{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
134 visninger | Oprettet:

Hvilken race? {{forumTopicSubject}}

Vi skal have 2 kaniner, som skal bo udendørs. De skal passes af mine 2 børn og mig. Vi havde først besluttet os for franske væddere, men de er nok for store. Vi har nu kig på dværg væddere og mini lops. Jeg har også set en annonce for unger som er en blanding af dværg vædder og mini lop.

Er blandingsracer ok eller kan de være mere sårbare/udsatte for sygdomme etc.? Er noget i tvivl om hvad vi skal vælge.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Rengøring af huset - 3 timer arbejde 1.200 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Slibe terrasse og give olie efter. 1.500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken race?
  • #1   28. maj Hvorfor tænker du at en fransk vædder er for stor?
    Husk en kanin ikke skal løftes på med mindre det er yderst nødvendigt, de kræver man kommer til dem på jorden og nusser med dem på deres præmisser uanset race og størrelse. smiley

Dog vil jeg nok gå efter en kanin med oprejste øre, da kaniner med hængeøre kan risikere at døje med for meget ørevoks som så kræver rensning hos dyrelægen. smiley

Vil altid råde folk der skal havde kanin i og læse inde på https://frikanin.dk/ hvis ikke man allerede har gjort det, der er alt nyeste viden inden for kaniner, både omkring korrekt pasning, til fodring osv. smiley

Der er desværre stadig en del der holder på gammel viden om små bure og Musli blaninger som er forkerte, og har ikke fulgt med at de skal havde mindst 9 kvdm per kanin, så de kræver man bygger et volier når de skal være udenfor som er beskyttet både i top og bund for rovdyr, som ræve, mår og rovfugle.
    Og mange dyrehandlere råder også forkert desværre, for at sælge, samt uvidenhed.

Skriver kun for at hjælpe, så i alle og kaninen kan få en god start. smiley

Kommentér på:
Hvilken race?

Annonce