{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
593 visninger | Oprettet:

2 ? Om ørkenrotter {{forumTopicSubject}}

Karen har født otte unger, som stortrives og vokser fint. Dog kan jeg se, at de er noget mindre end de tre unger, hun fik i første kuld. Det er slf. naturligt nok. Mit spørgsmål går på, om ungerne skal have en vis vægt/størrelse inden de flytter hjemmefra?

I kuldet er der to mottled Black unger. En han og en hun. Hunnen har ovenikøbet en fin, sort streg på snuden. Er mottled Black en sjælden variant blandt ørkenrotter? Personligt har jeg aldrig set det før

Bettina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 ? Om ørkenrotter
  • #1   4. aug 2013 Altså det går mere på alder end på vægt med ørkenrotter. Og når de er 8 unger ville jeg nok ikke holde dem længere tid end nødvendigt, for at give mor tid til at restituere sig hvis hun skal have et kuld mere smiley mine lader jeg gå til 6-8 uger med mor og så flytter de som regel ikke før de er 8 uger, men jeg afvejer altid ungernes størrelse og antal ift om mor kan klare dem i alle 8 uger! Ellers får de lov at gå sammen i flok lidt tid inden de flytter i nyt hjem.

    Mottled/pied/osv - hvid aftegning er ikke direkte 'sjældent' - det dukker op her og der smiley


  • #2   4. aug 2013 Pia, tak for svar mht. ungernes størrelse - godt med lidt ekspert viden smiley

    Mht. mottled, spotted osv, så var det mere kombinationen af sort og hvid, jeg tænkte på. Synes ofte man ser det ved agouti, argente osv, men har aldrig før set det på sort

    Bettina


Kommentér på:
2 ? Om ørkenrotter

Annonce