{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.731 visninger | Oprettet:

Ringorm {{forumTopicSubject}}

Det tyder på at jeg har fået ringorm på mit håndled :s

Jeg har en idé om at det måske stammer fra min kanin da han har haft lidt rød og irriteret hud. Jeg havde troet det bare ville gå i sig selv, men det virker det ikke til.. jeg er bare i tvivl om ringorm kan smitte fra mig og så over på mit marsvin, da jeg har rørt mit marsvin med den arm og den del af hånden det er på. Så er det begge 2 (både marsvin og kanin) som skal en tur forbi dyrlægen? Eller er det kun min kanin?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ringorm
  • #1   19. mar 2011 Ja, det smitter mennesker/dyr imellem.
    Har lige fået en gris hjem der måtte en tur gennem ringormsbehandling.

    Et tip til dig er, at skaffe dig noget alcogel og spritte dine hænder af HVER gang du har haft med dyrene at gøre, så gør du i hvertfald hvad du kan for at mindske eventuel smitte smiley

    Om det kræver dyrlæge ved ringorm, eller om man bare kan købe noget shampoo på apoteket ved jeg faktisk ikke - det må de lidt kyndige svare på. Men under alle omstændigheder er det måske en god idé, at få en dyrlæge til at vurdere det, hvis du er i tvivl smiley

    God bedring med det hele, håber du kommer hurigt af med problemet igen.


  • #2   19. mar 2011 Ikke shampoo.. imaverol til dyrene.. og jeg kan ikke huske alle de forskellige cremer der findes til mennesker.

    Men ringorm smitter som ind i helvede, og det smitter osse til ALT med en puls.


  • #3   19. mar 2011 Som Sweet Leafs skriver skal du på apoteket og have Imaverol vet.

    Det er noget flydende som blandes op med vand. Det bruges bla. til køer og heste.

    Marsvinene skal vaskes i opløsningen og føntørres. Det skal IKKE skylles ud. Der står på pakken hvor meget vand og hvor meget Imaverol og der står hvor mange gange de skal behandles.

    til mennesker er der creme også i håndkøb de hedder Brentan creme, og Cannesten creme. Og så er der Lamisil creme/spray. De er til at behandle mennesker med ringorm. Hvis ikke det virker kan du risikerer du skal til lægen og ha en tablet kur mod ringorm.

    Og angående at afspritte hænder osv. kan jeg anbefale Herome håndgel der desinficerer du bare hænder med hver gang. Det er også ganske alm. håndkøb.

    Husk bure og tilbehør til dyrene skal vaskes af samme tid som du vasker dyrene. Bure og lign. vaskes i Virkon S eller rodalon.


  • #4   20. mar 2011 Okay smiley Mange tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Ringorm

Annonce