{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
811 visninger | Oprettet:

Nyfødte unger. {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Min dejlig løvehovede skal nok have unger her i aften eller imorgen, Det er mit første kuld på hende og den sidste uge har hun været _meget_ aggressiv. Jeg ved det er en af tingene ved at hun er gravid men hvor gamle skal ungerne være før jeg begynder at "veje" dem så jeg kan følg med i deres vægt? Er der nogle ting jeg skal være mere påpasselig med siden hun er så aggressiv? Ser frem til det går i sig selv igen smiley

Og lige en ting mere, hvornår kan jeg tjekke reden og tælle hvor mange + om alle er i live. Jeg vil jo ikke gøre noget så hun ikke vil passe dem, eller slå dem ihjel !
Hilsner fra Maj.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyfødte unger.
  • #1   9. jun 2012 Ohhh, glæd dig!
    Fik her for en uge siden mit første kuld på min hunkanin, det er SÅ skønt med unger!
    Det med hendes aggressivitet er helt normalt smiley
    Min er selv MEGET aggressiv, det har hun været siden hendes tredje uge inde i graviditeten, og er det stadig..
    Tingene kommer af sig selv smiley
    Jeg tjekkede allerede den første dag reden, og fandt desværre én død unge smiley
    Nu her bare en uge efter kan jeg side og holde ungerne, dog ikke uden en lidt gnaven kaninmor, men sådan vil det være smiley
    Alt held og lykke med de små!
    Håber du fik svar nok smiley


  • #2   9. jun 2012 Okay, så jeg skal afskærme hende når jeg skal tjekke reden? Fordi hun er nemlig så aggressiv at hun angriber selv om jeg kun skal give hende mad?

  • #3   9. jun 2012 Det er helt normalt at hun gør det smiley
    Når jeg fks. skal tjekke mins unger eller give hende mad,
    Plejer jeg at sætte hånden ned stille oven på hende og på hende til at falde til ro,
    Så mens jeg tager hendes skåle op holder jeg den ene hånd på hende så hun er rolig,
    Det hjælper ihvertfald hos mig smiley


  • #4   9. jun 2012 Det vil jeg prøve.. Jeg glæder mig utrolig meget til at komm ud til hende imorgen og tjekke om der er noget. Jeg glæder mig især til at se hvor mange af dem der er hvide med blå øjne, som moren. - Men det tager jo lige lidt inden øjnene åbner sig smiley
    Jeg tager billeder af ungerne når de skal vejes så opretter jeg dem her inde. Tak for dine råd smiley


  • #5   9. jun 2012 Kan godt forstå du glæder dig!
    Gjorde jeg virkelig også da jeg gik i seng fredag aften i sidste uge,
    Og tupti! Så lå der fire små kaninunger i reden næste morgen smiley
    Sikke dog ens hjerte banker når de pusler der nede, ohh det er så skønt!
    Du må lige lave et indlæg her i når de er kommet til verden.
    Så lidt da, altså rart at kunne hjælpe smiley


  • #6   9. jun 2012 husk art i overskriften

  • #7   9. jun 2012 ok tak sortfod, det skal jeg huske. - er stadig meget forvirret over det nye galleri, syntes personligt det er ringe man ikke kan søge på racer her inde, eller er der noget jeg har overset?


  • #9   10. jun 2012 Du kan ikke være sikker på at din huns aggresivitet går i sig selv igen. Det er en af risikoerne ved at sætte sine hunner i avl at de ændre personlighed, og nogle gør det altså for bestandig. Da jeg avlede kaniner blev hunner der reagerede aggresivt overfor mig taget ud af avlen. Jeg kan ikke bruge kaniner som ikke vil lade mig nusse med ungerne eller komme med mad uden at angribe. Du risikere at hunnen lærer ungerne den uønskede adfærd. Derfor er det også så vigtigt at vente til hunnerne er gamle nok med at bruge dem i avl, fordi det er umuligt at vide hvordan de udvikler sig hvis du sætter dem i avl før de har fået tid til at udvikle sig.

  • #10   10. jun 2012 Er der så unger i reden idag? smiley

  • #11   10. jun 2012 Hejsa smiley Der ER unger i reden idag. 5 stk. 2 hvide som sin mor, 2 sorte og 1 med begge farver. Hun er virkelig stolt over dem, vrisser lidt når man kommer for tæt på buret men hun lader sig nusse idag. - Hvor længe går der før jeg kan rengøre buret? Selvfølgelig ikke redekassen men hendes hjørne hun besøger i? Jeg har ikke gjort rent ved hende i en uge fordi jeg syntes hun skulle ha noget ro.

    Knus Maj.


  • #13   10. jun 2012 har også få et kuld unger på 6 i lørdas

  • #14   10. jun 2012 lørdags*

Kommentér på:
Nyfødte unger.

Annonce