en hvid hinde hen over øjet? smiley

  • #2   19. feb 2013 Hvid hinde over øjet er ikke normalt i hvide dyr smiley

  • Birgitte F
    Birgitte F Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #3   19. feb 2013 Jeg tror at hun er blind smiley hun har røde øjne under end hvid hinde ?men hun er to et halvt år nu og klarer sig fint . hun er bare lidt "klodset" - Skal jeg søge dyrlæge?




  • Birgitte F
    Birgitte F Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   19. feb 2013 hun er også en super mor for sine unger og lader til at trives ? hun er kærlig og social og snakker gerne ? Spiser og trives, min bekymring er skal vi søge dyrlæge ? for at bedre hendes livskvalitet ? eller ser "Albinioer generelt dårligere" tak for svar smiley

  • #5   19. feb 2013 Altså hvis det er noget hun har haft længe, så kan dyrlægen ikke gøre noget. Og du siger hun trives fint,spiser fint, så er det eneste du kan gøre nok at lave et eller andet om inde i buret så ikke hun falder ned og slårnsig smiley

  • #6   19. feb 2013 Hun er ikke albino smiley Hun er pink white, enten homo eller hetero.
    Der er nogen der mener de ser dårligere, men personligt er det ikke noget jeg har oplevet (har både homo og hetero pink white).
    Under alle omstændigheder, skal hun ikke kunne falde mere en 40-50 cm som max, og det gælder dem alle sammen, for det er ikke normalt for chinchillaer at klatre, og de vil fejlbedømme spring på et eller andet tidspunkt.

    Jeg tror heller ikke der er så meget at gøre ved det, men hvis der er en hvid hinde hen over selve pupillen, ville jeg personligt overveje at droppe avl, når hun ikke er ældre. Hvis det er medfødt, er det ikke til at sige om det er genetisk betinget.


  • Birgitte F
    Birgitte F Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   19. feb 2013 Takker for svar

Kommentér på:
hvid chinchilla syn?

Annonce