{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.829 visninger | Oprettet:

kanin unger {{forumTopicSubject}}

hej min kanin har lige født.. og jeg ved ikke så meget om unger..så har lige nogle spørgsmål smiley
1. hvornår må man holde dem
2. hvornår må de tages væk fra moderen.
3. hvornår må de komme ud i græsset.
4. hvornår spiser de selv?
5. hvornår får de øjne.
håber i har et svar :D..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kanin unger
  • #1   29. apr 2011 Hvorfor avle, når man ikke ved noget om det? smiley

  • #2   29. apr 2011 Simone: Jeg har efterhånden lært, at der er rigtig mange der gør det bare fordi de synes det er sjovt når dyrene får unger og så gør de sig ikke ret mange tanker udover at det er nok at sætte hunnen og hannen sammen for at få det til at ske smiley

  • #3   29. apr 2011 jeg ved faktisk godt noget om det? og har haft kanin unger før.. men jeg vil jo bare være sikker på det er det rigtige jeg ved -.-' ?

  • #4   29. apr 2011 Fordi det er lærerit!
    Hun prøver det fordi hun syntes det kunne være spændene!
    Men mine unger er fra den 13 i denne mdr og de har øjne og kravler rundt. Du må tage dem op med det samme hvis du røre ved moren først (selvom min var ligeglad med om jeg gjorde det eller ej)..
    Held og lykke med dem og skriv gerne til mig hvis der er mere..! ;:D


  • #5   29. apr 2011 1. hvornår må man holde dem = når moren tillader det.
    2. hvornår må de tages væk fra moderen.= 8 uger
    3. hvornår må de komme ud i græsset. = 3-4 uger. Ikke for lang tid af gangen.
    4. hvornår spiser de selv? = 3-4 uger begynder de at smage på maden - men det burde du jo selv vide, når du har haft unger før?
    5. hvornår får de øjne. mellem 10 - 17 dage. Det burde du da også selv vide, når du har haft unger før?


  • #6   29. apr 2011 Jeg synes ikke at der er nogen grund til at svare i tråden, hvis man kun skriver for at hakke på trådstarter smiley Nu har hun fået kaninunger, og så er der ikke noget at gøre ved det. Der er absolut ingen der kan forhindre eller forbyde hende i at avle, måske er det en dum idé, men det står ikke til at ændre nu.

    Du kan kigge til ungerne hver dag fra de er født, men lad være med at løfte rundt på dem før de får øjne.

    Kaninunger må flytte fra deres mor når de er 8 uger. Nogen avlere vender dem fra ved 6-ugers alderen, men lader dem bo med deres søskende til de er 8 uger.

    De må komme ud når de er ca. en måned gamle, men ikke for lang tid ad gangen, da der stadig er koldt på jorden.

    De begynder at smage på moderens mad når de er ca. en måned gamle smiley

    Kaninunger får normalt øjne når de er 10-12 dage gamle, men der kan sagtens gå længere tid.


  • #7   29. apr 2011 1. hvornår må man holde dem
    - Du må begynde at tage ungeren op og med ind når de begynder at forlade reden smiley Men kig på morens adfærd når du er ved ungerne

    2. hvornår må de tages væk fra moderen.
    - De må sælges når de er 8 uger. Mange tager dem fra når de er 7 uger. Jeg lader dem bare gå så længe de kan sammen smiley

    3. hvornår må de komme ud i græsset.
    - Når de begynder at forlade reden. Og kun lidt af gangen.

    4. hvornår spiser de selv?
    - De begynder at smage til maden når de begynder at forlade reden. De spiser det moren spiser når de er mellem 3-4 uger.

    5. hvornår får de øjne.
    - Meget forskelligt. Som regel når de er mellem 9-11 dage, dog har jeg nogle som først fik det som 16 dage ca.


  • #8   29. apr 2011 mange tak smiley ..
    simone f: JEG har ikke haft men altså min kanin var faren, det var min bedste venindes kanin der var moren.. så det har ikke så meget været mit ansvar...
    og til alle smiley fordi jeg spørg om det her. så betyder det ikke ungerne ikke bliver passet ordenligt.!.. min veninde som har kanin ungerne hendes mor ved også meget om kaniner og har selv haft mange unger . smiley


Kommentér på:
kanin unger

Annonce