{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
565 visninger | Oprettet:

Hanne M
Hanne M
Tilmeldt:
30. mar 2021
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Dødfødt og spist unge - hvad nu? {{forumTopicSubject}}

Vores 1 årige hunkanin haft født i nat (på 31. dagen). Igår spiste hun ikke af det grønt vi gav hende. Her til morgen kunne jeg se der var mange dun i bunden og da jeg åbnede og tjekkede på 1. sal hvor hun havde bygget reden lå der en dødfødt, noget blod og et hoved tilbage af en. Jeg har fjernet dem. Moren virker okay - hun ville gerne aes her til morgen og sad og slikkede sig ren.

Men kan det tænkes hun kun fik 2 unger?
Eller kan hun have spist flere unger? Hvis ja hvorfor så spise en på nær hovedet?

Vil holde ekstra øje med hende i dag.

Hvor lang tid skal der gå før vi må lade hankaninen (de går i hvert sit store bur langt fra hinanden) prøve at gøre hende gravid igen?

Hilsen
Hanne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dødfødt og spist unge - hvad nu?
  • #1   30. mar 2021 Det er normalt, at hunnerne de sidste 2-4 dage før fødslen nedsætter deres ædelyst og foderoptagelse.
    Med kun 2 unger kan ungerne blive vanskelige at føde - specielt for kaniner af dværgracer- ungerne bliver simpelt hen for store.
    Hunnerne prøver så at hjælpe ungerene ud ved at bide sig fast i dem - så går der hul på ungerne - og så er det ikke ualmindeligt, at de æder dem (de har nogenlunde samme konsistens som efterbyrdfen.


Kommentér på:
Dødfødt og spist unge - hvad nu?

Annonce