{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.911 visninger | Oprettet:

dræbt kanin unge {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Da jeg kom ud på min skole idag og gik ind i smådyrstalden, hvor kaninerne og marsvinene er, fik jeg lidt et chok. I en af kanin båsene lå der en død kanin unge, der havde fået bidt fødderne af.. Den er fra et kuld, der lige har fået øjne. Er det de ældre kaninerne, der har gjort det? Hvis ja, hvorfor gør de det? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dræbt kanin unge
  • #1   3. jan 2011 Som Charlotte siger, fordi kaniner i sammen bur ikke kan forsvare sine unger overfor de andre kaniner. I kan også risikere at det er moderen selv der har gjort det, pga. stress.

• #2   3. jan 2011 Fordi kaniner ikke er flokdyr!!!

• #3   3. jan 2011 Kaniner kan GODT gå sammen, og er sociale dyr.
    Men det er en utrolig dårlig idé at slippe små unger ned til fremmede voksne kaniner selvom deres mor er med. Det gælder for de fleste dyr.
    Jeg er sgu træt af at høre hver gang en kanin der går sammen er kommet til skade, er det selvfølgelig den kanin den går sammen med's skyld!
    Jeg ved ikke hvad skrækscenarier I har om kaniner sammen, men det er trættende at hører på for os der har og altid har haft kaniner sammen!

Mvh.

• #4   3. jan 2011 Jeg kender en, som har reddet en masse hankaniner der gik sammen, en af dem havde fået bidt øret halvt af!

Og så kender jeg en anden, som købte en hunkanin et sted hvor flere kaniner gik sammen. Hunnens kønsorganer var flænset op af bid!

Kaniner skal ikke bo sammen. Vi kan ikke holde dem på de naturlige måder hvor de hver især har meget plads til en hule og hver deres territorie, hvertfald ikke som burdyr.

• #5   3. jan 2011 De fleste kaniner kan godt gå sammen hvis man har tid og tålmodighed, og kaniner er sociale dyr der har godt af at gå sammen.
    Du skal dog have en del plads, da det aldrig er godt at sætte to dyr sammen i små burer.
    Jeg synes bestemt to eller flere kaniner er bedst.
    Den bedste kombination i mine øjne er en hun og en kastrat (han) - men har også haft masser af held ved at sætte andre køn sammen smiley
    To fertile han kaniner sammen vil jeg ikke råde.. Du ved - de handyr,...
    Det er også videnskabeligt bevist at kaniner der går flere sammen er mindre stressede end kaniner der går alene - da der jo så også logisk nok er flere til at "holde vagt"..

Læs mere her:
    http://www.gnavergalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=5923
    og
    http://www.gnavergalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=8399

Samt god forklaring her:
    (link fjernet)

Og her står også noget (trods mange herinde åbenbart mener at Dyrenes Beskyttelse ikke har forstand på gnavere, hm.........):
    http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/kanin

Mvh.

• #6   3. jan 2011 Den der kaninhåndbogen er jeg ikke specielt begejstret for, jeg giver ikke meget for den side, da den efter min + mange andres mening er fuld af fejlinformation og det er DB også

Jeg har skam prøvet at have flere kaniner sammen i større bure, men det fungerer bare ikke, og jeg vil ikke køre mine niner psykisk ned. Det har jeg erfaret at mange har oplevet, når de har haft flere kaniner sammen.
    Mange fejltolker kaninernes signaler, når de ligger og putter sammen og ligger og vasker sig, er det meget ofte tegn på dominans.
    - Selvom jeg har en kastrat, så får han ikke selskab af en damenin smiley

Det er klart nok at 2 hankaniner aldrig vil fungere sammen, da de vil prøve at "kastrere" hinanden, men 2 hunkaniner synes jeg nu heller ikke er optimalt. Det vil også være en dominerende kanin, som kan komme til at undertrykke den lavstrangede meget.

• #7   3. jan 2011 Lulle:
    Tja, vi har jo alle forskellige meninger - du giver ikke meget for kaninbøgerne, og dyrenes beskyttelse - jeg giver ikke meget for de opdrættere der mener kaniner skal gå alene's syn på kaniner's trivsel.

Tja, så har jeg jo bare været heldig med alle mine 60 kaniner gennem 12 år, og det samme gælder dem jeg har kendt gennem årene med kaniner sammen. smiley

Jeg har diskuteret denne sag utallige gange, derfor sender jeg links til de andre debatter.
    Jeg har ikke tid eller lyst til at diskutere det ydeligere endnu engang her,.

• #8   3. jan 2011 Nu har denne tråd jo intet at gøre med, om kaniner kan gå sammen eller ej. Det er en endeløs diskussion, som jeg ikke synes trådstarter skal trættes med. Dog synes jeg at det er et tydeligt faktum i denne situation, at ungen er blevet bidt ihjel pga. andre voksne kaniner end morkanin i buret. Det er der vidst ikke nogen der kan benægte.

• #9   3. jan 2011 Lykkeline:
    Som sagt mener jeg bestemt ikke at man skal slippe små kanin eller dyreunger ned til fremmede voksne, selvom deres mor er med.

• #10   3. jan 2011 Det er selvfølgelig rigtigt, trådstarters spørgsmål var ikke om 2 kaniner i samme bur er rigtigt/forkert, men jeg tror dog også at det er gjort fordi der er flere kaniner i samme bur.

SjazzMean ! Jeg respekterer din holdning, for det var skam ikke for at få dig til at skifte mening, - blot fortælle mine erfaringer m. flere kaniner i et bur. Du er superheldig at du har haft gode erfaringer med så mange kaniner endda, - det har jeg ikke tværtimod, så mine bliver hver for sig, det er nemlig det, vi trives bedst med i min stald smiley

• #11   3. jan 2011 Lulle:
    Jo tak jeg fortæller også selv kun bekendtes, mine kaninbøger og mine egne erfaringer - som jo må være beviser på at kaniner faktisk kan gå sammen.
    Folk må selv om hvordan de holder deres dyr (så længe det er under respektable forhold) - men jeg gider bare ikke at høre på at jeg er dyremishandler, og ikke har nogen erfaring med kaniner (som jeg har hørt utallige gange herinde). smiley

Mvh.

• #12   3. jan 2011 SjazzMean - Det er da fint nok, men der er ingen i dette forum der har sagt så meget som et ondt ord om dit kaninhold smiley

• #13   3. jan 2011 Fordi kaniner er kolonidyr og ikke flokdyr! smiley

• #14   3. jan 2011 Lykkeline:
    Ikke i denne debat, men jeg har modtaget knap så pæne beskeder i andre debat indlæg, og i mit indbakke herinde - hvilket jeg synes er utrolig unødigt,.

• #15   3. jan 2011 SjazzMean:
    Bemærk venligst at der er forskel på at være social og at være flokdyr.

Jeg afviser ikke at kaniner kan gå sammen permanent, men når man tænker på at det fra naturens side er kolonidyr, burde det altså være logik for enhver at gennemsnits kaninburet man køber i dyrehandlere, bare ikke er stort nok.
    Dyrene har ikke mulighed for at søge væk fra hinanden, de skal dele foder og de skal dele vand.

Hvorfor kan man ikke holde dem hver for sig, og så lade dem løbe ude sammen?
    På den måde har dyrene stadig deres territorier, men kan også være sociale med hinanden.

Det er faktisk ret normalt for kolonidyr, at de fint kan sammen på neutral grund, men "flipper" hvis de kommer i samme bur, fordi der pludselig er problemer med overskridelse af territorium.

I det hele taget virker det ikke specielt gennemtænkt, når man med djævlens vold og magt vil proppe dyr ned i små bure, og så skal de satme kunne sammen, på trods af at deres naturlige adfærd viser at de skal have meget mere plads for at trives i sociale sammenhænge.

Det her skal ikke forstås som et angreb på dig SjazzMean, men en undren over at man vælger at tage en unødig risiko, og at man opfordre til at andre skal gøre det.

Så er der naturligvis dem der holder deres kaniner under luksusforhold, hvor de har enormt god plads, og fint kan gå sammen, men så må man jo lige huske, at det er ikke sådan gennemsnittet holder dyr.

• #16   4. jan 2011 Kaninerne herude er sunde og raske, det er sjældent de fejler noget, eller det her sker. Men hvorvidt de må gå i fok og ikke må gå i flok, aner jeg intet om smiley

Kommentér på:
dræbt kanin unge

Annonce