{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
928 visninger | Oprettet:

Kan de gå sammen ? (marsvin) {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Nu er mine 3 små marsvine unger 4 uger gamle - de dog ikke op og veje 300g helt endnu, der mangler lige et par gram.

her er mit spørgsmål:
2 af ungerne er jo hanner. Vil de kunne gå med deres far uden problemer, eller vil de komme op og diskutere ??

Tak på forhånd :o))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan de gå sammen ? (marsvin)
  • #1   16. jul 2012 De vil sandsynligvis godt kunne gå med deres far smiley

  • #2   16. jul 2012 Det kan de sikkert godt. Det er jo let at sætte to unger sammen med en voksne, for så er de jo ikke kønsmodne smiley

  • #3   16. jul 2012 Vil heller ikke mene at det giver nogen problemer smiley Jeg har dog en bestemt meget rolig han jeg altid sætter mine han unger op til!

  • #4   16. jul 2012 Hvem er ikke kønsmoden?
    - ungerne er altså kønsmodne ved 4 uger/300g.

    Men ja, hanungerne vil i al sandsynlighed sagtens kunne enes med faren uden problemer.


  • #5   16. jul 2012 Det lyder dejligt !
    Jeg er så glad for man kan "spørge lidt dumt" uden og blive sablet ned herinde :))

    Faren er også en meget rolig han - havde han ikke været, havde jeg ikke engang turde stille spørgsmålet smiley


  • #6   16. jul 2012 ang. hanners kønsmodenhed: det er så sjældent (læs som i aldrig!) at jeg har hørt en 4 ugers og 300g hanunge parre nogle hunner... jeg har hørt om hununger under 4 uger blive gravide men det har altid været en voksen han der var synderen fordi avleren har ment hun skulle ha to kuld i træk og så har sat en voksen han ind i 4 uger i den tro hunnerne ikke kunne blive gravide tidligt... så jeg er lidt tilbøjelig til at tro hannerne er mere afhængig af vægten end hunnerne. Jeg har flere gange ladet hanunger gå med mor til de var både 5 og 6 uger hvis de ikke havde passeret 300g og har aldrig oplevet dem parre hverken mor eller søstre. Jeg fjerner dem når de er 4 uger HVIS de er passeret 300g, ellers får de min. en uge mere... så jeg tror personligt hanungerne oftest bliver senere kønsmodne end hunnerne, hvilket jo egentligt fra naturens side også er meget smart: blev de kønsmodne samtidigt blev første kuld for hunnerne jo næsten altid med en bror så og det er jo usmart i længden.

  • #7   16. jul 2012 Derfor er det jo stadig lidt ukorrekt skåsikkert at skrive hanner ikke er kønsmodne i den alder, som var det min kommentar kom af.
    Hvorvidt de er kønsmodne eller ej, har ikke så meget relevans for TS' spørgsmål jo..


  • #8   16. jul 2012 det har da med det at gøre at de vil være mere provokerende overfor den voksne hvis de ER blevet kønsmodne.... der er som regel ret stor forskel på at sætte en 4 ugers unge ind til en voksen og så hvis man venter til ungen er 8 uger, der bliver oftere en hel del mere ballade ved 6-8 uger og den voksne skal slås mere for at vise den lille hvem der er chef:)

  • #9   16. jul 2012 Naturligvis. Men du kan heller ikke videnskabeligt dokumenteret skåsikkert udtale at de ikke er kønsmodne på sammensætningstidspunktet.

    Der er ikke noget der er en større diskussion værdig, jeg undrede mig bare over Team Potedask's udtalelse "Det er jo let at sætte to unger sammen med en voksne, for så er de jo ikke kønsmodne" smiley


  • #10   16. jul 2012 Jeg har så hørt tilfælde hvor hanunger har gjort deres mor drægtig kort før de fyldte 4 uger.

  • #11   16. jul 2012 jamen susan, så kan du høre om et tilfælde nu.... for lige netop det skete hos gitte van settig.

  • #12   16. jul 2012 Ja, det tilfælde kan jeg også huske smiley

  • #13   16. jul 2012 ok, det er så aldrig sket her at en han under 300g har gjort sin mor gravid så det der tilfælde er det første jeg hører om, HVIS han da vejede under 300 som jeg forklarede imit lange indlæg, og som jeg tror lidt i vælger at overse;)

Kommentér på:
Kan de gå sammen ? (marsvin)

Annonce