{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.292 visninger | Oprettet:

Birgitte B
Birgitte B
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19

Kanin får unger over flere dage!? {{forumTopicSubject}}

Jeg er simpelthen nød til at spørge da jeg ikke har oplevet det her før..

Jeg har en kanin som den 4 juni fik en unge og da jeg kommer ud i dag ligger der en mere..

Er dette normalt at de kan føde over flere dage.. Hun er førstegangs så ved ikke om dette kan have en betydning.. De andre hun kaniner har alle fået alle unger på en gang så hvad kan grunden være for dette her??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kanin får unger over flere dage!?
  • #1   6. jun 2014 Følger lige med.....:)

• #2   6. jun 2014 Jeg oplevede noget lign.
    Dette var dog ikke en førstegangs.

Dag 1: En død unge
    Dag 2: En levende unge
    Dag 3: Den levende unge var død.

• #3   6. jun 2014 Altså, det kan være fordi at den har været drægtig to gange på samme tid, en kanin kan nemlig være drægtig med to kuld, på samme tid. Det er dog ikke godt for kaninen, og burde undgås. Hvis hun dog føder flere, så ved jeg ikke hvad det kan være. Men jeg har bare hørt at det kan ske det med drægtigheden. smiley

• #4   6. jun 2014 Du er sikker på den ikke har fået dem alle på dag 1, men du bare ikke har set dem før nu?

• #5   6. jun 2014 Jeg har oplevet det samme. Dag 1: en død unge. Dag 2: en levende unge. Dag 3: en død unge. Dag 4:Den eneste levende unge dør!
    Så synd. Jeg troede, at hun var færdig, hver gang hun havde fået en for hun var helt normal indimellem, men må i bagklogskabens lys jo have haft det frygteligt hårdt! ØV

• Birgitte B
    Birgitte B Tilmeldt:
    aug 2013

#7   6. jun 2014 Lyder som om jeg skal indstille mig på de dør smiley

Lige nu er de begge levende og man kan faktisk ikke se de ikke er kommet samme dag..

• #8   6. jun 2014 For lige at bryde mønstret.
    Jeg oplevede da at min fik en unge en dag, og en mere et par dage efter. den første døde af kulde, men den der blev født et par dage efter den lever i bedste velgående idag. smiley

• #9   6. jun 2014 Jeg har lige netop nu en kanin, som fik en unge i tirsdags. Ungen ligger så halvkold i buret - og altså ikke i reden. Jeg tør ikke bare flytte den over i reden, da den er ret kold. Jeg lægger den over i en anden rede til en garvet hun, som fik unger dagen før og hvr der ligger nogle varme fede basser. Ungen får det hurtigt fint.

Jeg forventer ikke der kommer flere unger fra hunnen - men dagen efter har den 3 varme aktive unger i sin rede. Jeg lader "adoptiv-barnet" blive ovre hos de andre, hvor den er kommet sig fuldstændigt.
    Min hun er har haft et par kuld før.

Jeg har haft unge hunner som får unger over 1-2 dage - men så er det fordi de har haft bøvl med at føde el. lign. Ungerne plejer at være døde når jeg finder dem - som regel liggende spredt i buret.

• #10   6. jun 2014 De kan godt få unger med et par dages mellemrum, men dette er bestemt ikke godt for dem, de skulle gerne få indenfor få timer, altså hele kuldet..

Jeg har før oplevet en fødsel der varede over 24 timer, hunnen blev straks taget ud af avl..

• Birgitte B
    Birgitte B Tilmeldt:
    aug 2013

#11   6. jun 2014 De er i live i nu og ligger dejlig varmt så håber det bedste.. synes dog morkanin er blevet lidt underlig.. hun kaster rundt med hendes mad skål og er mere aggressiv..

• #12   6. jun 2014 Det lyder godt smiley

• #14   7. jun 2014 Når der kun fødes få unger, er ungerne større end ved normale kuld på 6-8. Og så kan der optræde fødselsbesvær. Det ville være velgørende, hvis man kun anvendte hunner til avl, hvis de var kommet ud af et kuld på mindst 6 ved fravænning. Så ville vi være mange ærgrelser foruden.

• Birgitte B
    Birgitte B Tilmeldt:
    aug 2013

#15   7. jun 2014 Kan så fortælle at de 2 unger her har samme størrelse som de unger de andre har fået på samme alder.. og de har fået 4 unger og op så lige med det der bekymre det mig ikke..

• Birgitte B
    Birgitte B Tilmeldt:
    aug 2013

#16   8. jun 2014 Vi har selv måtte aflive en unge da den ene af de 2 desværre manglede en del af det ene bagben smiley

• #17   8. jun 2014 Var det indavl eller bare.....?

• Birgitte B
    Birgitte B Tilmeldt:
    aug 2013

#19   8. jun 2014 Det er ikke indavl..

Det er kanin mor der skader ungerne smiley

Kommentér på:
Kanin får unger over flere dage!?

Annonce