{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
701 visninger | Oprettet:

Guldhamster - hvordan er sådan en?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.. smiley

Jeg har nu i længere tid tid gerne ville have en kanin eller marsvin, men kanin kræver for meget plads og min kæreste er ikke meget for at have 2 marsvin stående i stuen pga. bla. lugt og støv

Jeg overvejer derfor nu om en guldhamster kunne være en ide.. Jeg ved ikke rigtig noget om hamstere, andet end at de kan bo alene og ikke kræver så meget plads som marsvin. Men kan man tage den ud og kæle med den??

Vil gerne have et dyr som ikke KUN er et kigge-på-dyr men som man også kan tage ud.

Så hvis der er nogen der har guldhamster.. Hvordan er den som kæledyr, hvor meget pasning kræver den og kan den blive tam nok til at være ude og putte fx. når man ser tv?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Guldhamster - hvordan er sådan en??
  • #1   4. maj 2018 Har selv haft både dværg og guldhamstere for mange år siden. Men det er et nemt dyr at have, de kræver ikke så meget pasning og foder og så de billige i anskaffelse. En guldhamster kan nem blive tam, det bare vigtig at huske de skal op mange gange om dagen, og i kort tid. Ellers kan de blive overstimulerede, og begynde og bide. Det vigtig at huske når du skal have dit hamster ud af buret at tage hånden forfra eller fra siden. Aldrig bagfra eller oppefra da du ellers skræmmer hamstret. Når du har dir hamster ude fra buret så lad det løbe i dine hænder. Så den vænner sig til dig og gerne vil være ved dig og blive rørt ved. Men pas på med at slippe dem løs uden fra buret, da de hurtig stikker af og kan gemme sig i de mindste huler og revner. Husk tremmeagstanden i buret skal være lille.
    De kære små kan bide hul i dine fingre, men så længe du er rolig og forsigtig omkring dem i starten skal det nok gå.

    Desværre bliver hamste kun 3-4 år. De skal have grønt hver dag til deres foder og de er glade for hø. De spiser ikke meget og er derfor billige i drift.


  • #2   10. maj 2018 Hamstere skal ikke have hø, da det kan prikke hul i deres kindposer. De har ingen gavn af hø. Giv hellere revet toiletpapir (aldrig køkkenrulle!), hvis det er som redemateriale (udover strøelse).

    Hamstere bliver i gennemsnit 2-2 ½ år.

    Husk at hamstere også skal have protein som f.eks. melorme, silkelarver, æg o.l.
    Et godt hamsterfoder er uden gnaverpiller og korn, altså ikke fra supermarked.
    Jeg bruger altromin og mr. Johnsons til mine (jeg har 11 hamstere pt.).


Kommentér på:
Guldhamster - hvordan er sådan en??

Annonce