{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.168 visninger | Oprettet:

Adoption, dyrehandler eller opdræt {{forumTopicSubject}}

Et lille emne til debat smiley

Hvor har I jeres gnavere fra og hvorfor derfra?

Personligt har jeg både adopteret, fra dyrehandlere og fra opdræt.

Størstedelen af mine dyr er fra opdræt for så ved man hvad man får og ærlig talt synes jeg det er en smule dyrplageri at have dyr i dyrehandlere.

Så er tre af mine dyr adopterede, da jeg synes der er så mange dyr rundt omkring der mangler et godt hjem og jeg vil gerne give dem et.

Og så må jeg tilkendegive at min en kanin er fra en dyrehandler. Af den simple grund at jeg forelskede mig hovedkuls i hende og bare måtte have hende med hjem.

Hvor er jeres dyr fra og hvorfor derfra?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adoption, dyrehandler eller opdræt
  • #1   27. apr 2010 Guloggratis :D!
    De var tilsalg som foder kaniner :'3333!!!!
    Og jeg skyndte mig at ringe efter "Sille & Sille..." ( kaninerne. ) Så blev det mine smiley
    Skulle dog have haft marsvin (;


  • #2   27. apr 2010 Sisse*

  • #3   27. apr 2010 Min Victor har jeg fra min veninde, der havde to kaniner, der fik et kuld unger smiley Daisy har jeg fra en opdrætter.

    Jeg har tidligere haft mange kaniner, og de var også enten fra opdrættere, ellers var de omplaceringskaniner fra private.
    Jeg har én gang købt en kanin i en dyrehandel, og den døde to dage senere af slem diarré selvom vi havde hende ved dyrlægen. Det stakkels dyr skreg af smerte, og jeg mener hun blev aflivet. Senere har jeg fået mere erfaring, og kan sagtens idag se, at ungen max var 6 uger gammel, og derfor er der ikke noget at sige til, at den ikke kunne klare al den omvæltning og skift i foder.
    Ønsker aldrig at købe fra en dyrehandel igen, men ja, man kan jo blive forelsket smiley


  • #4   27. apr 2010 Begge mine marsvin er fra opdrættere.. Køber ikke dyr fra dyrhandlere mere da jeg har haft så meget dårlig erfarring med dem..

  • #5   27. apr 2010 alle mine rotter har jeg fra rottemennesker.. nogle har været planlagte (opdrættere) andre ikke.. flere af dem har jeg fået via omplacering for at give dem et bedre liv/anderledes muligheder.

    Jeg kigger måske i dyrhandleren, men der er oftere end ikke problemer med dyr derfra i mine øjne.. i hvertfald rotter..

    har dog haft mus, dvæghamstere og fugle fra dyrhandlere


  • #6   28. apr 2010 Mine marsvin er fra en opdrætter. Jeg syntes at det er rigtig godt at købe fra en opdrætter første gang. De kan fortælle om alt hvad man har brug for og, i hvert fald min opdrætter, er villig til at hjælpe mig, hvis der er et eller andet smiley

    Jeg må sige at det med at købe fra en dyrehandler. Hvis man nu ser den der lille en der bare sidder og taler til en, så kan man da ikke stå for det smiley Og hvis man så køber den, så ved man jo at den kommer ud til et godt hjem smiley


  • #7   28. apr 2010 Jeg har 4 marsvin. 2 er købt hos hver sin opdrætter, den tredje er købt af en opdrætter på en udstilling og den sidste er af ejet opdræt smiley

  • #9   28. apr 2010 Har ikke nogen dyrehandlergrise siddende for tiden, men har haft - dog kun fra dyrehandlere hvor jeg er tilfreds med forholdene.

    P.t. er flertallet fra eget opdræt eller andre opdrættere. Men jeg har da en pel pensionister og kastrater som er fra internat.. og 2 af kastraterne er fra privat formidling.


  • #10   28. apr 2010 Nu har jeg ingen gnavere lige nu, men langt de fleste fra fra opdrættere, få var fra dyrehandleren, de fleste fra dyrehandleren var aggresive og uhåndterligt, dog har jeg været heldig 1-2 gange at finde en der bare var ROTTEN smiley

  • #11   28. apr 2010 Alle mine "dyr" bor og er i dyrehandleren jeg arbejder i.
    Jeg elsker dyr, jeg elsker at sundhedsfremme dyrene så de har de bedste bur-forhold. Er kønsopdelt, så der ikke kommer uventede unger. Avlver kun på de dyr der ikke har aggrasive tegn, eller bider.
    Dyrene er som var det alle mine egne, jeg kan fødselsdags dato, kuldstørrelse og hvem der ligger bag, jeg gør noget ud af det, så kunderne får en posetiv oplevelse. ;0)


  • #13   28. apr 2010 Alle mine kommer fra opdrættere og private. Tager kun unger ind, da det er det min gruppe kan acceptere.

  • #14   28. apr 2010 mebse er fra dyrhandel. forelskede mig i hendes søster en dag vi var nede i dyrhandlen. men den døde 4 dage efter, og så fik jeg mebsei erstatning. hvis jeg havde plads til rigtig mange kaniner ville jeg købe dem hos en avler eller have nogen der mangler hjem.

  • #15   28. apr 2010 Det er faktisk sådan lidt forskelligt.

    Kræ var blevet efterladt på mit arbejde (jeg arbejder på en legeplads hvor vi har rigtig mange kaniner), så jeg valgte at tage ham da min chef ellers ville aflive ham.

    Kokus er fra en privat, min mors veninde havde fået et kuld unger og de var efterhånden 12 uger gamle, og de kunne bare ikke komme af med nogen af dem - så jeg kunne da godt lige tage en skøn dreng smiley

    Kurt er fra en dyrehandler, hun var IKKE tam, hvæste, kradsede og bed, og døde desuden to uger efter jeg fik hende. køber aldrig hamster hos en dyrehandel igen, det er ihvertfald helt sikkert smiley

    Joey er fra Stald Annagade, altså en opdrætter. fulgte kuldet fra dag et, valgte hende da hun var fem uger, og fulgte hende helt til hun var otte uger hvor jeg så fik hende hjem smiley


  • #16   28. apr 2010 Jeg køber mine dyr hos gode avlere.

    Enkelte dyr har jeg fra en dyrehandler eller børnefamilier, og det har været medlidenhedskøb eller for at 'redde' dyrene.

    Fx købte jeg en han som var syg og fuldkommen bidt i stykker hos en stor butik der reklamere med at være "dyrecenter", og jeg fik et yderst beskidt svar fra den unge ekspedient jeg spurgte om de virkelig mente de ville sælge marsvinet sådan.
    - Havde nær pandet ham en.

    Tilgengæld fik butikschefen så en MEGET sur mail, med billeder og efterfølgende en dyrlægeregning.


  • #18   28. apr 2010 mine 3 er købt ved dyrehandel.. kan ikke se noget som helst forkert i at købe der.. og har altid fået dyr derfra.. og har kun været tilfreds....

  • #19   28. apr 2010 mine dyr er købt ved avler og fra udlandet. aldrig om mine penge skal gå til dyrehandlere, undskyld men har været med ud til så mange sager hvor dyrehandlere har deres dyr stående i lagerhaller og de går i deres eget møg og rester fra døde artfæller. kender kun en dyrehandler som er reel og dem har jeg også et samarbejde med, men de er også privat registreret som profesionel avlere

  • #20   28. apr 2010 Sabrina: det var så lidt...

  • #21   28. apr 2010 Mit ene marsvin er fra dyrehandler, og det havde det godt, både der og nu smiley og så købte jeg to mere, hvor den ene var overvægtig, og den anden døde kort efter af sygdom ;( har virkelig intet imod dyrehandler, så længe dyrene har det godt, og det har de, i de dyrehandler, hvor jeg har købt dyr.. (:

  • #22   28. apr 2010 Sabrina P: fuldstændig enig! smiley

  • #23   28. apr 2010 Jeg har heller ikke noget imod dyrehandlere, for det meste. Synes bare ikke det er iorden når de sælger syge dyr smiley det er jo ikke alle der kan se at den søde lille, pjuskede kaninunge de har købt, faktisk ikke er rask.

  • #24   28. apr 2010 Line: så kan det jo godt være, at de ikk selv ved det, for de for tit dyr fra andre avlere.. smiley

  • #25   28. apr 2010 Jeg har før været i dyrehandlere i DK hvor meget unge kaninunger rent ud sagt levede i deres eget lort. Den er så også lukket nu, men puha, det er bare ikke iorden sådan noget.

  • #26   28. apr 2010 Line: sådan kan det også være ved avlere... .- godt den er det.. smiley
    Men i de to butikker, som jeg TIT kommer i, er der ALTID rengjordt,, har faktisk ALDRIG set det, uden at der var helt cleaned, og de ved alt om dyrene, og er så søde smiley så dem vil jeg til hver en tid anbefale ;D


  • #27   28. apr 2010 I'm always right!! I rule the world!!! ej okay,, blev måske lige en anelse for selvglad der,, hahahahah ;D

  • #28   28. apr 2010 ´Tihihih.. Nu er den har tråd snart fyldt op af mig, mig og mig!! Muahaha >)
    ej, men min pointe er bare, at man skal være åben over for alle steder, smiley man åbner jo ikke en dyrehandel hvis man ikk kan lide dyr.. smiley og uden dem, hvor skulle vi så få alle de "underlige" dyr fra?! smiley


  • #29   28. apr 2010 hehe ;D

  • #30   28. apr 2010 altså vil da godt give ret i man kan være uheldig med dyrehandler men der er jo ikke rigtig nogen tilbage som ikke er ordentlig ved deres dyr... og med hensyn til sygdom så kan du altså os risikere at få en syg fra opdrætter eller andet.. du hører jo bare kun om det hvis de er fra en dyrehandel.. der er jo ingen garanti for at den er 100% rask.. så mener det er forkert at sige at det kun er ved en dyrehandel...

  • #31   28. apr 2010 smiley

  • #32   28. apr 2010 Camilla, jeg siger heller ikke at det kun er ved dyrehandlere, jeg siger blot at det ikke er alle dyrehandlere der går specielt meget op i dyrenes helbred, hvilket er rigtig beklageligt og har givet dyrehandlere et ubehageligt rygte smiley men det er jo langt fra alle dyrehandlere der er sådan, der er desværre bare en del dyrehandlere i mit område der måske ikke har de bedste forhold for dyrene.

  • #33   28. apr 2010 line: den var skam heller ikke stemplet på dig overhovedet.. smiley det er mere generelt jeg snakker... smiley

    men ja som jeg også nævnte der er nogle "uheldige" imellem dem... men der er mindst lige så mange gode... i mit område bliver de behandlet super godt og bla. der hvor jeg købte mit hamster tager de dem alle sammen ud og snakker med hver dag og du kunne tydeligt mærke det på dem da de var mere tamme (selv ungerne) og meget mere nysgerrige...


  • #34   28. apr 2010 Camilla H - jeg syntes også det kommer an på hvilket dyr man vil have smiley

    Marsvin og kaniner plejer at være okay fra dyrehandlere, hamstere, rotter og mus plejer at være nogle bidske nogen, men man kan selvfølgelig være heldig at finde søde dyr..

    Ved avlere af tamrotter, tammus og hamstere vil de som regl ikke have de er aggresive og avler heller ikke videre på aggresive dyr, så allerede der er der en fordel..

    Ved rotter har de fleste opdrættere også en hjemmelavet stamtavle (der findes ikke en forening, så man kan ikke få andet end hjemmelavet) hvor man så nemt kan gå ind på diverse rottefora og så skal der nok være nogen der kan fortælle om hviloke sygodmme osv der er i dee linier smiley


  • #35   28. apr 2010 altså jeg købte en hamster for 2 dage siden... og hun er allerede blevet godt håndtam... og jeg havde ved næsten alle for at finde den rigtige.. og kun en hvæsede af mig... resten nød bare opmærksomheden... smiley



  • #36   28. apr 2010 Mine kommer fra opdræt eller private smiley

  • #37   28. apr 2010 Man kan altså desværre også komme ud for dårlige opdrættere ;(

  • #38   28. apr 2010 * malle *: Helt enig - dem er der desværre også mange af...

  • #39   28. apr 2010 Det kan man, derfor har jeg heller ikke skåret alle over 1 kam, men skrevet som regl smiley

  • #40   28. apr 2010 Ja, som Tanja siger, er de fleste linier efterhånden så kendte i rottekredse, at man altid kan få at vide hvad der gemmer sig bag dem af sygdomme osv...

  • #41   1. maj 2010 de fleste af mine hamstere er af eget opdræt, og andre er fra andre opdrættere eller dyrehandel, og har da også et par adopterede,
    mine chinchillaer er købt "brugt",
    jordegern købt "brugt",
    marsvin 3 købt "brugt", resten fra opdrættere
    deguer købt "brugt",
    kaninerne 2 af eget opdræt, 4 fra avlere, 6 er redningskaniner hjulpet af kaninasylet, 1 købt "brugt",og de 2 sidste fra dyrehandel.

    foretrækker dog klart at tage tl en opdrætter, for så ved man meget mere om det dyr man får hjem,
    men når jeg har mulighed for det tager jeg redningsdyr ind og giver et godt hjem


  • #43   18. jul 2010 Min første købte jeg i en dyrehandel, så det blev ham

    Men så her d.12 juli ringede min storebror og sagde om jeg ville have en kaninunge og jeg sagde "er det en joke?" og jeg fik så svaret nej smiley
    Hans ven havde købt en kaninunge som foder for sin kvælerslange, men den var ved at skifte ham, så dem ville først spise igen om 3 uger, jeg skyndte mig derhen da min mor kom hjem, også ser jeg den lille kanin med de smukke farve nede i en papkasse, min bror og hans ven indsistere at den skulle hedde B.S (fra bubber og B.S) fordi den havde overlevet over en hel dag hos en stor kvælerslange, dog har jeg sagt jeg finder et andet navn til den smiley



  • #44   2. apr 2011 Min første; købt på et hestemarked.
    Min anden; købt hos opdrætter.
    Og jeg venter bare på, at min 3 bliver gammel nok, til at jeg kan få den fra en opdrætter (-;


Kommentér på:
Adoption, dyrehandler eller opdræt

Annonce