{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.230 visninger | Oprettet:

Udelåne hanner til parringer (marsvin) {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg efterhånden set en del annoncer, hvor folk udlåner deres hanmarsvin til parringer og hvor et af kravene er, at det er hunnen der skal komme til hannen.

Hvorfor helt præcist?
Hvad gør man så når hunnen er drægtig? Skal hun så blive og føde ungerne der hvor hun er blevet parret?
For det kan på ingen måde anbefales at begynde at transportere et drægtig hunmarsvin, det kan resultere i stress, abort og drægtighedssyge, der gør at man mister hunnen.

Så jeg forstår ikke helt hvorfor de folk der vil låne deres hanmarsvin ud til parringer mener, at det er hunnen der skal komme til dem.
Det kan på ingen måde anbefales, det er simpelthen for risikabelt at begynde at flytte hunnen efter parringen.
Vil man låne sin han ud til parring må man være indforstået med, at den skal ud til hunnen. IKKE omvendt!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udelåne hanner til parringer (marsvin)
  • #1   17. jul 2012 Kunne ikke være mere enig.

    Tror at det bunder i at dem der udlåner deres hanner, ikke stoler på at det er alle der er lige gode til at passe på hannerne, og med god grund, men så synes jeg så bare at man skal lade være med at låne dem ud til andre end de mennesker man kender personligt. Jeg kunne aldrig finde på at låne mine hanner ud til folk jeg ikke havde mødt, og som jeg var sikker på ville behandle mine dyr på samme gode måde som jeg selv gør.


  • #2   17. jul 2012 Jeg er helt enig. Enten må man lade være med at låne sine hanner ud til parringer eller også må man acceptere, at det er hannen der skal ud til hunnen.

  • #3   17. jul 2012 enig

  • #4   17. jul 2012 Jeg har også spurgt et par stykker om at låne deres han til en af mine damer og der har det været det samme. Så er jeg bare ikke interesseret for jeg vil ikke flytte en gravid dame.

  • #5   17. jul 2012 Jeg låner gerne mine hanner UD smiley Jeg ville heller ikke flytte et marsvin som er drægtig!
    Hvis folk ikke stoler på andre må de jo bare lade vær med at låne (ud). Jeg har dog nogle krav som f.eks. at jeg ikke vil låne ud til folk der ikke giver et deres marsvin et ordentligt foder/grønt/hø, da jeg gerne vil være sikker på at han får det c-vitamin som han skal have, og så vil jeg gerne "kende" de mennesker som de skal ud til, forstået på den måde at jeg gerne lige vil skrive/snakke lidt med dem inden, det giver mig på eller anden måde en form for tryghed. Til sidst spørg jeg gerne indtil om de har haft nogle alvorlige sygdomme, som f.eks. skab smiley


  • #6   18. jul 2012 Jeg forstår heller ikke kravet om, at hunnen skal komme til hannen, så man kommer til at stå i en situation, hvor man skal til at flytte rundt på et drægtigt marsvin. Så jeg kan kun erklære mig enig i, at det må være hannen, der "rejser" til hunden. smiley

    Eventuelt kunne man jo - som en sikkerhed for hannens ejer og ikke mindst hannen selv - lave en parringskontrakt på sådanne udlån. Men jeg ved ikke, omd et er noget, man bruger indenfor marsvineopdræt (jeg er stadig meget ny i den verden)?


Kommentér på:
Udelåne hanner til parringer (marsvin)

Annonce