{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
348 visninger | Oprettet:

(U)lykkelige omstændigheder??? {{forumTopicSubject}}

Hvordan og hvornår kan man se tegn på at en lille marsvine-pige skal have unger?

Når jeg spørger så dumt, er det fordi at jeg først efter at have købt min Luna, 9½ uge gl., fandt ud af at hendes bror ved en fejl var blevet anbragt sammen med hende og en del andre hunner.

Og 9½ uge gamle er vel både bror og søster kønsmodne?

Og kan jeg regne med at Luna evt. ville kunne klare at få unger så tidligt? Selvom naturen jo må have en mening med at det i det hele taget kan lade sig gøre....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  (U)lykkelige omstændigheder???
  • #1   7. jul 2010 Hvad vejer hun? - eller ret og sagt hvad vejede hun inden eller lige da hun blev parret? Man siger jo marsvin skal være mindst 5 måneder og veje mindst 800 gram. Altså jeg tror nok hun skal klare den, men hun bliver en ung mor hehe (; Vil sige at hun nok ikke skal veje under 500 gram hvis hun skal have en pæn go chance for at klare den.

Med hensyn til hvordan du kan mærke/se hvor langt hun er hende er der forskellige "metoder".
    1. Du kan sætter hende ned på gulvet/sofaen og ligende og tage begge hænder ind uden hendes mave med tommelfingerene på hendes ryg. Hvis hun ligesom har 2 hårde klumper i hver side er hun ikke så langt hende. Hvis du kan mærke at der ligesom er "noget" derinde - jeg synes det mærkes lidt som om der er tarme derinde så er hun et pænt stykke hende og hvis du kan mærke så prik/spark fra maven er hen også ret tæt på fødslen.
    2. Du kan vende hende om på ryggen (ikke i for lang tid da de kan have svært ved at trække vejret når de ligger på ryggen) og mærke med én finger lige over kønsdelene om hendes bækken er ved at åbne sig. Hvis det er er det meget lidt tid enddu. Hvis ikke du kan mærke de er åbent er hun ikke lige oppe over at skulle føde.

Håber det er en lille hjælp smiley

• #2   7. jul 2010
    Uha, hun var jo meget lille da jeg købte hende, på trods af hendes 9½ uge vejede hun kun 317 gr. på køkkenvægten da jeg kom hjem med hende den 26/6, i dag vejede jeg hende til 378 gr. - en pæn stigning på 11 dage, ikk?

Jeg sammenligner med Musen, som vejede 300 gr 4 uger gammel og som på de 10 dage jeg har haft hende, har taget 30 gr. på. Og de får jo det samme foder og guffer løs begge to......

• #3   7. jul 2010 Jo det en fin stigning når de er unger smiley Men det kan jo også have noget at gøre med hun kan være drægtig? smiley

• #4   7. jul 2010
    Det var det jeg tænkte - at hun har taget det dobbelt på i forhold til Musen. Men samtidig var hun også meget lille set i forhold til hendes alder - måske har hun ikke helt fået hvad hun havde brug for, og indhenter derfor det forsømte.

Men jeg vil forsøge at mærke på hendes mave som du beskriver.....

• #5   7. jul 2010 okay smiley Skriv endelig hvis du kan mærke noget

• #6   8. jul 2010 Det er godt nok tidligt smiley min Silke blev også drægtig omkring den alder, hun fik tre unger og passede dem til UG. Hun er dog den dag i dag lille af vækst. Så det kan ende godt, men det er bestemt ikke anbefalesværdig.

Pøj pøj med din lille pige. Husk at gøre evt. køber til ungerne opmærksom på, at de er indavl. Jeg har selv en pige som er indavl og begge hendes søskende døde inden de var 1 år smiley

Kommentér på:
(U)lykkelige omstændigheder???

Annonce