{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alder på Rotter...
  • #1   28. feb 2011 Normalt bliver de omkring 2 år.. +/- et år.

• #2   1. mar 2011 Det kommer vel også lidt an på hvad der menes.
    Normalt snakker man jo hvad man skal regne med, når man spørger om hvor gamle de kan blive.
    Men der er jo altid enkelte dyr inden for div. arter der når helt sindssyge høje aldre.
    Den ældste kat blev f.eks. et par af 30.

• #4   1. mar 2011 Jeg tvivler på de bliver 7 år smiley

2-3 plejer at være den normale alder...

Mane rotter bliver dog aflivet når de er 1 år fordi de kommer fra dårlige linier.. Derfor er det vigtigt ikke bare at sætte 2 rotter sammen, men lige overveje hvad der ligger bag smiley

• #5   1. mar 2011 Jeg vil sige mellem 1½ til 3 år. Tror virkelig ikke på der er nogen rotter der bliver 7 år. Man plejer at sige 2-3 år. Men som atli siger, så bliver mange afliver efter 1-1½år..

• #6   1. mar 2011 Jeg mener at have hørt at den brune rotte i naturen kan blive op til 5 år, men det er jo så også kun de få dyr som ikke bliver ædt af rovdyr eller dør af sult/kulde osv. Rotter i naturen har meget hårde levevilkår, så det vil typisk kun være de stærkeste dyr det overlever og får unger.
    Rotter i fangeskab (tamrotter) bliver avlet på ud fra helt andre forudsætninger som fx. farve, pelstyper og temperament. Leve alderen er svær at avle efter, da hunrotter jo gerne skal have deres første kuld før de bliver for gamle, så det er svært at vide om de har anlæg for lang levetid.
    Nogle tamrotter bliver derfor gamle ved 2-års alderen og mange får fx. kræft, bylder eller lungeproblemer så de lever endnu kortere.
    Lige nu har jeg en dreng på 2 år, som både er sund og frisk. Han virker på ingen måde gammel, så satser på at han er en af dem der bliver meget ældre end de gennemsnitlige 2 år.

• #7   1. mar 2011 Nina - Derfor kigger man nemlig på linerne smiley Hvis de er fra linier hvor der er færrest der er aflivet pga arresivitet elelr sygdom, er der en god chance for at ungerne får nogle gode leve-gener..

• #8   1. mar 2011 Vil lige fortælle jer at min veninde havde en rotte der blev 6 år smiley

Og de kan sagtens runde 3 uden at have levet et specielt sundt liv. Jeg synes ofte man ser at de rotter som virkelig er blevet pakket ind i vat ikke når at fylde 3 hvor de rotter som har levet et "usund" liv bliver ældre bla fordi deres immunforsvar er blevet forstærket og deres kroppe "hærdede".

Mine to gamle rotter blev begge 3½. Da jeg fik dem havde jeg ikke forstand på rotter overhovedet, så de fik pizza, mc. donalds, marsbare, faxe kondi og chips næsten hver eneste dag til de var ca 1½ år, hvor jeg fandt ud af at det måske ikke lige var skide sundt. Men frem til de døde (aflivning pga lammelse i bagbenene, ellers kunne de såmænd nok været blevet ældre), fik de da stadig lidt slik (kager, småkager og chokolade) og usundt mad i ny og næ..
    Lige nu har jeg en hunrotte på 3 og de plejer ellers ikke at blive så gamle når det er hunner. Hun er sund og rask, frisk og glad og hun er heller aldrig blevet pakket ind i vat, hun får det at spise som hun har lyst til, også selvom det er sådan noget farligt friturestegt mad. Hun fejler absolut intet og opfører sig som om hun var teenager.

Så rotter er vidst lidt hvad man gør dem til og kan godt komme op og runde de 4 hvis man er heldig smiley

• #9   1. mar 2011 Eller.. måske får hun ikke lige friture da jeg ikke selv spiser det, men hvis jeg gjorde så måtte hun da gerne smage en lille bid smiley

• #10   1. mar 2011 Tanqie:
    Du glemmer bare en ting - gennemsnits kælerotten stammer fra forsøgsdyr, hvor man i den grad har avlet dem mod noget helt andet end vi ser i naturen.
    Der er nogle få rotter der stammer fra de vilde rotter, men dem er der meget langt imellem.

Så rotter er ikke hvad man gør dem til. Rotter er hvad de er avlet ud fra.

• #11   1. mar 2011 Pia: Det er rigtigt, men de er stadig hvad man gør dem til, ligesom alle andre dyr.. og mennesker for den sags skyld

• #12   1. mar 2011 Tanqie:
    Den tankegang kan jeg så bare ikke følge smiley

• #13   1. mar 2011 Pia: Behøver du heller ikke smiley

• #14   1. mar 2011 Lige præcis smiley
    Også derfor der var en smiley efterfølgende smiley

• #15   1. mar 2011 Tangie - Så længe det er grundfoderet der fylder mest, så gør det heller ikke noget de får menneskemad smiley Det har mine også altid fået.. Alt med måde..

Det er kun appelsiner og lign, jeg har holdt fra dem, især hannerne, da det kan være med til at udvikle kræft hos dem..

Så mine rotter bliver bestemt ikke pakket ind i vat smiley Det tror jeg faktisk de færreste kælerotter bliver, jeg har ikke hørt om nogen der aldrig får madrester af nogen arter

• #16   11. aug 2018 Jeg har 2 rotter herhjemme hos mig smiley men hvad må de spise og ikke spise og hvordan vænner de sig til en og hvor mange år bliver de, fik dem igår så ved ikk så meget om dem smiley

• #17   12. aug 2018 Husk lige at se på datoen på indlægget smiley

Kommentér på:
Alder på Rotter...

Annonce