{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.477 visninger | Oprettet:

Sofie F
Sofie F
Tilmeldt:
30. okt 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Kaninunger og to hunkaniner gående sammen {{forumTopicSubject}}

Hej. smiley

Jeg har to hunkaniner gående sammen og det har de gjort hele deres liv. Det fungerer rigtig godt. smiley
De er ca. 1 år nu og kunne godt tænke mig at avle kaninunger på et tidspunkt, men ikke hvis jeg skal skille dem ad. Vil de stadigvæk kunne gå sammen, hvis den ene får unger? Eller vil de komme op at slås? De har et forholdsvist stort bur og om dagen har de mulighed for at gå ud i en stor løbegård. (Omkreds ca. 30 meter).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kaninunger og to hunkaniner gående sammen
  • #2   5. jun 2015 Du kunne vel lave en "skillevæg" mens hun har ungerne, så de stadig kan se hinanden? smiley

  • #4   6. jun 2015 Må vi lige få lidt dokumentation for, "at 80 % af alle kaniner dør i en alt for ung alder af testikelkræft eller livmoderkræft" ?

  • #6   6. jun 2015 En udtalelse fra dyrlægen?
    Mon ikke det er for at tjene penge? smiley
    Jørgen er nok den jeg kender, som ved mest om kaniner smiley


  • #9   6. jun 2015 Jeg har haft mange kaniner, og ingen af dem er døde af livmoderkræft eller testikelkræft. De er gennemsnitlig blevet 7 år. Heller ikke dem jeg omgås har haft den slags problemer.

  • Sofie F
    Sofie F Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #10   6. jun 2015 Tak for svarene alle sammen. smiley

    Jeg ved godt at de kan slås og er også klar på hvis det skulle ske. Jeg har et ekstra bur, så jeg vil kunne skille dem ad med det samme. Jeg tjekker dem også dagligt for rifter. Jeg har aldrig set dem slås og de har heller aldrig haft sår. De ligger altid sammen, så er sikker på de har det fint og synes det ville være synd at skille dem. smiley

    Vil det være for sent at steriliserer dem nu, når de er et 1 år? Eller kan jeg stadig nå det? smiley


  • #12   7. jun 2015 Mon ikke vi snart har så mange intakte hanner og hunner på 5-8 år i Hopregistret, at vi kan gendrive påstanden om, at 80 % rammes af kræft inden 4 års alderen ? Jeg har vel set 6 hanner med testikelkræft de sidste 25 år - jeg har fjernet den ramte testikel på de 4, som så har opnået normal levealder - de 2 sidste varrlativt gamle og fik lov at leve, så længe de havde det godt og blev derefter aflivet.

  • #13   7. jun 2015 Nu har jeg lige lavet en lille udregning - af mine 11 hopkaniner som er afdøde + 1 nulevende på 8 år - 8 hanner og 4 hunner har en gennemsnitsalder på 7,3 år.
    Jeg har haft EN kanin der er død under 4 år og en der lige var blevet 4 men ingen af dem er døde af kræft.
    Er sikker på andre hoppere kan finde samme statestik - jeg ved ikke hvor i ser de 80 procent henne i mit eksempel!?
    Jeg har ikke medregnet mine 4 aktive hopkaniner da de jo ikke er afdøde endnu så det vil ikke vise det korrekte billede. Player på 8 er taget med da han er godt oppe i alderen men ingen ved jo om han lever to år endnu og trækker statestikken længere op


  • #14   7. jun 2015 ungerne må ikke komme i bur med den anden voksne, faktisk ville jeg slet ikke kunne anbefale at kaniner går i samme bur da det er koloni dyr ikke flok dyr, der er rent faktisk blevet lavet en test der viser at selvom det ser ud som om at kaniner går super godt sammen så hvis du efter deres døde flår skin/pels af dem kan du se at de har psykisk eller fysisk terroriseret hinanden smiley ikke for noget smiley ville bare dele min viden hehe det er så også grunden til at mine kaniner ikke må gå sammen

  • #15   7. jun 2015 ok alt den snak om kanin kræft lad dog vær hvad har det egentlig med spørgsmålet at gøre? og desuden formindsker du risikoen for at få livmoderkræft ved at få et lille kuld unger smiley så for pokker da er det så slemt med et lille kuld L?

  • #17   7. jun 2015 Bestemt nej... Derfor behøver de nemlig deres eget bur!
    Og nej du øger ikke risikoen for at få kræft ved at få et lille kuld det der imod formindsker risikoen hvad i al verden skulle vi mennesker så ellers gøre? Neutralisere os alle? Hold nu op med det vås! Kaniner er jo sat i verden for at lave flere kaniner, det er jo nu engang sådan naturen har skabt sådan cirka alle skabninger!


  • #19   7. jun 2015 Så snakker vi også virkelig meget plads smiley
    Og ja vi er begyndt at blive vaccineret imod det smiley og ja måske det kan være stressende for en kanin at have unger men ikke mere end at naturen har sagt "hey lille kanin du og resten af din generation skal have unger og passe dem så og så lang tid!"
    Og mener du så også at mennesker skulle neutraliseres? for at have børn er omtrent lige så stressende smiley


  • #21   7. jun 2015 Men uanset hvad har de brug fred engang imellem, hvilket de ikke får ved at gå sammen og hvilket er grunden til at de er koloni dyr smiley

  • #23   7. jun 2015 Beklager - men jeg er nødt til at gendrive en horribel påstand, at "Kaniner, der har fået unger, har større chance for kræft i livmoderen". Her har jeg fuld statistisk dækning for, at det overhovedet ikke er tilfældet. I min tid som kaninopdrætter er der hos mig født 16-17.000 unger. Og jeg har set ét eneste tilfælde af livmoderkræft, og det var hos en 4 årig hun, der fik 8 unger, som den passede perfekt til fravænning ved 2 måneder, hvorefter hunnen blev aflivet med en overdosis bedøvelsesmiddel..

  • #25   7. jun 2015 Har du ikke bedre kommentar til det L ? 17.000 unger og 1 tilfælde - det siger dig slet ikke noget??
    Nej tror bestemt ikke det handler om held - men fakta!


  • #26   7. jun 2015 Ja tak, hold da op det var mange unger smiley smiley og L jeg har sat mig ind i det, jeg har haft kanin siden jeg var helt helt lille smiley og min mor har selv små avlet på DV

  • #27   7. jun 2015 L, hvem har overbevist dig? Du kan da ikke med dine 16 år sætte din viden op mod en mand, der har haft kaniner i 60 år og er dyrlæge.

  • #29   8. jun 2015 Ret tydeligt at du ikke kender Jørgen smiley Hihi

  • #30   8. jun 2015 I disse valgtider kan man ikke lade være med at tænke på den navnkundige Jens Busk, der sagde: Hvis dette er fakta, så benægter jeg fakta.

Kommentér på:
Kaninunger og to hunkaniner gående sammen

Annonce