{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP ang avl
  • #1   28. jul 2010 jeg sætter altid hunnen ind i hannens bur. det er hans domæne og der bestemmer han. har prøvet det omvendt med det resultat du har fået. men det andet virker også mere logisk.

  • #2   28. jul 2010 Er du sikker på at hunnen er i brunst, når du sætter dem sammen?
    Nu ved jeg ikke om i sætter dem sammen i en af deres bure? eller så prøv i løbegården smiley


  • #5   28. jul 2010 brunst giver jeg altså ikke meget for.
    Du kan sagtens få parret en kanin der ikke er i brunst, det er noget pjat.


  • #6   28. jul 2010 Annmarie:
    Det er meget muligt, men uden brunst ingen ægløsning.
    Er kaniner i stand til at gemme sæd?


  • #7   29. jul 2010 Det er synd for kaninen hvis den ikke er i brunst.

    Er hun i brunst er hun jo villig, og kroppen er parat til parring.
    Og så overfalder hun ham ikke.
    Så det er også bedst for ham.

    Der er igen grund til at svinge dem!


  • #8   29. jul 2010 Min han kanin er fra januar 2010, han har lavet et kuld unger før.
    Min hun kanin er fra juni 2009 og har fået en del kuld før, hun plejer at være nem at få parret.

    men prøver sætte dem sammen i hankanins bur ca hver anden dag, så må man vel ramme brunsten på et tidspunkt.

    Kan det have noget at gøre med de er forskellige racer og str?
    I kan se hankaninen på hans profil han hedder Snowball
    hun kaninen hedder Snehvide


  • #9   29. jul 2010 Det har intet med race og størrelse at gøre.

    Men hvorfor vil du sætte lige de 2 sammen?


  • #10   29. jul 2010 fordi det kunne blive skægt at se hvad der kom ud af det. og fordi jeg vil prøve se om der kom små hvide uldtotter ud af det

  • #11   29. jul 2010 Melanie:
    Så skal du ikke avle.
    Når du avler bør der altid være et mål med det, og du bør som minimum have så godt styr på genetikken, at du slet ikke er i tvivl om hvad der kan komme af unger.


  • #12   31. jul 2010 jeg avler for hyggen skyld. Og begge kaniner har super sind

  • #13   1. aug 2010 Hygge er bare ikke et godt nok argument.
    Det er små liv du skal tage ansvaret for, ikke små bamser.
    Hvis du vil "avle for hyggens skyld", så køb dig nogle planter du kan krydse over med hinanden...


  • #14   1. aug 2010 hver sin mening smiley

  • #15   1. aug 2010 Pia N

    Jeg avler sgu da også for hyggens skyld.
    Avler dog ikke på kryds og tværs af racer, men det er stadig for hyggens skyld.
    Jeg overavler ikke mine dyr og jeg gør det bestemt ikke for pengenes skyld alene.

    Og hvad er der galt i at avle for hyggens skyld?
    Man behøver jo ikke tage det mindre alvorligt end folk der avler for at avle.
    Vi er vist alle klar over at det er små væsner der kommer ud af det.


  • #17   1. aug 2010 solbakke

    Uanset hvor meget jeg drejer og vender mit regenskab ja så trods dyrlægeregninger, foder ol ja så er der altid et plus på bundlinien.

    Nu har jeg det sådan, at jeg bekymre mig ikke om hvad folk tænker og mener om min gøren.
    Det er penge i at avle kaniner det er bare et spørgsmål om at sætte prisen efter den kvalitet man avler.
    Avler man sunde, raske og flotte unger er der jo bestemt ingen grund til at sælge dem til det samme som pigen der er kommet til at sætte bror og søster sammen. Sådan vil alting altid hænge sammen.


  • #18   3. aug 2010 jeg avler for hyggen skyld, men mine hunkaniner får kun 1 - 2 kuld om året. De bliver fodret med godt foder. Ved udmærket det er levende dyr vi har med at gøre, men nu kommer prisen ikk så nøje for mig. Jeg har valgt at avle for det er min hobby og jeg hygger mig med det. så længe dyrene har det godt har jeg det godt med det.

  • #19   3. aug 2010 Hvis "hyggens skyld" ikke indebærer at man prøver at forbedre et eller andet, hvad enten det er noget udseende, noget rent genetisk eller ved kaniner hop, så er der altså ingen grund til at avle overhovedet...

    Annemarie:
    Det er sq imponerende hvis du kan få overskud.
    De eneste avlere jeg har kendskab til, der kan få et overskud fra tid til anden, er mennesker der avler dyr der kan komme op og koste en 10.000 kr. stykket (ja, det er der nogle mindre dyr der kan).

    Ikke at jeg ikke tror dig, men synes stadig at det lyder vildt.


  • #20   3. aug 2010 avler også for farven og pelsen.

Kommentér på:
HJÆLP ang avl

Annonce