{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp er mit hamster en Dom spot
  • #1   31. okt 2012 Prøv at spørg Hyggehulens, hun opdrætter dom spot.

• #2   31. okt 2012 Den ligner en dårligt tegnet dom. spot. Men for at den kan være det, skal en af forældrene være dom. spot smiley

• #3   31. okt 2012 kan en af forældrene ikke bare være bære af dom spot for at kunne lave dom spot ?

• #4   31. okt 2012 nej - dom spot kommer af det fulde navn: Dominant spotting - det er dominat! smiley
    Det ligner faktisk mere end Hvidbåndet Dom spot, for den er godt nok MEGET hvid!
    Kender du forældrene?

(det er DERFOR man ikke skal blande hvide aftegn sammen, for det gør det SÅ svært at farvebestemme....)

• #5   1. nov 2012 Korrekt - som Pia skriver, kan den IKKE bære dom. spot. Hvis et dyr bærer genet for dom. spot - så ER den dom. spot. Hvilke farver er forældrene?

• #6   1. nov 2012 så er jeg ved at være med og ingen af forældrene er dom spot. Men de er hvidbåndet. Jeg har heller ikke prøvet at lave Dom spot men blev lidt overrasker over dens farveaftegninger tusin tak for hjælpen til jer alle smiley

• #7   1. nov 2012 har du billeder af forældrene?
    Det vil muligvis hjælpe på det smiley

• #8   2. nov 2012 billeder af forældre. Her er far til ungen

profilbillede
  • #9   2. nov 2012 her er moren

profilbillede
  • #10   2. nov 2012 ja se det giver faktisk ingen mening så :S
    eller jo - hvis det er de forældre der er til ungen med 100% sikkerhed - så er der umiddelbart to muligheder:
    1 - den er EKSTREMT overmarkeret hvidbåndet
    2 - den er hvidbåndet recessive dappled

mulighed 1 - synes jeg er utrolig hvis sandt! Jeg har aldrig set en så overmarkeret hvidbåndet i enkeltfaktor (kun et gen for det)
    mulighed 2 - synes jeg næsten er lige så utroligt hvis sandt, for det findes stort set ikke i Danmark mere og at du "tilfældigvis" lige rammer to forældre der skulle være det gen begge to, er ikke bare lidt, men MEGET usandsynligt :S

mulighed 3 er andre forældre og hvis ikke du er 110% sikker på, at hunnen ikke har haft en mulighed for at have været ved en anden han, så ville det faktisk nærmere være mit bud :S

Men uanset kunne sådan en unge være "spændende" senere at parre ind på en hamster som er helt uden aftegning.... blot for at se om det giver klarhed over dens aftegning... for det LIGNER en hvidbåndet dom spot - primært pga. kalotten (hvidt plet i hovedet) som er meget karakteristisk for dom spot aftegningen.

kender du hamsterne bag forældrene?

• #11   2. nov 2012 Ok lyder spændende og jeg er 110 % sikker på hvem forældrene er da jeg selv har dem begge smiley men jeg kender ikke deres forældre desværre. Jeg har i et forrige kuld med de samme forældre lavet en unge der minder meget om denne tænkte bare ikke over farvefordeling den gang :-). se billed hvor den er ca 4 uger ?

• #12   2. nov 2012 Ok lyder spændende og jeg er 110 % sikker på hvem forældrene er da jeg selv har dem begge smiley men jeg kender ikke deres forældre desværre. Jeg har i et forrige kuld med de samme forældre lavet en unge der minder meget om denne tænkte bare ikke over farvefordeling den gang :-). se billed hvor den er ca 4 uger ?

profilbillede
  • #13   2. nov 2012 Jeg kan oplyse at hende på billedet er parret med en sort han og der kom 1 crem og resten var sorte unger ud af det.

• #14   2. nov 2012 så er mit bedste bud at farmand er en ekstremt dårligt og undermarkeret dom spot - og derfor kan ungerne blive dom spot...

selvom jeg dog aldrig har set en dom spot uden kalotten på hovedet... (det har jeg jo så åbenbart måske nu smiley )

• #15   2. nov 2012 Hej Pia
    Jeg var inde og se billed af recessive dappled og de ligner på en prik. Men igen har begge unger jo også kalotten som en dom spot har så ????? Men jeg får måske aldrig helt afklaret det smiley ØV

• #16   2. nov 2012 så skulle du prøve at parre hannen til en anden hun måske blot for at finde ud af om det er dominant smiley

og jeg tror ikke på recessive dapplen (det ligner det altså heller ikke på en prik - det er mere "prikket" frem for "plettet". og er recessivt (deraf navnet) OG meget sjældent, så det tror jeg ikke på som udgangspunkt - så er det LANGT mere sandsynligt farmand er en dårligt markeret dom spot smiley

• #17   2. nov 2012 ok, ham er sat på en anden hun men må lige vente lidt for at se resultatet smiley men tusind tak for hjælpen og jeg kan sagtens leve med at han er en meget dårlig markeret dom spot for han er så sød og dejlig og super tam en rigtig kælegris smiley

• #18   2. dec 2012 Pia B: Bare lige et spørgsmål. Man må ikke parre to der begge er Dominant Spot vel? Altså jeg må ikke parre to Dominant spotte og lave et kuld unger på dem.? Hvis jeg ønsker Dom. Spot unger, og jeg selv har en Chokolade dominant spot han, hvad farve ville så være bedst at købe an hun I? På forhånd tak.

Billedet viser min Chokolade Dominant han. Hvad synes du om hans flotte farve?

profilbillede
  • #19   2. dec 2012 nej man skal aldrig parre dom spot på dom spot - så en hun til ham skal være uden andre hvide aftegninger smiley

Kommentér på:
hjælp er mit hamster en Dom spot

Annonce