{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
868 visninger | Oprettet:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken race?
  • #1   1. okt 2011 Hvad race er forældrene?

  • #2   1. okt 2011 Dem så jeg ikke eller fik noget afvide om..

  • #3   1. okt 2011 Han er et kæledyr.

  • #4   2. okt 2011 der findes vel som sådan ikke rigtig racer ved marsvin - jo altså der er jo skinny,, roset osv. dem med forskellige pelstyper. og så er der cuy. Men ellers ikke som sådan racer. Hvis det er samme farve vil jeg mene det er aguti og ja med en hvis plet men ikke rigtig en race

  • #5   2. okt 2011 glathåret kæledyr, ville jeg kalde den smiley

  • #6   2. okt 2011 Ganesha: du skal vist lige læse lidt på det for der findes MANGE racer! Lad mig remse nogle af dem op:

    Teddy
    Peruaner
    Alpaca
    CH teddy
    Texel
    Sheltie
    Coronet
    Merino
    Skinny
    Kæledyr
    Cuy
    Lunkarya

    Desuden er der ikke noget der hedder roset. Det kaldes et hvirveldyr.
    Nu hvor vi er ved hvirvleldyr så kan jeg sige der også findes crested dyr.

    Og så kan marsvinene være satin og bærer af forskellige pelstyper. Fx satinbærer og krølbærer.

    Der findes derudover udstillinger og foreninger med marsvin (Dansk Marsvineklub og Dansk Marsvinforening). Marsvineudstillinger er ligeså udbredt som kaninudstillinger. Og til udstillinger kan stort set alle de ovennævnte racer være med (cuy kan ikke da det som sådan ikke er et tammarsvin, men et slagtemarsvin).

    Arg sorry bliver bare så irriteret når uvidende lærer andre om noget der ikke passer (:





  • #7   2. okt 2011 Derudover kan man få ÆGTE stamtavle med vandmærke og hele muleviten på sit marsvin for selv tipoldeforældrene står.

  • #8   2. okt 2011 Men ja farven er agouti. Selvom jeg har meget erfaring har jeg stadig ikke helt lært forskel på orangeagouti eller gyldenagouti (jo gyldenagouti er mørkere), men lige her kan jeg ikke bedømme det. smiley

  • #9   2. okt 2011 orangeagouti har chokolade basis, hvor gyldenagouti har sort basis.

    Udover de nævnte, så er der ensfarvet og flerfarvet ... med og uden crest og med og uden satin.. igen opdelt i alverdens farver og variationer.


  • #10   2. okt 2011 Sweet Leaf: ok tak. Men hvad er denne så? smiley

  • #11   2. okt 2011 Denne gris er en meget lys gyldenagouti

  • #12   2. okt 2011 Ganesha:
    En racer er jo ikke andet end det du beskriver.
    En eller anden form for en variation i et dyr, der gør at den ser ud på en bestemt måde.

    Inden for f.eks. katte, starter rigtig mange racer på den måde, og bliver så med tiden avlet mere og mere specifikt.
    Det kan være man har en korthårs race, der fra tid til anden får langhårede killinger. På et eller andet tidspunkt er der måske nogen der beslutter at avle på de langhårede, frem for at aflive dem, eller sælge dem som "dyr med fejl".

    Wupti - så har vi en ny race, selvom eneste forskel er pelslængden.

    En race er i bund og grund bare en variation af en grundform, men der er ingen reel genetisk forskel, så det er stadig samme dyr.


  • #13   2. okt 2011 Okay tak smiley vidste ikke der var en race der hed kæledyr

Kommentér på:
Hvilken race?

Annonce