{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
917 visninger | Oprettet:

(Marsvin) Avl osv ?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har gået med en lille tanke om at købe mig et hun marsvin, og parre det med min han, Lucky. Men jeg hár kun, og har kun haft han marsvin, så aner ikke meget om hun marsvin. Men er det noget man godt kan gøre? Skal man igennem dyrlægen først, ligesom med fx heste? Hvad skal man være obs på? Vil I ikke bare fortælle mig alt det I ved om det, hvad jeg skal huske, vide, være opmærksom på osv osv, bare alt.

OG hvis hunnen får min. en han, kan jeg så godt sætte den/dem ned til faren/Lucky? Lucky har før fået en unge ned til ham, gjorde den ingenting og passede godt på den, men da ungen blev stor blev den ond ved Lucky så de blev skilt ad, så det var jo ikke Lucky's skyld.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  (Marsvin) Avl osv ??
  • #1   30. maj 2011 Først og fremmest, så overvej grundigt hvorfor du vil avle.
    Der sidder så mange uønskede marsvin rundt omkring, så hvis der ikke er nogen speciel grund til at lave kuldet, så lad være.
    Du skal huske at indregne diverse ting der kan ske og overveje dem.
    Ting som komplikationer ved fødsel - har du råd og mulighed for at komme til dyrlæge lørdag kl. 3 om natten fordi hunnen ikke kan føde kuldet?? Vil du kunne bære at miste din hun??
    Derudover kan du have svært ved at komme af med ungerne, hvad vil du stille op hvis der kommer et kuld med 5 hanunger og ingen vil købe dem? Dyrehandlere er ikke en specielt god backup-plan da mange vil have dem så små som muligt og nogle ligefrem ikke tager hanner ind bl.a.

    Du skal også være sikker på din hun er i rette alder, vægt og kondition til kuld da det ellers kan give komplikationer i forhold til drægtigheden og fødslen. Efter fødslen er alt ikke overstået, der kan stadig opstå drægtighedssyge for hunnen.

    Der er mange ting der skal overvejes, så det er ikke noget man bare lige gør.


  • #2   30. maj 2011 Nej det ved jeg godt..
    Og havde som sagt tænkt mig at beholde dyrene selv. Har plads, tid og penge, ellers ville jeg ikke engang tænke på det!
    Søger mere facts OM graviditeten, hunnen, dyrlæge osv.


Kommentér på:
(Marsvin) Avl osv ??

Annonce