{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kanin unger
  • #1   8. maj 2013 Nej hold fingerne væk fra rede og unger de første 10 dage

  • #2   8. maj 2013 okay kan nemlig se der er delte meninger om netop dette på flere sider står der man gerne må og på flere man ikke må sku ikke ment så men tak smiley


  • #3   8. maj 2013 Jah. Der er nemlig delte meninger om det. Og jeg plejer altid at kigge ned i reden for at se om de alle sammen bevæger sig, og hvis ikke der er så mange kan man somregel også se hvor mange unger der er smiley

  • #4   8. maj 2013 jeg har den holdning at de første 7 dage gør jeg ikke men efter de dage tager jeg moren på og kæler så mine hænder lugter af moren og så tjekker jeg at de er raske og hvor mange der er og så piller jeg snitterne indtil de kommer ud

    undtagen hvis der er problemer


  • #5   8. maj 2013 okay hvor meget skal hun være hved dem har nemlig ikke set hede hved dem enu


  • #6   8. maj 2013 hun er kun ved dem 1-2 gange om dagen kun for og gi mælk ellers er hun der ikke smiley

  • #7   8. maj 2013 Det må du gerne, men tag mor kanin ud af buret i mens så du ikke stresser hende ved det..

    Det er godt at tjekke hvor mange der er og om der er døde eller deforme unger (som så skal aflives).
    Desuden kan man så holde øje med dem hver eller hveranden dag om alle ungerne er i reden eller om nogen er kommet udenfor og derfor kan man lede efter dem og få dem tilbage i reden.

    Desuden bliver unger der hatr været i hænder fra dag et meget mere tamme og får et helt andet forhold til mennesker.


  • #8   8. maj 2013 tak for svar


  • #9   8. maj 2013 Kaniner er fra naturens side meget selvhjulpne, og din kaninmor klarer det sikkert rigtig fint uden hjælp.

    Førhen har jeg rådgivet andre til at tjekke reden for døde unger 1-2 gange de første 5 døgn, så de ikke rådnede. Men eftersom jeg selv har oplevet en unge der døde mellem 1-2. døgn og først fandt den (ren, pæn og lugtfri) da resten af kuldet var 5 uger, mener jeg ikke længere det er så vigtigt.

    Jeg starter som jeg sluttede, kaninmor har ikke brug for din hjælp - men - hvis du ikke kan holde fingrene væk af ren nysgerrighed, så skader det ikke alverdens at tjekke et par gange den første uge..

    Held og lykke med morkanin og unger smiley


  • #10   8. maj 2013 mange tak jeg har lige kigget hurtigt der er 3 unger og de ser fine ud hvad jeg lige kunne se men tak fo hjælpe


  • #11   8. maj 2013 Det var godt smiley

  • #12   9. maj 2013 Jeg synes, at det er en fordel, at man lige har set unger, antal, størrelse m.v. Så har man muligheden, hvis man har en med 10 og en med 2, at der kan blive 2 x 6 i stedet for 2 "bamser" og 3-4 uens unger.

    Jørgen


  • #13   9. maj 2013 Her tjekkes reden for både antal levende og eventuelle døde unger, så snart jeg finder ud af der er kommet unger.
    Og det siger hunnerne intet til, de er i buret imens med noget lækkert grønt eller andet, og så følger de ellers med i hvad der sker.
    Og ingen af dem har nægtet at det er deres unger bagefter


Kommentér på:
kanin unger

Annonce