{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
605 visninger | Oprettet:

Blanding af racer (kanin) {{forumTopicSubject}}

Når to racer (kalder dem A og smiley er blandet ved en parring, og så en af ungerne parres med en kanin af racen A, kan ungen så kaldes for 3/4 A og 1/4 B eller hvad ville i sige? Hvis man parre mange gange med en A, vil i så mene den kan kaldes en A og ikke en blanding mellem A og B?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blanding af racer (kanin)
  • #1   6. okt 2012 Hvor blev mit svar af?!

  • #2   6. okt 2012 Var kommet til at lægge det i træf så lavede samme spørgsmål i avl.. Sorry vil du svare igen her?

  • #3   6. okt 2012 Nej gider ikke til at skrive det hele igen. smiley

  • #4   6. okt 2012 du kan kun sige det med procenterne i første generation... Det er måske nemmere at forstå hvis vi bruger dig selv som eks: du har 50% gener fra din mor og 50% fra din far, det er helt sikkert! men de 50% gener du fik fra din far, de består jo kun TEORETISK af 25% fra hver af din fars forældre, forstår du det? det kan sagtens ske at din far KUN har givet gener fra sin MOR videre til dig og ingen fra sin far (din farfar) for han har jo som sagt KUN givet halvdelen af dem han selv har og et er altså HELT tilfældigt hvilke han har givet videre til dig...
    Og det er præsis det samme med kaniner... du kan sige kaninen er helt sikkert 50/50 blanding af den og den race HVIS den ene forældre er den ene race og den anden den anden... men så snart det er længere tilbage kan du ikke sige en disse med sikkerhed, så ER det hele teoretisk...:)


  • #5   7. okt 2012 Jeg har en hare blanding som er 3/4 hare. Jeg satser på når jeg nu bare hende med en ren racet at ungerne kommer til at følge standard og dermed kan betegnes som ren hare. smiley

    I sidste ende er det kaninen der skal ses på og om den lever op til standard. Dog syntes jeg ikke man må sælge dyret og give køber den tro den er 100% renracet da gener lang tilbage kan dukke op pludseligt. smiley


Kommentér på:
Blanding af racer (kanin)

Annonce