{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.056 visninger | Oprettet:

Hjælp mit marsvins negle er for lange {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har et marsvin med navn Umba. hun er super sød også når du fr klippet negle men jeg har haft nogle problemer så har dermed ikke fået klippet hendes negle.
Hendes forpoter er det der gror hurtigst og de er utæmmelige, de begynder allerede at sno fra da de forlader poten, de er meget for lange og har det så dårligt over det.

Der var en der sagde jeg skulle klippe lidt af hver uge (det hjælper intet syndes jeg da jeg har prøvet i noget tid nu)
også var der en anden der sagde jeg bare skulle klippe. Altså gå helt op og klip midt på neglen så når det er kommet af så vil neglen være rigtig længde men det vil tilgengæld bløde meget?

Hvilke en af disse skal jeg? smiley vil gerne have Umba kommer tilbage og har det godt men er bange for at klippe helt så det passer fordi er bange for det vil bløde for meget og/eller hun aldrig vil bryde sig om at få klippet negle igen smiley

Skriver ikke dette for at folk skal blive sure og sige jeg ikke skulle have kæledyr, elsker hendes over alt på jorden og kan ikke leve uden hende, jeg vil simplet bare gerne have nogle fif/ hjælp til hvad jeg skal gøre.

Tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp mit marsvins negle er for lange
  • #1   26. jan 2017 Ved at klippe lidt efter lidt, trækker nerven sig tilbage og neglen kommer længere opad.

    Jeg vil IKKE anbefale bare at hakke op i nerven m.v. - klipper du for langt oppe risikerer at du at blotte nerven og så skal den holdes ren og pæn, ellers risikerer du betændelse.

    Marsvinenegle kan være tricky, og det er med at holde dem.

    Mine fik gerne f.eks. en sten, fx terrasse sten, ind under vandflasken eller et andet sted hvor de kommer meget, som hjalp med at slibe lidt.


  • #2   4. feb 2017 køb en grov neglefil... klip så langt du tør og fil skævhederne væk for resten lidt af gangen, så undgår du et blodbad...

Kommentér på:
Hjælp mit marsvins negle er for lange

Annonce