{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

(KANIN)Tror ikke hun var drægtig {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg har jo haft sat min Jasmin og Sne sammen. De fuldførte et par parringer for små 3 uger siden.

Ca. 5 dage efter hun var parret begyndte hun at kradse helt vildt i burdet og kaste rundt med skålen. Nu har hun ikke gjort det i 2 dages tid. Så tænkte jeg at jeg ville sætte dem sammen igen i min stue for at se hvad hun sagde til det. Hun duftede til Sne og lagde sig ellers parat til at blive parret og så fuldførte de en flot parring lige som sidst. Men skal jeg så ikke gå ud fra at hun IKKE er 3 uger henne og at hun faktisk ikke er drægtig med mindre hun bliver det af den parring i dag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  (KANIN)Tror ikke hun var drægtig
  • #1   29. dec 2011 Puha.. du brude have været tålmodig og du burde have ventet.

    Det du har risikeret er, at hun er gravid x 2. Det kan nemlig sagtens ske for kaniner. Så du risikere at hun føder om 1 uges tid fra 1. parring, og igen om et par uger af 2. parring..

    Du kan ikke altid forudsige det på den måde. Så nu kan du forvente unger om enten en uges tid, eller om en måned.


  • #2   29. dec 2011 :-O. Argh det vidste jeg slet ikke. Når i skriver det så håber jeg næsten ikke at han var drægtig 1 gang..

    Nu bliver jeg lidt trist for det er på ingen måde mening at hun skal have det dårligt..

    Skal jeg tage hende til dyrlægen så?


  • #3   29. dec 2011 Det er derfor man skal læse rigtig godt op på avl, inden man går igang :o)

    Du kan tage den til dyrlæge - men det eneste h*n kan gøre er at sige om der er unger.

    Du må bare vente og se om der skulle komme nogen. Udfra din beskrivelse kunne hun godt have været med unger første gang.

    Sørg for at hun har et rent bur, og godt med halm. Giv hende ro - når der kun er en uges tid til skal hun ikke stresses.


  • #4   29. dec 2011 Det er lidt "sjovt" for jeg har aldrig prøvet gennem de 12-13 år jeg har haft kanin at de har været dobbelt gravid. Og jeg sad faktisk og læste på nettet inden jeg satte dem sammen, for lige at få det hele opfrisket og der stod at man kunne satte dem sammen igen og hvis hun afviste ham så var hun drægtig og omvendt.

    Dét gør jeg hvert fald ikke igen så. Ja nu søre jeg bare for at hun har det godt og en masse ro


  • #5   29. dec 2011 Super - håber da på update når hun har fået dem.

    Krydser fingre smiley


  • #6   29. dec 2011 Jeg har prøvet at en hun blev dobbelt drægtig - ved en fejl!
    Hun slap ud af buret, mens jeg havde en han til at løbe løs i stalden.

    Hun fødte to gange med ca 3 ugers mellemrum.
    Så jo, det kan lade sig gøre, og det kan bestemt ikke anbefales!

    Hunnen afviste det ældste kuld meget hårdhændet, og jeg er ikke i tvivl om at hun ville have dræbt dem, hvis jeg ikke havde fjernet dem.
    De var selvfølgelig alt for små til at undvære deres mor, så de måtte flaskes op.


  • #7   29. dec 2011 Hvis hun er drægtig og bliver parret igen kan man også risikere at hun føder ungerne for tidligt.
    De er kun drægtige ca 31 dage, så det er ikke så længe man skal have tålmodighed.


Kommentér på:
(KANIN)Tror ikke hun var drægtig

Annonce