{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
982 visninger | Oprettet:

Hvad laver hannen, når hunnen føder? {{forumTopicSubject}}

Godmorgen smiley

Lidt sjovt.. Det første jeg tænkte imorges, da jeg vågnede (for ca. 15 min siden) var: Hvad laver hannen, når hunnen føder?

Der er jo mange der lader hannen blive i buret, så den kan hjlæpe med at passe ungerne osv.
Nu tænker jeg mest på chinchillaer, deguer og ørkenrotter.

Så hvis nogen af jer, har overvåget en fødsel af en af de tre arter, ville det være spændende at høre, hvad hannen egentlig laver smiley

(Jeg har kun overvåget tre kanin fødsler, og der er hannen jo ikke hos hende smiley )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad laver hannen, når hunnen føder?
  • #1   7. mar 2011 Hos chinchillaer plejer hannen at holde sig lidt i baggrunden, og når ungerne er kommet, er han ellers kun int. i at parre hende.
    I hans pauser plejer han at hjælpe med at tage sig af ungerne.

    Det er også derfor de fleste fjerner hannen i 3-5 dage efter hun har født.
    For det første er det ikke alle der selv styrer det med genparring, og for det andet mener jeg personligt, at det er synd at hunnen både skal bruge tid på at holde hannen væk, og at passe på ungerne.


  • #2   7. mar 2011 Nu har jeg godt nok marsvin, men da Almas mor fødte, holdte Elmo sig bare i baggrunden, og senere på dagen nussede og pudsede han om ungerne ligesom Mormut smiley Jeg har underligt nok ikke set ham parre hende en eneste gang, så her er der ingen problemer med at hun skulle bakse med at holde hannen på afstand

Kommentér på:
Hvad laver hannen, når hunnen føder?

Annonce