{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

Chalotte P
Chalotte P
Tilmeldt:
4. aug 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11

"fejl" køb {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg købte to marsvin i går. Begge som hunner (fra forskellige steder, hvis nu den ene skulle vise sig at være en han). Jeg gik for sjov lige ind på salgssiderne og kiggede og opdagede at den ene stod til salg som han. Da min datter valgte den fra kuldet, sagde ejeren det var en hun. Nå pyt, vi vil alligevel gerne have unger og hun er ret glad for de to nuttede små banditter. Mit spørgsmål er nu, om de kan stå i hvert sit bur ved siden af hinanden indtil de er gamle nok til avl eller om vi skal investere i et par mere. De er begge fra slutningen juni start juli.


Kommentarer på:  "fejl" køb
  • #1   4. aug 2014 Vil i ikke godt skrive når i får unger hvis i vil sælge nogen af dem smiley

  • Chalotte P
    Chalotte P Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #2   4. aug 2014 Jo eventuelle unger bliver solgt. Jeg vil bare gerne vide om de må være alene i hvert deres bur ved siden af hinanden eller om de skal have en bur makker i eget bur. De er kun lidt over en måned gamle begge to, så vil ikke have de parrer sig før hunnen er klar. De er stadig sammen nu. Når resten af familien vågner og vil nusse dem, prøver jeg lige det lille tryk for at se om det er en han.

  • #4   4. aug 2014 De skal ikke stå i hver sit bur for ellers er det synd men man kan måske sætte pleksiglas op i buret smiley

  • Chalotte P
    Chalotte P Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #5   4. aug 2014 Min datter har selv valgt dem og er meget glad for dem. De andre var ikke nær så rolige og tamme. Derfor er et par mere eller plexiglas bedre. Men føler de nærhed når der er glas mellem dem?

  • Chalotte P
    Chalotte P Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #6   4. aug 2014 Hvis jeg tager billeder, kan I måske sige om jeg har ret i det er to forskellige.

  • #7   4. aug 2014 Jeg vil sige at plexiglas, måske tager for meget af lyden, så de ikke kan høre hinanden, når de snakker.

    Måske en eller anden form for gitter, ellers må de jo have en makker smiley


  • #9   4. aug 2014 At sætte plexiglas eller anden form for rumdeler op, er ligesom at sætte dem i hver deres tremmebur ved siden af hinanden.

    Gå ud at køb en partner til dem hver hvis i ikke ønsker at levere den ene tilbage.


  • #10   4. aug 2014 De er flokdyr.. Snak med opdrætteren og de om du kan bytte den ene til et andet køn.. Det er synd for marsvinene at de skal være alene

  • #11   4. aug 2014 Og ja, det er forældrenes ansvar at lære børnene hvordan man har dyr på den rigtige måde.. Og at holde dem adskilt fordi barnet er glad for dem begge er ikke den rigtige måde.

  • Chalotte P
    Chalotte P Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #12   4. aug 2014 Vi har hørt jer. Vi har aftalt at hente et par mere, så vi har et han og et hunner. Jeg syntes heller ikke det var optimalt at adskille dem, derfor spurgte jeg til råds, da jeg ikke har haft marsvin før. Tak for jeres råd.

  • #13   4. aug 2014 Lyder rigtigt godt smiley

    I kan altid vende bunden i vejret på dem og tjekke at deres kønsdele er 'ens'. Så er I lidt mere sikre på at dyrene er af samme køn, uanset om det er hunner eller hanner.


  • Chalotte P
    Chalotte P Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #14   4. aug 2014 Nu har vi to bure med et par hanner og et par hunner. smiley

  • #16   5. aug 2014 Så skal du jo bare være 100% sikker på at det er to hanner og to hunner der går sammen, da du - efter hvad jeg har læst mig frem til - var i tvivl om det var en han og en hun du havde smiley

  • Chalotte P
    Chalotte P Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #17   5. aug 2014 Jeg er helt sikker, der hvor vi fik den første han, tjekkede ejeren og var enig i at det var hannen vi var kommet hjem med. Ingen af os ved hvordan de blev forbyttet. Hun tilbød også at ombytte, men vi valgte så at få fire i stedet. Da vi var ret forelskede i ham. Vi har så hentet modsatte køn søskende hvert sted, så vi kan lave en parring senere, hvis vi får lyst. Det er jo faktisk lidt morsomt. Vi startede med at ville have en han og en hun. Så læste jeg at de ikke må få unger så tidligt og at de ikke må være alene. Derfor vælger vi så at få to af samme køn fra to forskellige steder, hvis uheldet er ude og vi får en han og en hun. Det havde jeg også læst kunne ske. Vi besluttede at købe to hanner, da vi ser billeder på nettet af de forskellige. Jeg er ret vildt med Benjamin fra sted to. Da vi så ser på den første han, en skøn uldtot med totalt mange hvirvler, som jeg elsker( der var kun en han i kuldet) siger ejeren at hunnerne også var store nok nu. Vi nusser også med dem og min datter faldt pladask for en hun. Ok, så tager vi da bare to hunner. Vi kører til næste sted for at købe en hun. Min datter falder for en og den bliver sat i kassen til den anden hun. Jeg spørger så om jeg må se Benjamin, den ligner sin søster ret meget og jeg nusser lidt med ham og sætter ham tilbage. Vi kører hjem og om aftenen kigger jeg på hjemmesiderne. Da ser jeg at vores hun er Benjamin. Der starter problemet så... Men jeg fik hvad jeg ønskede fra starten. Benjamin og uldtotten samt to lækre hunner oven i. Nu starter vi sgu en farm smiley

Kommentér på:
"fejl" køb

Annonce