{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.261 visninger | Oprettet:

Min kanin skal snart føde - tror jeg?! {{forumTopicSubject}}

Hej på gg.
Jeg har en hunkanin, som ved et uheld, parrede sig med min hankanin.
Dette skete d 31. Marts, så terminen er omkring tirsdag/onsdag?!
Hun fik nyt bur d. 16. april, og den dag skrabede hun alt halm og piller sammen i en stor pærevælling. Uvidende, skubbede jeg det hele ud igen, så hun havde mulighed for igen at komme ind i buret, men dagen efter, var det igen en stor pærevælling.
Jeg skiftede i onsdags/torsdags ud igen, så der er spåner i stedet for piller, så det ikke er for tungt for ungerne at få over sig, hvis hun vælger at dække dem til. Dagen efter, var der igen skrabet sammen, men lavet en rede i stedet for at det hele var skrabet sammen i en bunke. Der er lavet en fin sti ind i huset, som ender ud i en rede. Hun plukker sig dog ikke endnu.
Hvis jeg mærker hende på maven, føles hun meget rund og fast om maven og dievorterne er tilmed meget synlige.
Idag SYNES JEG at jeg følte en unge sparke, altså et lille puf, men måske bare indbilding.

Men synes i det kunne lyde til hun er med unger?

Dette er første gang jeg har en kanin der (måske) skal have unger, og er faktisk ret nervøs "gør jeg det godt nok for hende, hvad hvis hun ikke kan klare det, skal jeg blive ved hende, hvad hvis hun føder om natten og noget går galt, så kan jeg ikke opdage det, eller hvis jeg er på job. (Får lyst til at tage fri)) mange ting kører rundt, selv om jeg læser og læser og læser.. Og er hun overhovedet drægtig??!! Hmm..
Hun er fra nov '12. Og er derfor heller ikke ret gammel, hun virker lille, synes jeg, men klare hun den alligevel?!

PUHA, ET MEGET NERVØST INDLÆG FRA MIG! smiley hvis i kom så langt, så tak fordi du læste med!! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kanin skal snart føde - tror jeg?!
  • #2   28. apr 2013 Tror på hun er gravid. Hvis hun er stor og hård og du også har mærket en unge sparke hvilket er meget sandssynligt her de sidste dage op til, så er hun nok 99% drægtig..

    Håber alt kommer til at gå som smurt. Men er jeg ikke i tvivl om at det gør smiley ro på søde.


  • #3   28. apr 2013 Frederikke, det har jeg bare brug for at få at vide SÅ mange gange, for jeg er hamrende nervøs. Virkelig. Jeg glæder mig virkelig ikke særlig meget, for jeg ser alt frygt i øjnene og tænker kun det værste! smiley

    Lisa, endnu engang tak. Du er virkelig en kæmpe hjælp. Du må snart være hamrende træt af mig smiley men ender med jeg skal have dit nummer, for jeg panikker da fuldstændig når jeg først ser ungerne, om alt nu også er ok med dem smiley det er sgu lige som at være gravid selv. Først er man nervøs under graviditeten og derefter er man nervøs når man først har født smiley
    Jeg tror jeg mærkede noget, så forsøgte at skubbe blidt til maven, men ingen reaktion. Lidt stort, synes jeg, hvis det virkelig var det. Det var helt rundt, så forestiller mig det var et hoved eller en numse.


  • #5   28. apr 2013 Nej, jeg er overhovedet ikke træt af dig smiley er bare glad for at kunne hjælpe..

    Tror der er gevinst med din beskrivelse, og som Frederikke skriver har hun jo instinktet.

    Du må gerne få mit nummer hvis det kan give dig lidt ro i sindet i denne tid, og du må selvfølgelig også gerne ringe hvis der bliver noget. Vil hjælpe dig det jeg kan smiley



  • #6   28. apr 2013 Jeg forsøger i hvertfald at være rolig omkring hende. Dog skal hun løftes over i løbegården, hvilket hun ikke bryder sig om, så jeg tror bare hun bliver i sit bur indtil jeg får det hele be- eller afkræftet, når nu der kun er en små to-tre dage til. Mon ikke det er bedst at lade hende være i buret og ikke flytte hende i løbegården mere eller?

    Tak, når jeg ved de alle er sunde og ser raske ud, så begynder jeg at glæde mig smiley og nu går vi en dejlig vejr periode imøde, så så bliver det da selvf alligevel hyggeligt, at de løber omkring. smiley


  • #7   28. apr 2013 Tak søde, jeg har modtaget din besked på facebook, og den besked bliver nænsomt gemt!!! smiley

  • #9   28. apr 2013 Super.. Undlad at løfte mere på hende, det kan skade ungerne (hvis der er nogen) smiley

  • #10   29. apr 2013 Jeg savner lige, at du har noget halm i buret, så den har noget at bygge rede af.

    Jørgen


  • #11   29. apr 2013 Den har masser af halm smiley - som er flyttet ind i hendes hus. smiley

Kommentér på:
Min kanin skal snart føde - tror jeg?!

Annonce