{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.224 visninger | Oprettet:

marsvin: først chokolade, nu sort? {{forumTopicSubject}}

Jeg undrer mig lidt over hvad der forgår i mit abyopdræt... jeg har jo i nogle år arbejdet mod at få nogle flere farver end de sædvanlige gylden/sort/hvide ved abyerne og det går fremad. Mn det gør så også jeg indimellem står sådan "øhhh?" når der kommer en unge jeg ikke kan lure hvad farve er...
Jeg har en ung han på ½ års tid efterhånden som blev født som TYDELIG chokolade/hvid roan, men nu er han altså blevet sort/hvid roan... huden var brun ved fødsel, nu er den sort...? has øjne har rubinskær som de godt kan have når de er roan i øvrigt, men hans bror som også er sort/hvid roan har helt mørke øjne...

Hvis nu jeg havde haft himaleya blandet ind i avlen så var det jo nok fordi han var bærer, men det har jeg ikke. Jeg spekulerer derfor på om nogle af jer andre har oplevet at buff-genet kan være årsag til sådan en mørkning med alderen? en af hans bedstemødre HAR nemlig givet en sort/buff unge... denne her unge er dog E- og derfor kan jeg ikke SE noget buff nogle steder og dermed få bekræftiget min teori...

ellers nogle ideer om hvad der kan være "løs" i min abyavl som kan gøre en unge der ser choko ud ved fødsel til sort som næsten voksen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  marsvin: først chokolade, nu sort?
Kommentér på:
marsvin: først chokolade, nu sort?

Annonce