{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
736 visninger | Oprettet:

Hjælp første kuld :o) {{forumTopicSubject}}

Hej jeg overvejer at lave et kuld unger og søger et par råd da det er mit første.
Jeg har to piger som bor i samme store bur.
Hvis den ene skal parres skal de så skilles ad så snart det er sket eller kan man vente til feks 1 uge før eller?
Vil de to kunne sættes sammen igen når ungerne er fravænnet eller ændrer hunden sig som får unger?
Vil man kunne lade dem parre i et græsningsbur som jo er et neutralt sted de kender eller hvad er bedst?
Skal han bare hoppe på hende 1 gang eller hvordan foregår det?

Håber nogle kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp første kuld :o)
  • #1   21. jul 2011 Ang spm 1 mener jeg en uge før hun skal føde.

  • #3   21. jul 2011 Tak for jeres svar.
    Mine kaniner er meget glade for hinanden ellers gik de heller ikke sammen jeg holder meget øje med det. De er i et stort udebur nu men har ellers en hesteboks og begge dele har fungeret fint.
    Er det for sent på året og er det svært at komme af med ungerne nu her?
    Vil hannen ændre personlighed efter han har lavet bebser?
    En af mine hunner er lidt tyk er det farligt for hende at få unger hun får lidt kaninpiller lidt grønt og ellers hø.


  • #4   21. jul 2011 Er det kaniner der er tale om? smiley

  • #5   22. jul 2011 Ja det er kaniner :o)

  • #6   22. jul 2011 Kaninerne skal bare skilles ad med det samme, og de skal ikke sættes sammen bagefter med mindre de bliver steriliseret.

    Har du læst om avl osv. inden du går igang? Du skal jo lige tænke på at avl ikke er noget man gør for sjovt.

    Jeg har aldrig hørt eller oplevet at en han ændre adfærd efter parring.


  • #7   22. jul 2011 Tak for jeres svar. Jeg er igang med at læse om avl og som sagt jeg overvejer også kun pt og da jeg er grøn på området søger jeg vejledning i de ting jeg er i tvivl om.
    Der er meget man skal sætte sig ind i og derfor overvejer jeg det nøje om det er noget jeg skal og om det skal være nu.
    Jeg ved godt kaniner bør gå alene nogle kan dog gå sammen og det kan mine de kommer fra det samme sted og putter sammen hele tiden jeg havde heller ikke gjort det hvis ikke de havde haft så meget plads som de har en hesteboks jeg prøvede det og da det virker så synes jeg nærmest det er synd at skille dem ad.


  • #8   22. jul 2011 Hvis du lader den ene eller begge få unger vil de ikke kunne enes bagefter - det er jeg næsten 100 % sikker på.
    Men så skal du jo vælge at beholde to han unger, få dem kastreret og lade dem bo i par (En hun og en kastreret han smiley )


  • #9   22. jul 2011 Jeg har kun gode erfaringer med at mor+datter går sammen, og at den ene så får unger..

    Sheila er efter Kalas første kuld, og de har været sammen i snart 5 år.. Senere har Kala fået to kuld, og Sheila har fået to kuld smiley

    MINE hunner der ikke har fået unger, har ikke gjort ungerne noget, men så snart de er kommet ud af reden, så overtager de pasningen, og ligger faktisk også mælk ned.. Så hvis man ikke lige kan få en tår mælk hos mor, så går man bare til den anden smiley

    Jeg har haft nogle utrolig glade hunkaniner, fordi at de ikke selv skal passe deres unger 24 timer i døgnet, men får en pause fra ungerne, og overlader dem til den anden hun..
    De har på INTET tidspunkt været skilt ad, kun hvis jeg ikke kunne bære dem begge i løbegård samtidig smiley

    Jeg har set dem fole ALLE gangene, og den anden hun ligger bare afslappet og kigger på..

    HELT galt kan det ikke gå, hvis kaninerne er glade for hinanden..

    Jeg har ikke oplevet at moren til de små unger har forsvaret dem overfor den anden hun !


Kommentér på:
Hjælp første kuld :o)

Annonce