{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.052 visninger | Oprettet:

Ang. tråden om internatet... {{forumTopicSubject}}

Jeg har slettet den anden tråd, da den udviklede sig til at handle om ALT andet end det, vi ville sige - nemlig at internatet i Rødovre er i store, økonomiske vanskeligheder, og at derfor har brug for hjælp fra folk, som vil donere et lille beløb til dem.

Internatet tager ikke gnavere og andre smådyr ind mere pga. disse økonomiske problemer, og derfor syntes vi, at det var relevant at gøre folk herinde opmærksomme på det, så de kunne tage stilling til, om de ville donere et bidrag.

Vi lagde et link ind til internatets hjemmeside så folk kunne donere den vej igennem, og vi ville også være behjælpelige hvis folk hellere ville lade det gå igennem os.

I stedet kom diskussionen til at handle om avl og DME, hvilket ikke var meningen, og helt fjernede fokus fra internatet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. tråden om internatet...
  • #1   31. okt 2012 Igen - har i tilladelse til jeres indsamling?
    I samler jo også selv ind!!


  • #2   31. okt 2012 Jeg ville hellere at der blev arbejdet på at lære folk at tage ansvar for deres dyr, således at internater blev unødvendige.

  • #3   31. okt 2012 Jeg må indrømme, jeg synes faktisk det er ok, at internatet ikke tager gnavere og andre smådyr ind. Dengang de gjorde, var det for nemt for folk at komme af med deres dyr, når de blev trætte af dem.
    Folk der havde fået et kuld kaninunger eller marsvineunger, fordi de syntes de var søde, men ikke lige havde tænkt på, at de måske ikke kunne få dem solgt og derfor også skulle have plads til dem når de ikke længere var søde fik tit bare at vide, at de bare kunne aflevere dem på internatet.
    De var simpelthen for nemt for folk at komme af med deres overskudsdyr.
    Nu vil de forhåbentligt tænke sig om en ekstra gang, når de ikke længere bare kan aflevere dem derude.
    Så jeg vil ikke donere til, at det skal blive nemt for folk igen.

    Desuden er det ikke kun gnavere de ikke tager ind. De tager heller ikke katte ind mere.
    Dvs. de tager faktisk ikke rigtig noget som helst ind. De er ikke længere et internat, men er blevet til en hundepension.
    Og jeg kan ikke se, hvorfor man skulle donere penge til en hundepension?


  • #4   31. okt 2012 Jeg synes, det er fint, der gives støtte og hjælp til internatet, så uheldige smådyr ikke "strander" ude i ingenting. smiley

    Samtidig er jeg enig i, at det allerbedste ville være, at folk lærte at tage ansvar for deres dyr... jeg tror desværre bare, det er utopi, selv om jeg selvfølgelig mener, at der også fortsat skal kæmpes på det område. smiley


  • #5   31. okt 2012 Louise H: Men der bliver jo ikke doneret til at hjælpe uheldige smådyr i det her tilfælde, for internatet de vil have man donere til, vil ikke længere tage hverken hittekatte eller hittesmådyr ind.
    Til gengæld tilbyder de, at du kan få din hund passet hos dem.


  • #6   31. okt 2012 Det kan godt være, jeg fuldstændig har misforstået, men som jeg har forstået det, er internattet stoppet med at tage katte og smådyr ind pga. økonomiske vanskeligheder. Jeg går ud fra, det er derfor, de tilbyder hundepasning i stedet for. Hundepasning = penge. smiley

    Men om det er sandt, ved jeg ikke. Jeg kender ikke til internatet andet, end hvad jeg har læst mig til på nettet i diverse tråde.

    Hvis jeg f.eks. skulle give økonomisk støtte, skulle det helt klart være med klausul om, at pengene skulle bruges til at genåbne for hittekatte og smådyr - nogle af de dyr, som har allerstørst behov for et internat, fordi den almene dansker desværre ikke regner dem for ret meget. Sørgerligt, men sandt. smiley

    Men støtte, at der genåbnes for hjælp til smådyrene og hittekattene, det vil jeg stadig gerne.

    Som jeg også skrev tidligere, er vi fuldstændig enige om, at det allerbedste ville være, hvis folk bare lærte at tage ansvar, og det mener jeg aldrig, man skal stoppe med at kæmpe for. Men når det så er sagt, så frygter jeg samtidig, at hvis der ikke findes internater, som kan tage sig af de dyr, der bliver tilovers, så vil vi se et stadigt stigende antal af katte, marsvin og kaniner, som bare slippes fri i en skov eller lignende, som dumpes i skraldespande eller smides af i vejkanten i en papkasse. Og det, mener jeg, er problematisk.


  • #7   31. okt 2012 Kan vi ikke lige få et svar på LUX's spørgsmål?
    Det er sådan set ret relevant at vide, om det overhovedet er en lovlig indsamling...

    Med mindre tråden bare bliver slettet igen, fordi man ikke ønsker at tage stilling.


  • KMB
    KMB Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Svar: 8
    #8   7. nov 2012 Cavy Cats Opdræt: Jeg kan da høre, at du abslout intet kender til internatet. Så det undrer mig egentligt, at du kommer med så skarpe og negative udtalelser, om noget du tydeligvis ikke har kendskab til smiley

    Som aktiv frivillig hos Dyreværnet kan jeg forsikre om, at det BESTEMT ikke er blevet en ren hundepension. Jeg er derude og hjælpe flere gange om ugen og ja, der er oprettet hundepension, dvs. en lille del af de mange hundebure er reserveret til pensionshunde. Dette er selvfølgelig gjort for, at få en form for indkomst ind, så internatet kan køre rundt.

    Der er kommet en enorm mængde katte og smådyr ind over sommeren som har kostet rigtig meget på bundlinien. Og for at internatet skal kunne sikre sig og have en chance for at eksistere i fremtiden, er der pt stop for indlevering af private katte og smådyr.
    Men der kommer altså stadig katte og smådyr ind fra politi og Falck hver dag.

    Så jo, de reder skam fortsat dyrene og finder nye hjem til dem. Men der er brug for midler til, at det kan køre videre.

    Og der er stadig masser af katte og andre dyr, som endnu ikke er klar til at blive formidlet. Der er altså mange flere dyr derude, end dem man kan se på hjemmesiden.

    Bare lige lidt info fra én, som rent faktisk kender til internatet smiley


  • #9   7. nov 2012 KMB: Det er bare sådan det ser ud på deres hjemmeside.

  • KMB
    KMB Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Svar: 8
    #10   7. nov 2012 ja det kan godt være... Der er heller ikke penge til at have folk sidde og opdatere hjemmesiden.

    Men jeg bliver bare lidt harm når jeg læser sådan noget. Jeg bruger selv rigtig meget tid derude og alle dem som arbejder der fast eller er aktive frivillige, lever og ånder for at hjælpe så meget som muligt. Og når der så en som Camilla a, som opretter en tråd for, at gøre opmærksom på situationen, så bliver tråden høvlet ned.

    Fint nok hvis man ikke selv vil støtte dem - men så lad i det mindste være med at overbevise andre til, ikke at gøre det.

    Man kan jo altid gribe knoglen og ringe derud, eller tage ud og kigge, hvis man har spørgsmål, i stedet for at danne sine egne konklusioner smiley


  • #11   7. nov 2012 'andre' har jo mulighed for at beslutte sig til begge sider.
    Ærligt talt bør ingen beslutte sig til nogetsomhelst med kun ensidig information - man bør netop have en masse faktorer med i billedet for at kunne drage en ordentlig beslutning/konklusion.


  • #12   7. nov 2012 KMB:
    Det er også godt nok, men jeg kan ikke forstå hvordan internatet kan være interesserede i en potentiel ulovlig indsamling i dennes navn?


  • KMB
    KMB Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Svar: 8
    #13   7. nov 2012 Ja Sweet Leaf, det har du fuldstændig ret i. Derfor kommer jeg netop med en anden side af sagen, end hvad der ellers er fremlagt her i tråden, på baggrund af "hvad man kan se på hjemmesiden". Kom ud og kig, tag evt. en snak med personalet og dan jeres egen mening.

    Furrytails: Jeg tvivler stærkt på, at internatet bruger tid på at sidde og læse med i et forum for gnavere og derfor tror jeg at chancen for deres bevidsthed om denne tråd, er ufattelig lille.


  • #14   7. nov 2012 KMB:
    Men hele denne tråd handler jo om at man skal støtte via en forening, der formentlig laver noget ulovligt. Alt andet er sekundært.

    Så hvad er det du vil?
    Lige nu sidder du jo og billiger, at man skal støtte som trådstarter foreslår.

    Jeg vil lige indskyde, at jeg faktisk har haft fat i internatet, fordi jeg gerne ville aflevere nogle gnaverting.
    Men man kunne ikke besvære sig med at svare på min henvendelse omkring aflevering af ting (brugbare ting, jeg selv ville komme med), og så røg de til DB i stedet... Så kan man jo selv afgøre hvor seriøst det er, når man ikke kan ulejlige sig med at sige nej tak, til gratis gnaverudstyr, der ikke fejler noget...


  • KMB
    KMB Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Svar: 8
    #15   7. nov 2012 Furrytails, det jeg gerne vil er, at komme med en anden side af sagen. Men det tyder da på, at det ikke er velset i dette forum smiley

    Du bruger hele tiden ordet "ulovlig" for at dramatisere indlægget, som jo egentlig OGSÅ lægger op til, at man kan gå ind og støtte via internatets hjemmeside. Og det er vel ikke ulovligt smiley

    Men jeg er da ked af, at du ikke fik svar på din henvendelse. Skal ikke kunne sige hvorfor du ikke fik svar, men det er ikke noget du bør tage personligt.


  • #16   9. nov 2012 Dansk Marsvineklub har haft fat i internatet og det der står på hjemmesiden er lidt forkert og uheldigt formuleret.

    Det det handler om er at der har været lukket for privat indlevering - hittedyr skal de tage imod, men her er det også vigtigt at vide at det skal gå gennem falck/politiet.
    De er begyndt at åbne for privat indlevering igen, men sætter priserne væsentligt op, da det er en stor udgift for dem, når hanmarsvin og hankaniner skal kastreres (koster 650) og de sælger dem for 350.

    Så det er altså sådan det hænger sammen i følge dem selv.


  • #17   9. nov 2012 ... og forhåbentligt kan formuleringen blive rettet på hjemmesiden, sådan at yderligere misforståelser kan blive korrigeret.

  • #18   9. nov 2012 KMB:
    For at dramatisere?
    Hvis noget er ulovligt, er det da på ingen måde i internatets interesse.

    At du forstår det som en dramatisering, er sq for dumt!


Kommentér på:
Ang. tråden om internatet...

Annonce