{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.155 visninger | Oprettet:

Kaninunger med to hunner?? {{forumTopicSubject}}

hejsa, jeg har lige fået to små kaninunge hjem, som bor i samme bur.
Vi har planner om at avle på den ene af dem, men da vi kun har et bur skal kaninungerne og dens mor bo i samme bur med den anden kanin.
(Det er begge hun kaniner)
Ville det kunne gå? Jeg ville helst ikke have en slåskamp.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kaninunger med to hunner??
  • #1   23. jul 2014 Nej det vil ikke kunne gå, kaniner skal have hver deres bur. Og ungerne skal også have deres eget bur, når de er gamle nok til at komme fra deres mor. Så de to du har nu skal også skilles fra hinanden, og have hver deres bur.

  • #2   23. jul 2014 Hvorfor kan de ikke gå sammen. Det er et stort bur med to etager og tre rum?

  • #3   23. jul 2014 Så det er ikke fordi de mangler plads?
    Jeg har desuden også set andre kaniner sat i samme bur smiley


  • #4   23. jul 2014 Fordi du kan ricikere de dræber hinanden og ungerne

  • #5   23. jul 2014 hvis vi nu ikke fik ungerne, ville de så ikke kunne gå sammen stadig.
    Men, tak for svar. Jeg har bare set mange kaniner gå sammen uden problemmer.


  • #6   23. jul 2014 Kaniner har godt af hinandens selskab, så efter min mening kan de sagtens gå sammen hvis de kan enes, man skal bare holde øje med hvert et lille tegn på at de slås og så have et bur klar hvis nu det bliver nødvendigt.

    Det er en god idé at have dem sammen som unger, men man ved aldrig hvordan de bliver når de bliver kønsmodne:)

    - med hensyn til avl, så vil der nok blive slåskamp hvis i lader dem blive i samme bur mens den ene er drægtid/har unger, så der bliver i nok nødt til at skille dem ad:)


  • #7   23. jul 2014 Helka: Så forkert som noget kan være.

    Kaniner er ikke folkdyr, og derfor er det komplet unaturligt at have dem i de bure, vi tilbyder dem.
    Kaninerne vil ganske simpelt slås til den ene er død, og tro mig.. En kanin der er lemlæstet af en anden kanin er intet kønt syn.

    Jeg vil dog ikke erklære mig uenig i at kaniner kan nyde hinandens selvskab.. Dette skal dog foregå med to neutraliserede kaniner, som har massere plads ( feks en hel lejlighed) og ikke en gang der, kan man være sikker på de kan sammen. Under de sidst nævnte forhold kan kaniner dog trives. Jeg nægter at sælge dyr hvis jeg ved de skal gå fertile sammen.


  • #8   23. jul 2014 Kaniner, der går sammen, bliver aldrig så tamme, som når de har hvert sit bur.
    Det er en kaninret at have sit eget bur. Man kan nikke være andet bekendt.
    I naturen bor hver kanin i hvert sit hul. De kan måske snakke sammen, når de er uden for hulen, men de går ikke ned i hinandens hule.
    DERFOR SKAL KANINER HAVE HVER DERES BUR


  • #9   23. jul 2014 Jeg citerer Dyrenes Beskyttelse:
    Kaniner er derfor sociale dyr, som i fangenskab skal holdes minimum to sammen, men gerne i større harmoniske grupper. Nøglen til at kunne holde kaniner sammen, så de enes og trives, ligger i et tilstrækkeligt stort anlæg/opholdsområde, hvor dyrene hver især kan opretholde et delterritorium. Dyrene skal endvidere have mulighed for flere skjul og at grave gange i jordvolde/bakker, hvor de kan undslippe hinanden. Neutralisering reducerer desuden kaniners territorielle adfærd, og det kan derfor være en løsning til lettere at kunne holde kaniner sammen og dermed tilgodese deres sociale behov.

    Kaniners naturlige behov opfyldes bedst i større udendørs anlæg (min. 9 m2, men meget gerne større) på et tørt og beskyttet område med masser af skjul og med fri adgang til et vind- og vejrbeskyttet hus/bur (min. 120 x 80 cm) til hvert individ

    Kan læses i fuld længde her: http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/pasningsvejledninger/pattedyr/kanin



  • #10   23. jul 2014 Mange tak for svar, det har været meget behjælpeligt.

  • #11   23. jul 2014 Jeg har et sidste spørgsmål. smiley
    Hvis den ene hun kanin får unger, og man beholder en af ungerne, kan den så bo hos sin mor, eller skal den også have sit eget bur engang når den bliver ældre.


  • #12   23. jul 2014 Mener at efter mange klager, vil dyrenes beskyttelse rette det. For det er helt forkert.
    Altid sit eget bur smiley


  • #13   23. jul 2014 Selvfølgeligt først når den er klar til at flytte fra hende ??

  • #14   23. jul 2014 Ja, den er jeg med på smiley tak

  • #16   24. jul 2014 Dyrenes beskyttelse har SÅ mange fejl i deres pasningsvejledninger

  • #17   24. jul 2014 Der står mange steder, at to kaniner kan gå sammen - Dyrenes Beskyttelse, bøger og mange hjemmesider. Den hoppede jeg også selv på for 23 år siden, da jeg startede med kaniner. Jeg blev meget hurtigt klogere. Kaninerne blev skilt, og SÅ blev de tamme. Siden har mit motto været: hver kanin sit bur.
    Tro på dem, der har erfaring. DB ved ikke, hvad de snakker om. Det er fint, at kaninen kan se, høre og lugte en anden kanin ved at man har to bure tæt sammen - mere er ikke godt.


  • #18   25. jul 2014 Som ham, der fik overbevist Aase om et bur til hver kanin, kan jeg sige, at det er meget fint med anlæg, der giver mulighed for at grave gange, flygte m.v., MEN de fleste af os vil gerne have kaniner, vi kan have kontakt med hver eneste dag - og det får man ikke i den slags anlæg.


Kommentér på:
Kaninunger med to hunner??

Annonce